Případ zlodějíčka z doby Rakousko-Uherska, s využitím postav z legendární "čtyřky" v pražské Bartolomějské ulici.
přidáno 19.03.2024
hodnoceno 0
čteno 58(6)
posláno 0
Začínal druhý rok druhého tisíciletí. Vládní rada Olič studoval několik neuzavřených případů bytových krádeží. Známá esa vyslýchali marně, snad až na jednu starší záležitost z Malé Strany. Pachatel byl překvapený, že pro něj přišli po tak dlouhé době a sám se rovnou přiznal. Škoda nebyla velká, tak se to odbylo jen tříměsíčním vězením.

Jenže krádeže z poslední doby neměly žádné společné znaky. Jednou to bylo prádlo, jindy šperky, dámské i pánské oblečení, dětský kočárek, nebo jen nádobí. Napohled dobromyslná tvář policejního úředníka nepřipomínala, ačkoliv Václav Olič byl znám jako celkem nerudný člověk. K policii nastoupil hned po studiu na právech, kdy mu ještě nebylo třicet. Teď mu do výslužby zbývalo jen sedm roků.

Znovu probíral hlášení, srovnával data i pátrací postupy a najednou mu svitlo. „Jenerálka, Ořechovka, Hanspaulka, Bubeneč - to jsou přece samé vilové čtvrti, kde nebydlí žádná chudina. Nařídil obejít všechny zastavárny a hledat podle popisů nějaký konkrétní šperk.

Nejdřív byl na Žižkově objeven nevyzvednutý zlatý pánský prsten
s monogramem HL, odcizený v Bubenči. Ale dalo se předpokládat, že zloděj na Žižkově bydlí. Mělo to háček; zastavárník sice neměl adresu, ale údajně šlo o ženu, která řekla, ať prsten klidně prodá. Za pakatel, který obdržela, se mu to vyplatilo. Policisté také obcházeli vetešnictví a to byla trefa. U žida Lebensteina se našla pěkná večerní róba, ukradená na zámečku Jenerálka. A co víc, vetešník tu mladou ženu znal od vidění, protože ji občas vídal hned za viaduktem v Husově ulici. To se ví, že rád byl s policií zadobře, tak ji popsal velmi důkladně.

A už to jelo! Inspektoři Vojáček a Řehák vytipovali z pobytových přihlášek Růženu Sedliskou. Žižkovská domovnice vyhrkla: „Jémine, ta se přece dneska vdává!“ V kostele sv. Anny bylo právě po obřadu.

Ženich tiše sklopil hlavu a nevěsta plačky škytala:
„A - a - aspoň tu hostinu, kdybyste nám dopřáli, my - my vás na ni zveme ...“ Nu což - pánové se na sebe podívali, jakože to pan rada vědět nemusí a pozvání přijali. Nevěsta spustila hned u stolu, že to Venoušek všecko jen z lásky. Chtěli se brát, ale byli tak chudí! „Říkal mi: - Nic se neboj, výbavu ti dám dohromady a nějaké peníze si taky opatříme.“ Jeho Růža se sice strachovala, ale Venoušek si vedl svou: „Nejsem blbej, abych krad na Žižkově! A taky bych nikdy nevokrad chudýho!“ Jak se při dalším výslechu ukázalo, Sedliskou špatné svědomí opustilo poměrně brzy. Co se nehodilo, to jednoduše zpeněžila. O trestech té dvojice se dnes už nic neví, ale svatební noc rozhodně museli na delší čas odložit.

Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Od oltáře do žaláře : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla
»jméno
»heslo
registrace
» nováčci
Dandik
» narozeniny
Claire [15], raDan [10], Zdenička [10], darknessBara [9], KristynaKlimova [9], NoName [6], LudvíkRoiSoleil [3], Romuska777 [1]
» řekli o sobě
Trochublázen řekl o Leslie :
Až vznikne učebnice v příštím století, jen jedna umělkyně bude v ní jistá, že nová generace otočí list a při četbě těžko skryje stopy dojetí. Básnířka mimořádná, vesmírných kvalit, z jiného asi světa, z hlavního města, nejde to slovy popsat, vím, měl bych přestat, zkrátka je dokonalá, jak víc ji chválit? Kdysi též bagatelu napsali pro ni, se spoustou je pocitů a samá krása, za mě jen dík, že jsi tu, což není zázrak, tím vzdávat hold géniu, před ním se sklonit. Na tuhle zapomenout se prostě nesmí. Pokud to snad nevíte, říká si Leslie.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku