přidáno 31.01.2024
hodnoceno 34
čteno 149(16)
posláno 0

Tvé slzy stydnou na stole,
konec se pomalu blíží,
plamen jak tančící Salome,
tma plány nám oběma kříží.

Stíny se pomalu točí,
třeseš se z posledních sil,
pospíchám, až bolí oči,
kéž u konce bych byl.

Tělo tvé se rozpustilo
a nejsem si jist,
má-li být veselo, či tklivo,
já nedočet' poslední list.
přidáno 01.02.2024 - 00:42
Sasanka: Tak to musíš někomu pohanit metrum a on se pak musí bránit, že ho tam fakt má. Hlavně toho člověka nesmíš vůbec znát, ale přitom ho počastovat několika domácími zvířaty, zatáhnout do toho komunismus, fašismus, kapitalismus, anarchii, Seiferta, czechtek, recept na jelenní guláš, drabble a jiné trable. Že život hoří jako svíce a mrtví milovat nemohou, to radši vynech, to by těch komentářů bylo už přes padesát a místo jednoho kotoulu bych musel obejít horu Kailas po čtyrech a štěkat u toho jako srnec. Nejlepší jsou totiž básně o životě, ve kterých je mrtvo. Pozor, jdou k vám kuřátka...ABABABAB, levá, pravá, seno, sláma. Občas je fakt asi lepší čichat k vlastnímu podpaží.
přidáno 31.01.2024 - 23:08
Tvl. Houmer a tělocvik,to musím vidět :D
přidáno 31.01.2024 - 23:06
32!! No tak lidi, to dáme těch 40 komentů. Homér bude mít radost a udělá kotoul!
přidáno 31.01.2024 - 17:22
kekebreke: fajn budiž klid .) ovšem HUSA JE PĚKNEJ PTÁK A KDYŽ SE BRÁNÍ DOST ŠTÍPE ,)
přidáno 31.01.2024 - 17:14
denisa: Myslím si, že by se tady měla kritizovat díla a ne hejtit lidi. Pokud nejsi husa, tak se snaž to tady uklidnit.
přidáno 31.01.2024 - 16:55
denisa : jsi velmi nešťastná, to je celé.
přidáno 31.01.2024 - 16:54
Hanulka: máš poslední slovo, jinak neskončíš :D
přidáno 31.01.2024 - 16:48
denisa : jdi se léčit, naposledy, tvé výrazy jsou otřesné. Jsi na chocholouška a to už ti napsal i tvůj kamarád. "komsomolská agitka " to snad nemyslíš vážně, urážíš dokoola jen a jen ty, nemluvě o dalších vulgaritách vůči mne, které neuvádím, ale už tě někde smazali a také tě nechtěli. A ty to dobře víš.
přidáno 31.01.2024 - 16:44
Morfeus : komentáře nikdo necení, to že si tu celý den píšete a i sami sobě - je úkaz, kdo jste. Cení se tu dílka, a co ti napsal "kekebreke" je silná pravda stejně jako "DDD". Zbytečně tu kalíte vodu.
přidáno 31.01.2024 - 16:44
hanulka: :D tak tady taky perlíš fakt.) kdo koho šmíruje a celý den tu perlí jsi vlastně ty, kde dám koment tam vlítneš a urážíš ty, takže ochutnej vlastní medecínu. Zjisti si prosímtě něco o kopírování ano, než něco vyplodíš. Mě zajímá názor autora a ne tvůj, nebo jsi jeho tisková mluvčí? Autor mi napsal a odpověděl, takže se přestaň angažovat komsomolskýma agitkama a cpaní se někam kde nestojím o tvůj názor ale názor autora a to je z mé strany už opravdu vše.
přidáno 31.01.2024 - 16:40
Hanulka: mohl bych doučovati Tebe, milá Hanulko. Tobě by to prospělo více ;)

Mluvíš za koho přesně? Za všechny?

Kdo má nejvíce komentářů? Já nebo ty? Nebo jiní? Postřelená husa se vždy ozve :)
přidáno 31.01.2024 - 16:37
Morfeus : vy dva tu děláte rozbroje a nikdo o to nestojí ! Kopírovat by ji šlo, ale slušná asi nebude, a ty jsi ješitný člověk, co tu dokola chce něco rozebírat, ale lidi to v dnešní době nebaví. Asi jste málo oba vytížení, když tu celý den střežíte a píšete nesmysly. Vy nemáte telefony, či neumíte mailovat ? Myslíte, že ta exibice vaše je k něčemu ? Běž ji doučovat, to bude záslužný čin. Díky.
přidáno 31.01.2024 - 16:36
Morfeus: tahle žena nestojí za energii, kašli na ni, nic co by bylo zajímavé a k něčemu to bylo. Bude neustále stíhat, moralizovat, ona neumí ani poslat pořádně vzkaz .) natož aby věděla co je to kopírovat,)
přidáno 31.01.2024 - 16:32
Hanulka: je fajn že jsi se popsala konečně něco rozumného od tebe a autor promine za spamování o ničem už
přidáno 31.01.2024 - 16:31
Hanulka: no na tebe taky. Ukážu na tebe, protože tvé reakce nejsou slušné! Slušnost není jen nevulgární projev. To nevíš? Asi tě to taky nikdo nenaučil a sama neměla odvahu a sílu to pochopit. Tak asi tak... A jestli chceš, znovu zkopíruji to, co jsi napsala mně. Tam se to tvou slušností jen hemží :)
přidáno 31.01.2024 - 16:24
kekebreke : hezky to zkopírovala, aby se najednou zavděčila, jsou to neucelené příšerné věty, její slang a kopírování v prvním odstavci - hned poznáš. Přeji hezké odpoledne !
přidáno 31.01.2024 - 16:22
Morfeus : koho oslovuješ, buďte slušní ? Nikdy jsem tu nenapsala vulgaritu. Jako ta tvoje kamarádka, co ji používá denně. Kinderstube je dobré vychování, to už říkával Franz Josef Kaiser a naše babičky. Nevychovanost a jistá pohrdlivost urážet, to patří vám dvěma.
přidáno 31.01.2024 - 15:34
kekebreke: ale pokud je ta Salome pro tebe nejlépe použitelná tak proč ne, jen je to časté.

já bych třeba použila Oheň tančil jako mystické ozvěny minulosti: Vytvoříte obraz ohně jakožto bytost spojenou s minulostí, která tančí s plameny a tím umožňuje lidským myslím nahlédnout do historie,mystiky protože sám oheň je
mystérium v básni a něco symbolizuje... nemusí to být Salome. Můj oblíbenej básník byl Edgar Allan Poe a miluji Krchovského, jsou nevšední, jiní a to hledám v básních proto Salome mě nezaujala.

ale vím že autor ví nejlépe co chtěl asi vystihnout takže to respektuji a dala jsem jen názor, ne kritiku jen pohled z jiný strany břehu ... každý máme jiné obrazy v hlavě a jiné náhledy, je fajn ale podílet se na komunikaci o textech co něčím zaujmou nebo i ne.) dokud je svoboda se vyjádřit je to v pořádku až nebude teprve je něco špatně.
jo a ty moje moudra žádný moudra nejsou, dala jsem jen jiný pohled a pište jak chcete vy, umění nemá být lágr a ostnaté ploty, má překročit hranice a experimentovat, nejet v zajetých kolejích dávno vyšlapaných. Mám ráda rebelství, divokost a experimentování, fantazii a názory, myšlenky a nápady to mě baví od všech co něco přinesou a doplní. Nejedu na ovace ale na hledání pravdy.)
přidáno 31.01.2024 - 15:08
kekebreke: člověče, já jsem ten poslední, kdo má uraženou ješitnost. Pravda holt bolí a ukončím to citací místní primadony; KINDERSTUBE. Lidi, kdy budete už slušní. Evidentně věk s tím nemá co dělat!
přidáno 31.01.2024 - 14:30
Sasanka: Morfeus: Hanulka: denisa: DDD: Dandy:Díky všem za příspěvky. Ne ve všem s vámi souhlasím, v mnohém ale ano. Opravovat to nebudu, ať to zůstane původní. Samozřejmě, Morfea a jeho slinty z uražené ješitnosti přeskakuji, blije jen nesmysly, včetně tvorby.
K Salome, možná omšelé a často se objevující, ale nenapadlo mě lepší připodobnění k tanci plamene svíčky. Celá idea básničky byla v tom, že při roztékajícím se zbytku svíce čtu a závodím s časem, než dohasne. To se nepodaří, takže nevím, jestli rozečtená kniha skončila radostně, či smutně.
přidáno 31.01.2024 - 13:55
Homér: sem ti ho sežrala.) víš jak je nezdravej.)
přidáno 31.01.2024 - 13:51
Hmmm, už to naskakuje. Kde mám popkorn?
přidáno 31.01.2024 - 13:23
denisa : tvoje vyjadřování a pravopis je bohužel na úrovni ZŠa ještě s hrubkami, příšernost. Máš velký problém, měla by si navštívit lékaře, protože to, co píšeš v komentech se nedá číst. Co tu jsi tak jen ryješ do lidí. Urážíš. Beze slov, ztrácet s tebou čas, kup si pravopis českého jazyka, než tu budeš psát. Díky.
přidáno 31.01.2024 - 13:21
DDD: NEMUSÍŠ SE PŘECE OMLOUVAT KAŽDÝ TO VIDÍ JINAK A JE FAJN ŽE TOHLE DÍLO VYVOLALO NĚJAKOU ODEZVU V TOMHLE PRÁZDNU, já nemám ráda prázdný pochlebování a beru názory , dát dohromady alespoň nějaký pohled na text než jen líbí, ó nádherně a hřejivé a jiný plky, co mi to dá? .)ale, pokud se rozjede debata znamená to že nebylo zdaleka dílo nezdařilé a stálo za čas, kdyby ne, jdu dál bez komentu .) hezký den
přidáno 31.01.2024 - 13:16
Hanulka: vlezdoprdelismus je vaše parketa v tom já nejedu, snad z dovolením vaše výsosti mohu napsat koment nejen chválit. Zajímalo by mě proč máte pořád v sobě tu snahu moje komenty stíhat a dehonestovat i mou tvorbu , to je fajn ,ale kritiku na to co píši beru ale tu o ničem co jste v komentu vyplodila na mou adresu na něco co se mi moc nelíbí, tu nějak neberu.Blokovat vás nebudu, vaše věc co kde napíšete, ale jednou nebo víckrát jste už napsala že píšu strašně utopisticky a vše mám děs.) hm, máte mě tedy dost nastudovanou :D páč když mě někdo nezajímá jedu směr ignor, ale vy ne, stále kde nechám koment který nechválí a nejásá nad skvělou věcí, což za mě tohle není, nastoupíte jak inkvizitor v sukni.) sakra ženská co výdeh a nádech, míň mě sledovat. Také nechápu, že když někdo napíše, nečtu co mě nezajímá..hm, ale když něco nepřečtu jak mohu vědět že mě to nebude zajímat to je oxymoron pak. Tak jo, tady zas komentem k vám končím protože s vámi nemá dál ani cenu nějak komunikovat, sálá z vás zaujatost a to vždy na hony smrdí .) dejte tu ostnatej plot proti kritice nebo názoru, nebo že by jste milovala cenzuru? .))))
přidáno 31.01.2024 - 12:47
DDD: to o té kritice bylo do placu, protože se to týká vícero lidí, takže to nebylo určeno primárně tobě. Jen jsem to spojil dohromady, protože mně to přišlo pod prsty :) někdo totiž píše rád komentáře velice krátce. Tam by totiž stálo se zamyslet nad tím, proč to vůbec dělá.. Aby asi nasral ostatní.. Třeba. :)

Tady je řazení a dělení komentů dost nešťastné... No nic. Měj se fajn.
přidáno 31.01.2024 - 12:31
Morfeus: Promiň, úplně jsem nepochopil, co mi tím objevem chceš sdělit - a už úplně mi uniká, jak se to týká téhle básně. Nevím, proč bych ti to rozporoval. Jen - jednu věc bych si vyprosil: V životě jsem nenapsal jednoslovný či dvouslovný komentář. Za tím si stojím.
přidáno 31.01.2024 - 11:53
DDD: připomenu, že je rozdíl mezi veršem a rýmem. A že rým nemusí být na konci, ale vlastně kdekoliv. Všichni rádi př. Asonanci aj., ale to není jediný, jak to provést :) třeba čelně... a pro ty, co to neznají a nepoznají to v textu... pro věčně brblající kritiky-->zjistit a pak psát přesné kritiky s vlastním rozborem a názorem pod díla. Nikoliv jedno, či dvouslovná vyjádření :)

denisa: pěkná poezie :) S metrem mají problémy všichni, to je inteligentní vyšší dívčí :)

autor: oči x točí? To jako fakt po včerejšku, gratuluji :) jinak mně se toto dílo nelíbí. To je můj fakt. Není to moje gusto, hlavně z toho hlediska, jak je složeno. Rozebírat ho básnicky dále nebudu třeba po prozódické stránce. Nemám celej den :)

všem pěkný den přeji :)
přidáno 31.01.2024 - 11:52
DDD : souhlas s tvým komentářem a děkuji.
přidáno 31.01.2024 - 11:52
kekebreke : báseň se mi líbí. Smyslem a účelem kritiky sice je, aby ukázala silné a slabé stránky dílka, ale úkolem kritika již není hledat nápravu. Kritika je pro mne hodnocení, ale napsat tak příšerný elaborát je zcela k odsouzení.
přidáno 31.01.2024 - 10:53
Jé! Mě se fakt líbí, hlavně myšlenka .Jen to nedočeť je zbytečně fuj tvar.
přidáno 31.01.2024 - 10:29
denisa: Já bych se, s dovolením, kolegy zastal. "Na stole" se ve schématu ABAB samozřejmě nerýmuje s "kříží," ale má se rýmovat se "Salome," což teda taky mimochodem není úplná hitparáda, stejně jako "rozpustilo x tklivo" ve 3. sloce. "Konec se blíží pomalu" je přece totální nesmysl - nebude se to rýmovat a úplně to zboří rytmus / "Konec se pomalu blíží" x "(Tma) plány nám oběma zkříží."

Osobně bych v takhle vázaném verši zkusil dodržet stejný rytmus ve všech třech slokách (v každé je jiný) a trochu promyslel ty dva rýmy, o kterých jsem se zmínil, i když Salome je teda fakt oříšek. Možná nakonec nic lepšího, než "na stole" neexistuje :) Zaujala.
přidáno 31.01.2024 - 09:34
dobrej den .) Struktura a řazení slov tady bych upozornila na pár věcí laicky z pohledu čtenáře, jen pohled na text. V některých případech je pořadí slov neobvyklé a může to znemožňovat přirozený tok čtení. Například v druhém verši "konec se pomalu blíží", by bylo vhodnější řazení slov "konec se blíží pomalu". Bylo by dobré zvážit uspořádání slov v každém verši a zajistit jejich přirozený průběh. Ale také práce s rytmem a rýmem tady dost drhne a nečte se mi to moc dobře. Ale na tom musíme pracovat skoro všichni, ale je dobré na to upozornit co čtenář laicky může nějak okomentovat. Třeba Rým "stole" a "kříží" také není úplně přesný. Bylo by potřeba pracovat na ladění rytmu a rýmu v celé básni, aby to působilo soudržněji a plynuleji. Ale je to jen můj pohled a může být nepodstatný. Ale na druhou stranu má báseň fajn atmosféru, ale jak už jsem psala některá místa narušují tok čtení, drhnou. Dá se vycítit ovšem z textu emocionální náboj, ale celkově se to rozplývá nějak pro mě do ztracena a oslabuje to text. Taky by bylo fajn zvážit, jaký příběh nebo hlubší smysl chcete vyjádřit skrze svou báseň a pracovat na tom, aby to bylo patrnější a srozumitelnější.
Jsem raději za texty které jsou úderné a mají nějaké hlubší poselství... ale závěr textu tady se mi snad líbí nejvíce a na tom bych stavěla. Ta Salome je mimochodem dost provařená a dost se v textech používá někdy dost prvoplánově, takže bych stavěla i na originálnost , vytvářela vlastní slova a nápady, více rozletu a fantazie. Opět plamen stejně jak dlaně, hojně využívaný v básních, nic nového a zajímavého, přitom se dá plamen vyjádřit mnoha způsoby a ne tak jak na běžící lince

pak se mi nelíbí, pospíchám až bolí oči, tady bych asi tohle já nepoužila, je to divné přirovnání a nedává to smysl tedy mě, nemohu mluvit za ostatní. Ovšem, je to věc samotného autora textu, já mohu jen dát jinej úhel pohledu, nic víc. Také výrazy mohou být přesnější a ne příliš abstraktní. Ale jak říkám to už je věc autora. Rozhodně každý má co zlepšovat pokud tam je potenciál a ten vy rozhodně máte, taky je znát že píšete dlouho ale moc nezvládáte technickou stránku, nejde jen o líbivost , text musí být jiný než běžný aby byl origoš.) Takže přeji hodně inspirace a hezký den.
přidáno 31.01.2024 - 07:42
Líbí

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Svíce : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Teorie v praxi
Předchozí dílo autora : Berušščí haiku

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
syrda
» narozeniny
Chloé [12]
» řekli o sobě
Aliwien řekla o ivkaja :
Příjemná žena, se kterou jsem měla možnost setkat se i osobně. Nesporný talent v napsaných básních se nezapře. I když - básnění ve spojení s "nostalgikem" se mi rozhodně líbí víc a nemá chybu.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku