přidáno 22.01.2024
hodnoceno 2
čteno 88(4)
posláno 0


Stále vzpomínám na australská města, kde jsem pobývala. Nyní první tenisový grandslam roku Australian Open, který se každoročně koná v Melbourne. Melbourne je druhé největší australské město, které se nachází v provincii Viktoria a Australané mu říkají "Zahradní město", kvůli ohromující nádheře krásných parků a zahrad, které se po věky udržují. Klima pomáhá tomu, že člověk vidí překrásné, vzrostlé palmy, keře, ibišky, oleandry, frangepanie - jejímiž kvítky se ženy zdobí do vlasů. Je to také typická květina Austrálie. Do Melbourne jsme pluli lodí ze Sydney, cesta trvala přes 10 hodin lodí, ale je to nezapomenutelný zážitek.
Založení města má podobnou historii jako Sydney, kdy Brit John Batman uskutečnil obchod s Aboriginy a zakoupil od nich pozemky, nacházející se na břehu řeky Yarra a chráněný Port Phillip Bay. Přistěhovalci většinou pěstovali ovce, ale když v kopcích nad městem objevili první zlaté střípky, začala "doba zlaté horečky" a Melbourne se stalo rázem nejbohatším městem světa, psal se rok 1927. Tehdy to bylo také hlavní město Austrálie, dnes je již hlavním městem Canberra.

Toto město jsem chtěla jen připomenout, protože je centrem velkých sportovních událostí, které tak rádi sledujeme, ať je to tenis nebo Velká cena Formule 1. Nachází se tu krásná botanická zahrada, stejně jako v Sydney, Cookův dům a také mořské Aquarium, které jsem tak ráda navštěvovala a hodiny pozorovala vodní svět.

Lidé jsou tu velmi milí a otevření, rádi komunikují a tady jsem prvně okusila "kouřit trávu" a bylo to unášející, jakoby se vznášet v oblacích. Ráda se k tomu přiznám, proč by ne.

To je moje pozdravení od protinožců.

přidáno 23.01.2024 - 10:35
Psavec : kdo cestuje, anebo tam přechodně žije nemůže takto uvažovat, to mi věř. Je tam plno krás a především lidé jsou otevření a milí. Austrálie a Severní Amerika - Kanada jsou nejkrásnějšími krajinami. Ač u nás je také plno krás, ale je to o lidech. KOrálové ostrovy bych přála vidět všem, je to ráj !
přidáno 22.01.2024 - 18:45
V Austrálii žije děvět z deseti nejjedovatějších hadů a občas vlezou do bytu.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Zahradní město Melbourne : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Srdce srdci přísahá
Předchozí dílo autora : Smích je lék

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Chloé [12]
» řekli o sobě
slnečnica řekla o DDD :
Majster "vesmírnej poetiky". Vždy, keď čítam Jeho verše, akoby som sa na okamih dotkla hviezd. Skutočný zážitok, ďakujem, pán D. ;)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku