Vybrané zo zbierky humorných poviedok.
přidáno 09.01.2024
hodnoceno 5
čteno 88(6)
posláno 0
Myslím, teda som
(environmentálne)

Ekologický myslím každý deň. Od rána do večera. Pri ústnej hygiene, keď si umývam zuby, nenechám do umývadla zbytočne tiecť pitnú vodu. Pri každom umývaní tak priemerne ušetrím dva až tri litre vody. Keď si to prenásobíte počtom dní v roku a počtom obyvateľov, bez kojencov, štát tak za rok ušetrí státisíce hektolitrov vody. Tiež pri tom uvažujem, či by som radšej nemal používať dažďovú vodu, ktorú si prevarím, a tým by som do kanalizácie neprepúšťal drahú pitnú vodu. Keď som si ale vypočítal spotrebu elektrickej energie na prevarenie dažďovej vody, z ekonomického hľadiska veľa neušetrím. Vyjde mi to rovnako, a v čase letných horúčav je s horšujúcimi sa klimatickými podmienkami stále väčší problém zohnať už aj vodu dažďovú. Čakať, kým už konečne zahrmí, je dosť nepraktické.

Myslieť ekologický sa dá aj iným spôsobom. Nemusí to byť len v zamestnaní, na pracovisku, každodenných nákupoch, ale napríklad aj pri využívaní vášho volného času, keď myslíte na zábavu. Ja napríklad rád vo volnom čase tancujem. Nevynechám ani jednu vhodnú príležitosť navštíviť nejaké to kultúrne podujatie s tanečnou zábavou. Stále ale pri tom premýšľam, čo s našou prírodou, ako sa k nej správame. Zásadne nepozývam na tanečný parket dámy, ktoré svoju prítomnosť zbytočne zdôrazňujú sýtymi voňavkami, ktoré pochádzajú z rôznych druhov aerosolových, sprejových prípravkov. Je pravdou, že parfumy vzbudzujú v mužoch erotické predstavy, ale zároveň okrem iného zväčšujú aj ozónovú dieru nad Antarktídou. Nie je nad čistý prírodný vzduch. Nesnažím sa vzbudzovať pozornosť svojho najbližšieho okolia umelými vôňami.

Aby som sa znovu vrátil k tej vode, ktorej nikdy nebude dosť. Ani s tým sprchovaním to nepreháňam. Spomínam si na detské časy, keď nám mama v sobotu zohriala do plechovej vaničky vodu na kúpanie. Musela vystačiť aj pre mojich súrodencov. Kto bol najšpinavší sa umýval ako posledný.

Dnes je už iná doba. O to viac treba myslieť ekologický. Niekde som sa dočítal, že v plodovej vode rodičiek bola zistená prítomnosť mikroskopických častíc umelých vlákien. Chémia so svojou produkciou je už proste všade. Zásadne si nebalím pečivo do igelitových vrecúškov. Ako sa umelá hmota dostala až tak ďaleko, tomu naozaj nerozumiem. Prišlo mi, či náhodou, to zistenie s plodovou vodou, nemá príčinu vo výrobe gumenej mužskej ochrany. Nebudem bližšie rozvádzať, čo ma k takémuto uvažovaniu priviedlo.

Radšej sa zaoberám argumentami, ktoré sa dajú praktický dokázať.
Myslieť environmentálne je úlohou dnešnej doby. Je to cudzie slovo, ale veľmi dôležité pre môj zajtrajšok.
přidáno 06.02.2024 - 23:33
Sbírka humorných ekologických povídek by byla potřeba. Přitom k záchraně Antarktidy stačí tak málo :)
přidáno 20.01.2024 - 00:29
Je pravda, že to eko smýšlení mě přepadlo již po pubertálním věku...a pak jsem postupně zjišťoval, jak moc nám lžou...a jak je všechno úplně jinak. Chce to zachovat klidnou hlavu a duši dítěte :) Až nám dají body za céóčko a jiný nesmysly, tak bude zábava :) TNO :)
přidáno 10.01.2024 - 14:17
Scholz: ne nic nemazat, já to pochopila, jen jsem si nemohla odpustit něco k tomu napsat. Rozhodně si ráda zas od tebe něco přečtu .)
přidáno 09.01.2024 - 22:22
Mala to byť humorná nadsádzka. Ak to vyznelo úpne inak, tak sa ospravedlňujem. Môžem to vymazať.
přidáno 09.01.2024 - 16:57
myslím si že myslet ekologicky není špatné ale ten green deal je fakt už šílenost :D člověk by měl spíš hledat tu pravdu a tu bohužel věda už dnes nehledá, takže věda se stala jen slouhou pánů a pak to tak vypadá i s vypatlanou Grétou včele .)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Myslím, teda som : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Myslím hypoteticky
Předchozí dílo autora : Slová na dlani

»jméno
»heslo
registrace
» nováčci
Dandik
» narozeniny
Claire [15], raDan [10], Zdenička [10], darknessBara [9], KristynaKlimova [9], NoName [6], LudvíkRoiSoleil [3], Romuska777 [1]
» řekli o sobě
Liss Durman řekla o Adrianne Nesser :
Skvělej člověk, kterej nikdy nezklame!! Je s ní prdel.. Kdo nezažije, nepochopí! Chybíš mi, ty i ten zbytek supr lidiček ze třídy...!
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku