přidáno 04.01.2023
hodnoceno 10
čteno 291(14)
posláno 0
Dřevěnou sochu
v parku obrostl břečťan -
straka se směje.
přidáno 15.01.2023 - 21:32
Moc hezký motiv. Socha obrostlá břečťanem, útočiště straky, neživé v objetí živého...
přidáno 12.01.2023 - 11:53
Ziny: Vidíte, to mě nenapadlo.:-)
Na otázku ohledně straky jsem tady už odpověděl, ale napíšu to klidně znova. Když slyším straku, zní mi to, jako by se něčemu smála (či spíš posmívala). V tomto případě bláhovosti některých našich snah, naší malosti ve srovnání s přírodou. Ale jak už jsem byl upozorněn, interpretace autora by se v haiku příliš objevovat neměla.
přidáno 11.01.2023 - 20:56
Hezké, nehybná socha obrostlá břečťanem X svobodnému ptáku. Ale jak víme, že se straka směje? A směje se vůbec?
přidáno 08.01.2023 - 06:55
Wota: Díky za vysvětlení, tak nějak jsem to též pochopil, snad jen ten smích straky ve mně vyvolává pochyby, jak píše Gora, že je to interpretace autora, tedy že tam do haiku vstupuje subjekt.
přidáno 07.01.2023 - 14:09
Darmošlap1960: Začal bych tou strakou. Její hlas mi připomíná (škodolibý) smích.
Pokud jde o tu sochu: Ve stráni pod zámkem v mém domovském městě se nachází anglický park. Zde je (tuším) od roku 2018 instalováno pět dřevěných soch různých zvířat. V básni se jedná právě o jednu z nich, konkrétně sovu. Jako materiál pro sochu i podstavec pod ní posložil vysoký pahýl starého stromu. Celý kmen - až na vrcholovou část, z níž se stala sova - byl ponechán v původním stavu, s kořeny v zemi a s kůrou.
Jenže právě po této části kmene se v určitých místech pnul břečťan. Jak šel čas, šlahouny se plazily výš a výš, směrem k soše. Dnes už návštěvník pod záplavou listů původní postavu sovy vůbec nerozezná.
Oč tu tedy běží? O pomíjivost. O připomenutí toho, jak jsme proti Matce Přírodě malí. Právě malichernosti některých lidských snah se v posledním verši straka směje.
přidáno 07.01.2023 - 09:45
Poslední verš by se dal pozměnit, aby nebyl subjektivním pozorováním autora, jinak dobrý nápad /nejspíš autentického odpozorování/...
přidáno 07.01.2023 - 08:54
Zvláštní haiku, které vyvolává i hodně otazníků, třeba trvanlivost té dřevěné sochy venku a jak dlouho může břečťanu trvat, než ji obroste a pak ten smích straky. Jak se straka směje? A proč se směje? To není kritika, to jsou jen otázky, které to dílko ve mně vyvolalo.
přidáno 04.01.2023 - 22:47
Hezký.
přidáno 04.01.2023 - 18:43
Krásná, důmysl i hloubka...
přidáno 04.01.2023 - 18:10
Haiku mám rád a tohle je moc pěkný.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Zmizelá socha : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Večerní ztišení
Předchozí dílo autora : Za listem list...

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Chloé [12]
» řekli o sobě
Meluzina řekla o BorůvkaB :
Myslím, že se v Borůvce snoubí talent s disciplínou. Neustupuje z výborně propracované formální stránky a má co sdělit světu. Jen tak dál!
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku