Variace na téma padajících listů
přidáno 18.10.2022
hodnoceno 9
čteno 366(17)
posláno 0
Projíždím
padajícími listy
a stíny tažných ptáků.



Ještě kus do luk
mě doprovázejí
třešňové listy.



Podzimní alej -
v předním kole se otáčejí
odrazka a list.
přidáno 22.10.2022 - 06:08
Můra73: Ano, souhlasím, kireji v místě zlomu je důležité, vzpomínám si však na jednoho čtenáře haiku, který mi kdysi napsal, že jsou ta haiku tím zlomem stále stejná, monotónně se opakuje forma se zlomem, je to "stále totéž", jak se, myslím, tenkrát vyjádřil. Čímž netvrdím, že zlom není důležitý. U krátkých free form se ale ten zlom občas vytrácí, jde o jakési zášlehy spatřeného v přítomném okamžiku, kdy člověk nehledá nic jiného. Nedávno jsem seděl na terase, kde si pověsila sousedka vyprané šaty, kapalo z nich, vítr jimi otáčel, napadlo mě prosté free form: Z šatů na šňůře kape voda. Je to oznamovací věta, ale je tam také ono zpřítomnění minulého času (Nevysloveno, že šaty byly vyprány), wabi, kterého jsme si tak cenili ve druhé haiku dílně. Samozřejmě lze zlom i wabi pěkně skloubit.
přidáno 20.10.2022 - 18:57
ještě se na výzvu vracím k tématu kireji, které je jednou z velmi podstatných náležitostí haiku, bez níž by se dílko stalo oznamovací větou.
Není nezbytné, aby bylo místo zlomu v textu vyznačené. Znaménkem se ovšem leckdy pomáhá čtenáři k pochopení textu, proto bych se za jeho grafické vyznačování přimlouvala.
V tomhle konkrétním textu jemné kireji přirozeně vnímám, a to za druhým veršem. Stejně jako Pavel. První dva verše jsou spolu pevně svázané dějem a na mě jako čtenáře působí nedělitelně.
přidáno 19.10.2022 - 10:50
Pěkná práce.
přidáno 19.10.2022 - 00:05
Všechny se mi líbí.
přidáno 18.10.2022 - 22:02
Těžko říci něco jiného, vše už bylo řečeno.
Za mne také vedou třešňové listy, asi bych změnil slovosled ve druhém verši, ale... Romane, krása.
přidáno 18.10.2022 - 21:37
páči sa mi aj tretie ale prvé dve ho zatienili
přidáno 18.10.2022 - 19:59
V mailu jsem zapomněl odeslat všem, proto komentář vkládám ještě sem:

prostřední text se mi velmi líbí, sice tam striktně vzato není kireji, ale nepřijde mi to v tomto případě jako přitěžující okolnost, protože kireji by klidně mohlo být na konci druhého verše v podobě pomlčky a význam textu by se nezměnil. Ta představa třešňových listů a dvojího pohybu - to je krása.

A tuším, že s mírnou obměnou by mohla existovat i jarní varianta :-)
přidáno 18.10.2022 - 19:30
Četla jsem nejdřív "jinde" a také mne nejvíc oslovilo prostřední. Třešňové listy jsou skvělé.
přidáno 18.10.2022 - 18:22
zamlčený vítr ve dvojce mi moc krásně rozpohyboval obraz. Je to tak jemný text a přesto v něm lze objevovat.

Trošku váhám nad volbou slova doprovázejí, ale obávám se, že cokoliv jiného by text připravilo o atmosféru.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
7 - 9 : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : 10 - 13
Předchozí dílo autora : 5-6

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Daisy Moore
» narozeniny
Diog [4]
» řekli o sobě
Ed.HaNy řekla o FallenAngel :
Derrie)) Sympaťák se sexy chraplákem :D Úžasnej poet a skvělá osobnost v padlém anděli . Naše ranní volání [once] a wish moments . Snad se budem nadále vídat a kontaktovat i v budoucnu . Mám tě ráda a vážím si tě opravdu hodně . x HaNy * {ps. wish moment}
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku