přidáno 12.10.2022
hodnoceno 10
čteno 419(18)
posláno 0
Babí léto -
sekačkou obkličuju
poslední bělásky.



Úplněk stoupá -
za zády neutichá
smích opilců.
přidáno 14.10.2022 - 23:06
Babí léto je prodloužením léta, je to léto v podzimu, je to nostalgie po létě. A ty děláš to samé. Prodlužuješ si léto, poslední bělásci, odkládáš okamžik kdy jim sebereš letošní léto, vlastně i sobě. Hodně působivé free form. Druhé mě až tak nechytlo, až na to, že v tom vidím Zinyho.
přidáno 12.10.2022 - 20:25
Moc se mi líbí babí léto. Přestože mohou bělásci odlétnout, stejně jim láskyplně poskytuješ jejich prostor a chvíli odpočinku... i se sekačkou při rutinní činností lze zůstat vnímavý k okolí. Ano!
přidáno 12.10.2022 - 19:33
První je po všech stránkách jako free haiku hodně povedené, bezvadný obrázek, kde motýli nepůsobí ani trochu fádně. Druhé je pro mne emotivní a hned mi vytane něco ne moc příjemného... ale s tím tvé haiku nemá co dělat. Pěkná obě.
přidáno 12.10.2022 - 19:29
Sasanka: haiku (původně hokku) bylo vymyšleno jako forma s přesně danými pravidly, které byly nastaveny i v tom, že se bude skládat ze tří veršů o délce 5-7-5 slabik (správně mór, kde se ale počítalo například i písmeno n a dlouhé souhlásky se počítaly 2x). Do západního světa se převedla forma v podobě 5-7-5 slabik, místo dělících slov se používají například pomlky. Vedle klasické formy se uznává i free-form haiku, která od požadavku na tuto formální přesnost odstupuje.
Jsou stále zastánci obou dvou forem. Dlužno dodat, že v obou přístupech mohou být napsána velmi krásná dílka.
přidáno 12.10.2022 - 19:05
Jo je to pěkný, ale může mi tu někdo do zprávy napsat jak se to sakra počítá.Bylo to 5-7-5 7-7 když jsem se o to zajímala před lety. Kvůli počtům jsem haiku vzdala. Prosím uveďte mě někdo do obrazu, tak aby to pochopil každý...
přidáno 12.10.2022 - 14:12
Tady nemám co dodat, obě jsou výjimečná. Sice by se dalo spekulovat, jestli "obkličuju" není metafora, ale na druhou stranu, jak jinak to nazvat, myslím, že nejde ani tak o metaforu jako o přesné pojmenování skutečnosti z obou pohledů zároveň (motýlího i lidského).
přidáno 12.10.2022 - 13:41
Bezva, první vede.
přidáno 12.10.2022 - 12:13
Super
přidáno 12.10.2022 - 09:27
Obě krásná, plná haiku.

Ve druhém se mi líbí odstup od dění za zády, soustředění se na pohyb měsíce, který v sobě nese plynutí času spojené s pomíjivostí.
přidáno 12.10.2022 - 09:02
Obzvlášť prvé je podľa môjho skromného názoru veľmi vydarené sezónne haiku.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
5-6 : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : 7 - 9
Předchozí dílo autora : 1-4

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Diog [4]
» řekli o sobě
GULI řekl o kmotrov :
Kdyby byl kmotrov můj soused,tak by jsme určitě toho boha-neboha objevili..možná v tom půllitru piva..protože jsme na podobné pantheistické vlně..:-)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku