vzpomínka/experiment:-)
přidáno 17.07.2022
hodnoceno 6
čteno 454(14)
posláno 0
Kdysi jsem se v naprosté panice mimovolně, či spíš spojeným úsilím spolužaček vyhoupla na vrchol hrazdy. Ta výška naháněla hrůzu. Bez brýlí, které jinak nosím, se hloubka pod nářadím zdála bezedná. Nedohlédla jsem žíněnky, a na tom vzdáleném šedém fleku dole se posléze probrala. Netuším, jak jsem tam přistála, vážně.
Anebo tenkrát, na táboře. Při koupání ve vodní nádrži do mě někdo strčil a už jsem nedosáhla na dno, zavřené oči a rozkvetlá louka pod víčky.... Spatřila jsem své vlasy. Velmi zvolna se v celé tehdejší dívčí délce rozprostíraly kolem hlavy. Já, akvabela s alabastrovou pletí, jak jsem se pozorovala z výšky, nakonec nahmatala nohou mělčinu.
Pohled na letní oblohu možná i zabolel. Nechtělo se mi z míst, kde jsem tak velkolepě vypadala.
A tak jsem se naučila v prekérních situacích využívat ne – vědomí, kdy na zlé a nepříjemné prostě zapomenu. Duševně se vzdálím...
Nejvíc si tu schopnost užívám u zubaře. Stačí pohled z okna, zvuk vrtačky - a už letím…
přidáno 17.07.2022 - 20:49
kmotrov: Cynik, to mě zaujalo... možná flegmatik?
Děkuju i za tvůj vhled, jinak viz odp. kvajovi, přímo o zapomínání nepřijemného nejde...
přidáno 17.07.2022 - 20:47
kvaj: Díky, párkrát jsem dílko přepisovala, ale snad to stálo aspoň trochu za počtení...
Nešlo mi ani tak přímo o zapomínání jako o "vypnutí" - a to jsem zapomněla přidat autonehodu /s manželem/, kdy si náraz nepamatuji...
A tak děkuju za tvůj pohled.
přidáno 17.07.2022 - 11:42
kmotrov: To nemohu posoudit, jestli nevytěsňuješ nepříjemné vzpomínky a nepoutáš se k příjemným. V otázce pravdy vždy záleží na tom, co si pod tím pojmem v konkrétní situaci představuješ. Pokud pouze shodu tvrzení se skutečností, pak ne pravdě většinou nic relativního není. Když například pozoruješ déšť a řekneš - prší, je to pravda, která v dané situaci není relativní.
přidáno 17.07.2022 - 11:18
kvaj: Pravda má pro mne velkou cenu i když vím jak je slovo pravda relativní. Nemám hezké vzpomínky na vojnu, ani na mládí, mládí pro mne bylo velmi složité. Myslím, že teď zažívám lepší časy. Nevytěsňuji nepříjemné vzpomínka a nepoutám se k příjemným. Svým způsobem jsem cynik.
přidáno 17.07.2022 - 10:04
Skvělé - vyjádření i ta schopnost...
přidáno 17.07.2022 - 09:55
Velmi se mi líbí, jak jsi barvitě a působivě popsala situace na hrazdě a pod vodou. Jinak zapomínání zlých a nepříjemných událostí je u lidí přirozený proces. Proto se například chlapům později jevila vojna jako velká legrace, i když v době, kdy sloužili, to tak nevnímali.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Ne - vědomí? : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Čmelín
Předchozí dílo autora : Kabelka

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
angel [16], Bambulka [14], Jitrocel [1]
» řekli o sobě
Adrianne Nesser řekla o Liss Durman :
Eliss! nejhodnejsi clovek, kterej kdy chodil do nasi tridy! preju ti stesti liss. a ty ho tam uricte najdes! drzim ti palce, at ses co nejlepsi!! mej se krasne!..budes u nas chybet!
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku