přidáno 09.07.2022
hodnoceno 23
čteno 464(23)
posláno 0
Kafka to věděl
jeden z vizionářů
už z dálky viděl přicházet temno a bolest a oheň.

Oheň svítil mu v očích
slzel jím
a psal.

I dnes jsou Kafkové
ale nikdo je neposlouchá
a nečte.

Zahlušení masou řvounů
zadupaní lacinými proroctvími
pod hromadou planých řečí
tvoří vnímaví Kafkové dneška.

Jenom pro sebe.
přidáno 12.08.2023 - 21:34
Orionka: díky, jsem ráda, že to bereš sportovně :-).
přidáno 12.08.2023 - 12:41
Gora: Já se určitě nezlobím a moc děkuji. Takové komentáře mě povzbuzují, abych sem zase občas něco dala.
přidáno 05.08.2023 - 18:28
Trochublázen: nevšimla jsem si, ale aspoň Orionka ví, že se vracím, její tvorba mě zajímá. A kmotrov to napsal skvěle. Tak snad se nikdo nenazlobil, že jsem se stručně vrátila.
přidáno 05.08.2023 - 16:18
Gora: Není podivné komentovat něco zase po roce?
přidáno 05.08.2023 - 15:52
Plně souhlasím s komentářem kmotrova.
Dobrý počin, ta tvá báseň.
přidáno 11.08.2022 - 13:07
Singularis: Děkuji za přečtení a zajímavý komentář.
přidáno 07.08.2022 - 14:00
Tato báseň na mě silně zapůsobila. Zdá se mi, že se v ní určitým způsobem poznávám. (Přinejmenším odpovídá to, že už delší dobu píšu převážně pro sebe.) Mám strach, že ti neslyšící řvouni, zvouce se aktivisty/kami, přesvědčí společnost, že účel světí prostředky a že když má druhý člověk méně pokrokové názory, je v pořádku ho za to napadat, ponižovat a urážet. To je to, z čeho teď mám největší strach, a projektuji si to do té přestavy temna, bolesti a ohně. Zajímalo by mě, co si pod tím představují druzí lidé.

Děkuji za další provokativní příležitost k zamyšlení.
přidáno 11.07.2022 - 20:12
kmotrov: Milý kmotrove, děkuji za zajímavý komentář. Že ráda provokuju, je fakt, ale s punkem ani undergroundem nemám nic společného. Tahle kafkovina je dílem okamžitě zveřejněného nápadu, což o ovíněném sobotním večeru nebývá ten nejlepší nápad. Chtělo to ještě vysedět a dotáhnout, takže veškerá kritika je zcela oprávněná. Příště se pokusím o větší disciplínu... a do té doby se budu těšit z nečekaného množství vašich reakcí, děkuji všem!
přidáno 11.07.2022 - 18:54
kvaj: Ano, také mě mrzí. Příště zkusím lépe.
přidáno 11.07.2022 - 18:53
Miňko: Také děkuji za návštěvu i za souhlas.
přidáno 11.07.2022 - 18:53
Gora: Když to teď po sobě čtu, musím souhlasit. Patosu by chtělo ubrat, díky za postřeh.
přidáno 11.07.2022 - 18:52
Psavec: Děkuji za návštěvu.
přidáno 11.07.2022 - 18:52
Dandy: To zní až moc smutně, ještě bych nám dala trochu naděje.
přidáno 11.07.2022 - 18:49
Danula: Děkuji, ráda jsem zaujala.
přidáno 11.07.2022 - 14:20
Ráda přinášíš provokativní témata, nepsal jsem Ti kdysi, že si myslím, že jsi byla v mládí punkerka nebo součástí undergroundu? Kafka je těžké téma, četl jsem Proces a to je málo na to abych se dokázal vyjádřit na téma Kafka v kontextu své doby versus současnost .Danula píše zajímavá úvaha, souhlasím s ní, až na
... Oheň svítil mu v očích
slzel jím
a psal.

Mi to přijde spíš jako konstatování než báseň.

Bylo to někdy jiné? Už ve středověku krvavý Jan (Jan Želivský) lacinými proroctvími a planými řeči strhával davy.
přidáno 11.07.2022 - 12:50
Myšlenka dobrá, jen mě trochu mrzí to hořekování v básni.
přidáno 11.07.2022 - 12:49
Dandy: To se nedá tak říct, že vnímat nikdo nechce. Jen tady jsou tři až čtyři, kteří vnímají. Musí se hledat, ale tak je to od nepaměti. Kýč a komerce je vždy populárnější.
přidáno 11.07.2022 - 09:11
Miňko: Promiň, tím samozřejmě nemyslím obsah, ale formu - slova, jimiž svou myšlenku ztvárňuješ. Neposíláš avi.
přidáno 10.07.2022 - 22:47
Patetické? Nadsazené? Ne, realita. Kafkové a neslyšící řvouni koexistovali vždy. Běžný stav věci...
přidáno 10.07.2022 - 20:56
Na mne dost patetické, nadsazené... nápad však dobrý.
přidáno 10.07.2022 - 15:35
Smutná pravda.
přidáno 10.07.2022 - 09:17
Ano hluchota .
Jeden již dávno stanul na hranici.
Jeho slova jsou stále plná pravdy.
Vnímat snat nikdo nechce.
Ta hrstka je jak prach kterou rosfozká vitr..
Možná lidé čtou ale nevnímaji.
Jak mezci tahnou svoji káru,za vidinou sladke mrkve.
Lež jak naparfémovaná močka.
Jim vyhovuje.
přidáno 10.07.2022 - 07:14
Zajímavá úvaha

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Kafka to věděl : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Dozvuky
Předchozí dílo autora : Fénovaná

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Daisy Moore, štiler
» narozeniny
basak.venda [14], Sluníčková [3]
» řekli o sobě
Martin Patřičný řekl o (ne)známá_firma :
Před pár lety literatura přežila i svůj šílený nadbytek, těch, kdo píší, začalo být víc, než těch kdo čtou…ale – došlo k něčemu jinému: Tak dlouho se čekalo, že knihu zlikviduje televize, že knihy a čtení změní čtečky a audioknihy, o internetu nemluvě. Ale njestalo se to. Co se stalo doopravdy? Proměna je v tom, že vyhrály ženy. A vůbec nejde a nešlo o nějaké zápolení či o vítězství. Prostě jen daleko víc žen než mužů kupuje knihy, daleko víc žen čte a dnes myslím že i víc žen píše. Ženy zkrátka převzaly žezlo i otěže literatury a muži se sami odsunuli na vedlejší kolej, mimo mísu. Co všechno se muselo stát a stalo se od těch časů, kdy muži psali skoro všechny knihy a stvořili i všechny ženské postavy, o tom mám pár poznámek pod článkem. Literatura, královna kniha, byla vždycky něčím a nějak „ohrožená“. Teď tedy odkládá brnění a obléká košilku a sukni. Proměna literatury začíná. Co přinese, bůh suď. Nebo spíš bohyně?
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku