Ve spirále osudu - román
přidáno 05.06.2022
hodnoceno 0
čteno 249(4)
posláno 0
„Tak tohle asi jen tak nerozchodíš,“ promluvila do nekonečného ticha Rika směrem k Míši, která odměřovala dlouhými kroky sem a tam obývák.
„Tak nějak, Riky,“ hlesla jsem krátce, protože jsem na tom byla v podstatě stejně.
„Myslím, že je to tady teď jeden velkej šok,“ ozvala se konečně Zora. „Ale možná byste měly znát úplně celou pravdu. Když už jste v tom rozcházení a rozdejchávání...“
„Cože?“ vyletěla Míša instinktivně. Ano, týkalo se to hlavně její osoby.
„Určitě vám všem leží na mysli ještě jedna důležitá otázka: Jak do toho zapadá Míša?“ promluvila slavnostně Zora k nám všem.
„To je fakt! To je snad jediná trhlina v našem velkolepém kvartetu,“ pomáhala jsem jí dopracovat se k poslednímu velkému odhalení toho dne. „Když to shrnu, tak my s Rikou jsme byly spojeny díky mému bratrovi-dvojčeti Ryanovi, což je v tomto životě, jak je nám už známo, Brian. Já jsem si musela vzít jakéhosi Kiliana, zatímco jsem nekonečně milovala Alexandra. Jejich totožnost v tomto životě nám zatím není známa. Z nějakého důvodu to nemáme vědět. Tedy zatím. Ze vztahu s Alexandrem vzešla dvojčata – Sára a Sandra, tedy Zora a...“
Zora se významně obrátila k Míši. Ta k ní v posvátném tichu pozvedla oči plné otazníků. Zora se šťastným úsměvem pokývala hlavou a zašeptala: „Ano, to ty jsi byla moje nešťastné dvojče!“
„Já jsem v pohodě! Já jsem pohodě! Já jsem v PO-HO-DĚ!“ prozpěvovala si Míša s vizáží blázna na procházce.
„No tak, Míšo, uklidni se! Myslíš, že pro mě je snadné zjistit, že moje sestra a nová kamarádka byly kdysi moje vlastní děti? Děsná představa, ale přežiju to. Lepší, než kdybychom zjistily, že třeba některá jednu z nás zabila,“ utěšovala jsem ji.
Míša se zastavila uprostřed své procházky po pokoji a zadívala se na mě. „Ty a moje matka? Zora jako moje dvojče? Vždyť je to jako pohádka!“
„Každej život je jako ňákej film. Občas má prvky pohádky, jindy je spíš jako horor nebo sci-fi,“ vložila se do toho Zora.
„Holky, berme to optimisticky,“ zamyslela se nahlas Rika s pohledem upřeným kamsi do neznáma, snad do budoucnosti. „S tím, co se stalo v tamtom životě, s tím už nic nenaděláme. Ale tenhle život stále ještě můžeme ovlivnit k tomu lepšímu. Snad proto nám bylo dovoleno odhalit minulost – abychom měly víc síly zvládnout naši budoucnost.“
A tak jsme to tedy tak braly. Vlastně to nebylo zas až tak těžké, když jsme si každá uvědomila, že nejsme samy – máme jedna druhou a tam někde v budoucím čase snad i někoho dalšího...

'Kdo to jen může být? Je to Keith? Nebo Sasha? Nebo snad Craig? A možná někdo úplně jiný...? Třeba taky něco tuší a zoufale se snaží vydedukovat či snad i ve snu nebo koutkem oka v budoucnosti zahlédnout mou tvář...'
Tak takhle jsem si ještě ten večer v duchu zoufala a modlila se co nejupřímněji, aby mi bylo dovoleno zahlédnout toho, co mi minulost vyrvala z milující náruče.
Vždyť Rika se tak rychle a lehce dověděla, který je ten pravý! Věděla to hned ve svém srdci a já jí to jen potvrdila. Tak proč já nevím, stále tápu, váhám...?
Sen oné noci mi ukázal ten drsný příběh...
Byla jsem s ním, s mým manželem Kilianem. Procházela jsem se chladnou podzimní zahradou po jeho boku, cítila jeho stále suverénní a výhružné vyzařování, naplněná smutkem a strachem... Ale byl tam i on, můj upřímně milovaný a milující Alexander... A taky ony – má milovaná dvojčátka Sára a Sandra. Nebylo možné přehlédnout ty přešťastné a láskyplné pohledy, které těm dvěma neustále věnoval můj milovaný. Jen naše láska a přítomnost těch dvou malých zázraků dokázala zahnat naše nejčernější chmury. Byli jsme od sebe krutě odtrženi, toho dne, kdy jsme se pokusili vzít život naprosto do svých rukou a opustit společně to kruté prostředí onoho domu, kde vládl Kilian. Nebyla žádná další příležitost utéci, tím spíš, že Alexander už od oné strašné chvíle nikdy nevstal. Ano, byl z něho mrzák, zbytek života odkázaný jen na vozík. Tak dobře se Kilian pojistil... A mě tím přesvědčil o své krutosti a schopnosti udělat cokoliv, jen abych zůstala s ním. A přece už v té chvíli jsme měli já a má láska vyhráno – klíčily ve mně dva životy stvořeny jen tím nejčistším citem. A můj manžel na to právě přišel... Žádné váhání, ani zlomek pochybností, žádná jiná možnost... A proto se rozhodl. Jedné noci jsem se probudila z děsivého snu, který pokračoval jako strašná denní můra. Ano, mučila ho ta představa, ta skutečnost, že ty dvě maličké, roztomilé bytůstky nevzešly z jeho kruté lásky ke mně. Že to, co mělo být jeho, patří jeho největšímu nepříteli, jeho vlastnímu bratrovi... A ten, ač sproštěn téměř veškerých radostí a krás života, má stále to nejcennější, co chtěl a měl mít on – můj manžel!
A tak to udělal. Vzbudil ve svém srdci všechnu tu nenávist a krutost, co kdy pocítil a uskutečnil to, čeho si myslel, že by nikdy nebyl schopný. Malá Sandra zmizela pod hladinou hlubokého jezírka. Poprvé v životě zabil opravdovou nevinnost...
„Nelži, vím to! To tys je zabil! Zabil jsi je oba! Vím to a do konce světa ti to neodpustím!“ křičela jsem hystericky, rvala si vlasy z hlavy, přála si zemřít, zabít, cokoliv, jen aby ta nekonečná bolest bez jakýchkoli hranic ustala. Avšak nic nevyvrhlo zpět mé dítě a mou lásku z hlubin jezera zpět ke mně.
Ne, naše dceruška neodešla sama. Alexander se za ní vrhl s vědomím předem prohrané bitvy o její i svůj vlastní život. Nenechal ji jít samotnou. Odkráčeli spolu ruku v ruce tam, kde se všichni jednou spravedlivě sejdeme.
Pod rouškou noci jsem se odešla rozloučit s fyzičnem těch, teď už šťastných a vysvobozených, milovaných duší. Leželi tam bok po boku, ten krátký, smutný život, i ten delší, ještě nešťastnější – oba v jedné, stejné smrti.
Odhrnula jsem plátno nad tou malou a naposledy ji políbila na tvářičky. Srdce, v té době již tak plné jizev, se v tu chvíli rozpadlo na malé kousíčky. Toužila jsem, aby tam leželo místo ní mé tělo... A když jsem odkryla jeho tvář, věděla jsem, že to nedokážu – nedokážu žít déle v tomhle světě...
Náhle se v místnosti rozlilo světlo a já hleděla do tváře bez očí, tváří, úst, čela... Tvář mého milovaného byl jen tmavý, neforemný stín.
„A teď budeme už jen ty a já,“ řekl kdosi za mnou a já pohlédla do další tváře bez výrazu, do dalšího stínu bez tvaru a rysů.
„Tohle ti Bůh nikdy neodpustí!“ zašeptala další bytost bez tváře za jeho zády.
Pak se se mnou začalo všechno točit a j á náhle stála na okraji útesu. Svět se točil, nebe se točilo, zem pod mýma nohama se točila... A já letěla a letěla a letěla... za nimi. A bylo již pozdě vzpomenout si, že ještě žije jedno stvoření, pro které má cenu žít dál...
Ano, skutečnost byla daleko složitější, než aby se všechno v jediné vteřině vyjasnilo. Nebyla to jen má záležitost. Byla to síť upletená kolem několika dalších bytostí, jež čekali na ono rozuzlení, a jejichž totožnost jsem prostě zatím nesměla znát. Všechno mělo svůj smysl a mělo být jednou odhaleno. Ale chtělo to čas. Ještě hodně, hodně času, zkoušek a zkušeností...

Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
31. Až jednou prázdné tváře nabudou světla pravdy : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : 32. Prosím, tady máte tu napjatě očekávanou šanci
Předchozí dílo autora : 30. Spojeny něžnými pouty...

» autoři online
Darko
» narozeniny
Bambule [16], Kaimu [16], adusa [16], skrattka [16], Jokynka [15], Jaroslav Morava [15], klučé [12], DoPaPl [9], Tzina [7]
» řekli o sobě
NoWiš řekl o dvakredencedekadence :
Jednou mi hasila obličej, když jsem se popálil. Dodnes mi tam nerostou vousy. Prý to pak chutnalo jako karamel. Jednou mě popálila. Rusalka bez rybníčku, bolavá duše, námět na mý nejkrásnější básně. Kupodivu pořád šťastná, i když byste to do ní neřekli. Bolavá a šťastná. Jako odřený koleno v létě. Mám tě rád. Koleno, poleno.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


prostějanek - Pro ty slzy

prostějanek - Pro ty slzy

velikost : 1024 1280 1680 1920



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku