Vzniklo jako veršované drabble i písňový text na slova: Krk•orchidej•hloubka•vepřový •svíjet se.
přidáno 07.11.2021
hodnoceno 8
čteno 380(10)
posláno 0
Vím, co je krk či šál nebo vepřová kýta
a krkovice s kostí nebo bez,
všechno, co skot i brav, také drůbež nám skýtá,
jak voní orchidej anebo sléz.

Znám, jakou hloubku lásky cit nám skrývá,
lehounce projde naším žaludkem,
rád svíjívám se, když se připozdívá
s půvabnou milkou na kavalci svém...

Život je láska, ač to problém bývá,
nechce-li nás ten, koho milujem,
dušička naše bývá zádumčivá
a zachmuřeně dalším dnům vstříc jdem.

Naděje z dálky povzbudivě mává,
my nemůžem to jen tak provždy vzdát,
snad Fortuna k nám bude shovívavá
a v tomhle boji bude nám i přát...
přidáno 11.11.2021 - 08:30
Alma Neradostná: Dík za vysvětlení! Už mne napadlo, že tentokrát nomen omen asi neplatí, což je dobře! :-)
přidáno 10.11.2021 - 21:18
shane: Mé jméno je super hustokruté jméno, které mě napadlo v polospánku, když jsem byla vezena po dálnici D1. Nějak jsem mu neodolala :)
přidáno 09.11.2021 - 00:17
Alma Neradostná: Já si to tak moc k srdci neberu, i kdyby to kritika byla. Píšu pro radost...
Hele, proč jsi Neradostná?! To je u mladé dívky trochu nezvyklé. V životě je vždycky něco, co radost přináší...;-)
přidáno 08.11.2021 - 22:37
shane: To s tou hudbou a textem nebyla kritika; tak by tomu bylo v případě, že by se opravdu jednalo o písňový text. Tohle jsem si asi jen musela napsat pro klid duše nebo tak něco :)

Věřím, že dát dohromady přesně sto slov není jednoduché; sama jsem to ještě nezkoušela, což bych možná někdy mohla napravit. Galantní dobrodružství na ostrově Krk zní ovšem také velice zajímavě, to uznávám :)
přidáno 08.11.2021 - 16:38
Alma Neradostná: Nu, já nejsem odborník na teorii a taky jsem tu melodii použil jen jako pomůcku ke skládání. Ale že bych tady bazíroval na mužských a ženských rýmech, to ne.
Víš, primárně to bylo veršované drabble na 100 slov. Mně napřed v trochu jiné podobě vycházelo 109 a abych to zredukoval, musel jsem pár věcí změnit...To se mi podařilo až po termínu (vkládali jsme od 12 hodin v sobotu do 12 hofin v neděli). Takže tenhle první nápad jsem dal ještě s jiným už mimo soutěž. I tak jsem měl 3 povídky a 2 básně, všechny s možností to zpívat...(Můj rekord!)
Ta slova prostě byla taková vyzývavá! Bohužel, v neděli jsem nakonec zaspal, když jsem přitom plánoval napsat něcobo galantním dobrodružství na ostrově Krk, na Zbyňoušových stránkách je spousta fotografií orchidejí z ostrova Vis, ale i na Krku je rudá příbuzná jedné naší žluté z Moravy.
Těch odkazů bylo spoustu. I jsem koukal na některá slova z chorvatštiny, u nás trochu jiného významu...Mohla to být bezva povídka...:-)
přidáno 08.11.2021 - 13:10
shane: Zkusila jsem si to poctivě přezpívat v hlavě a docela to jde, až na pár textově-hudebních prasečinek (mám se zhudebňováním textů přeci jen nějaké zkušenosti a byla jsem dost drcena na tom, aby přízvučné slabiky byly na přízvučných dobách a tak... od té doby jsem prostě děsně přísná, nemůžu si pomoct :)). Rozhodně všemi deseti hlasuji pro nazpívání a následné zveřejnění cover verze. Je to velmi pěkné. Děkuji za poučení ohledně exotických i domácích rostlin :)
přidáno 08.11.2021 - 10:05
Alma Neradostná:
Díky, Almo! Jak sis asi všimla v anotaci, bylo to na zadání,
s povinností zapracovat těch pět slov a navíc dodržet ten počet 100 slov, který je pro drabble dán. To může být povídka nebo báseň a já už zkusil i hybridní drabble, kdy je v povídce i pár veršů. Zde jsem zvolil veršovanou formu a broukal si k tomu melodii Krylovy písně "Morituri te solutant." Slova jsou různorodá, tak jsem se nejprve vypořádal se zjevnými prasečinkami. Ty mají svoji vůni. Orchideje u nás prodávané zpravidla moc nevoní, ale taková Stanhopea voní čokoládou a vanilka je taky orchidej! Krom toho i u nás rostou jejich příbuzné z rodu zemních, např. střevíčník pantoflíček či vstavače...:-)
přidáno 07.11.2021 - 23:11
Začít báseň o životě vyjmenováváním sortimentu řeznictví je rozhodně originální, nebo jsem to alespoň ještě nikde neviděla. Formálně výborně zpracované. Oceňuji ten lehce povzbudivý konec.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Vím, co je život... : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Duše s polámanými křídly
Předchozí dílo autora : Jsem veršotepec, amatér...

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku