přidáno 13.10.2021
hodnoceno 2
čteno 421(6)
posláno 0
Šel jednou vážený soudce v taláru zrovna z oběda zpátky na přelíčení a vidí zedníka, jak ve špinavých šatech staví zeď. Že neměl soudce na spěch, jal se ho chvíli pozorovat a všimnul si, že zedník pečlivě vybírá kterou cihlu použije a kterou ne.
Soudci to nedalo, přistoupil k němu a povídá: "Zdá se mi zedníku, že přes všechny rozdíly je naše práce v jádru podobná!"
Zedník udiven a trochu vyplašen, tím že ho oslovil vážený pán, nezmohl se na víc, než se zmateně zeptat: "A proč si tak myslíte pane?"
Soudce potěšený svojí důležitostí, to zedníkovi vykládá: "No přeci, věnujete veliké úsilí a všechnu svou píli tomu, abyste rozhodl která cihla je ta správná a která je špatná a nehodí se pro zeď, vybíráte jen ty rovné tak aby i vaše zeď byla rovná." A druhým dechem dodal: "Stejně tak já, s veškerou svou pílí rozhoduji kdo je dobrý a kdo se nehodí pro společnost."
Na to se zedník šibalsky usmál a povídá soudci: "To se ale mýlíte pane, neexistují rovné cihly! Všechny jsou křivé, některé měně některé více. Já pečlivě vybírám a posuzuji která z těch křivých cihel, je právě akorát tak křivá, že se hodí přesně do onoho místa ve zdi. Jedině tak můžu postavit rovnou a pevnou zeď, ovšem cihly k tomu potřebuji všechny!"
přidáno 27.10.2021 - 09:40
Moc pěkné. Potěšilo :)
přidáno 16.10.2021 - 14:08
To je krásná myšlenka!

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Podobenství o zdi : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Mudrosloví II.
Předchozí dílo autora : Mudrosloví I.

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku