přidáno 11.04.2021
hodnoceno 5
čteno 621(10)
posláno 0
Páni!!! Já jsem opravdu v Americe? Vyzbrojená základními slovíčky jako please, thank, hello a pod. jsem se rozhodla hned po přistání dát si šálek kávy.
"Kofi," tak to mi šlo. Byla jsem se svou angličtinou spokojená. Popíjela jsem na letišti kávu a jelikož letadlo přistálo o něco dříve, v klidu jsem čekala až si mne přátelé najdou. V mobilu mi oznámili, že je "trafic" a trošku se opozdí. Prohlížela jsem si nádherné letiště v Atlantě, jedno z největších ve Státech, houfy lidí a když jsem chtěla projít, v cestě mi stál pán.
"S dovolením," slušně jsem požádala, a znovu pyšná na svou angličtinu. Muž se na mne podíval, usmál se, políbil mne na čelo a odkráčel svým směrem.
A to má být jako co? Pomyslela jsem si. To se na mě budou bezdůvodně usmívat a ještě i líbat? Už to podávání ruky je příšerný zvyk a ještě tohle? A zapřísahla jsem se, že ve Státech už žádného cizího muže neoslovím.
Během chvilky jsem už viděla přibíhat přátelé s tabulí v ruce s mým jménem. Znali jsme se dlouho, před třiceti lety imigrovali do států, takže podoba už se vytratila. A já sama bych je už také v tom houfu lidí nepoznala. Po přivítání jsem se zeptala, proč mne ten muž políbil na čelo? Když jsem jim řekla, jak jsem ho oslovila. Salva smíchu.
No, jo. Když ty jsi místo "s dovolením" řekla, "kiss mi - polib mne."
přidáno 20.04.2021 - 10:49
Putri: Děkuji.:-)
přidáno 19.04.2021 - 21:50
milé :)
přidáno 11.04.2021 - 16:06
Příjemně jsem se pobavil/a. Děkuji za pěknou povídku. Máš pravdu, že angličtina má u jednoho slova víc významů, ale navíc má i podobná slova s velice odlišným významem. Na takových podobnostech mám založenou krátkou sérii blbůstek Nedobrý angličtin ( https://www.psanci.cz/sbirka.php?id=646-nedobry-anglictin ), nejoblíbenější je ten první díl, ale myslím, že ty ostatní určitě pobaví také. ;-)
přidáno 11.04.2021 - 10:16
Angl. má totiž u jednoho slova mnoho významu a pokud je špatný akcent, pak slovo vyzní jinak. Tak jste si dali vínko a zpříjemnili let. Steward ví, jak na vás.:-)
přidáno 11.04.2021 - 07:02
Zasmál jsem se. A vzpomněl jsem si na jazykový zážitek z paluby letadla Air France.
Za letu prochází stevard mezi cestujícími a nabízí občerstvení. Když přijde k nám, říkám mu: „Coffee and water for my wife,“ ukazuji vedle sebe, „and coffee for me, please.“
Stevard bez mrknutí oka přikývne, připraví a podává nám dvě kávy, vodu a (!)lahvičku červeného vína. Evidentně zaměnil „vajf“ (žena) za „vajn“ (víno).
No ale, kdo by se na něj zlobil, že?

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
S dovolením : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Z cyklu - Palouček u obory
Předchozí dílo autora : Tulipány

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku