Jak se myši chtěly zbavit kocoura.
přidáno 14.04.2021
hodnoceno 5
čteno 740(8)
posláno 0
V jedné nevelké a ani nemalé vesnici žily v domě myši. Moc dobře se jim tam bydlelo. Hospodyně měla líného kocoura a myši řádily po celém domě. Když se nedostaly k jídlu do spíže, rozkousaly na co přišly. Díru udělaly v koberci, v sedačce, a dokonce jedna se pustila do šňůry od televizoru. Hospodyně byla z toho nešťastná. Kocour se jen povaloval na zápraží nebo běhal za kočkama na zálety. Moc se na něj zlobila. A stávalo se, že když se vrátil ze záletu, misku měl prázdnou. Nezastal si práci svou a hospodyně ho chtěla vytrestat hladem. Nic nepomáhalo. Myši každý večer čekaly schované u spíže, až hospodyňka otevře dveře. Jakmile byly otevřené, proklouzly jí pod nohama a to pak byly hody.

Moc si užívaly ty potvůrky šedivé v tom starém domě. Jednoho dne šel kolem sedlák a potřeboval kocoura. Hospodyně neváhala ani chvíli a toho lenocha mu prodala. Další den na trhu koupila jiného a dala mu jméno Franta. A to už byla jiná legrace. Kocour Franta chodil neustále naježený, vytahoval drápky, oči mu svítily hněvem a myši se ho od první chvíle bály. Věčně seděly schované a hladové v myší díře. A ven vylézaly, jen když byl u své misky, nebo usnul tvrdě na zápraží. Ale to se stávalo opravdu málokdy. Většinou se probudil a už je naháněl. Když hrabaly na poli i tam je našel. Myši si už nevěděly rady. Hledaly jiný starý dům, ale žádný takový nenašly. Lidé měli postavené nové, hezké domy a tam se myši nedostaly.

Musíme se toho kocoura zbavit, povídala jedna myš. Ale jak to udělat, nevěděly. A pak další, už docela vyhublá, jelikož do spíže se přes kocoura Frantu nemohly dostat, měla nápad. Půjdeme za soudkyní liškou Kryškou požádat o radu. Jedna myš vykoukla z díry a uviděla, jak se Franta nacpává u misky. Rychle vyběhly ven a běžely na palouček u obory za soudkyni liškou Kryškou. Liška Kryška dlouho přemýšlela, přemýšlela, a pak povídá:

Když mu na krk zvonek dáte, že jde kocour hned poznáte. Myši radostí, že už budou mít kocoura pod kontrolou, tančily, skotačily, až je musela liška Kryška ze soudní nory vykázat. V noci když Franta spal, mu myši připevnily na krk zvonek. Další den už chodil kocour se zvonkem na krku a myši hned věděly v kterých místech se pohybuje a stačily vždy utéct a schovat se mu. Kocoura Frantu to brzo přestalo bavit, když nikde neviděl žádné myši a raději začal běhat na zálety za kočkama.

Husy, kachny, labutě a už mazej na kutě.

A co vy kocouři? Také běháte za kočkama?
přidáno 15.04.2021 - 14:02
Děkuji, moc.:-)
přidáno 15.04.2021 - 14:01
Miňko: slavek: Děkuji, že se pohádka líbila. Mińko: hezká říkanka.:-)
přidáno 15.04.2021 - 10:56
Úžasná pohádka. Přečtu ji svému kocourovi Karlovi. Jakožto varování. A přidávám veršovánku...

Jak

Kočka se kaboní
v duchu se zlostí,
přemítá jak jen se
hlodavce zprostí ?

Jímá ji obava,
jímá ji strach,
myška že překročí
domu práh.

Inu, není zbytí.
Nutno klásti
v celém domě
na myši pasti.
přidáno 15.04.2021 - 08:11
Moc pěkné
přidáno 15.04.2021 - 07:35
Jasně že běháme. Jen už jsme ostřílení borci a od žádné myši si na krk zvonek nenecháme dát. Leda chomout, ale to už je jiná pohádka ...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Z cyklu - Palouček u obory : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Z cyklu - Palouček u obory
Předchozí dílo autora : S dovolením

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
angel [16], Bambulka [14], Jitrocel [1]
» řekli o sobě
Singularis řekla o ThePočly :
Přemýšlí o věcech, které se jí dějí, a záleží jí na nich. Její úvahy často mají hloubku a opravdu stojí za to si je přečíst a popřemýšlet o nich.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku