Občas potkám skutečně zajímavé lidi… a občas se musím ptát… jsou to skutečně lidé?
přidáno 15.05.2020
hodnoceno 12
čteno 616(21)
posláno 0
Zastavil mě na ulici kluk. Minula jsem jeho modré oči při chůzi a on se vrátil. Sebral odvahu udělat pár rychlých kroků zpět a oslovit mě. Teď mě trochu červený ujišťuje, o mé kráse a sympatii. Šokovaná z přímého balení na ulici, přihlouple se culím jako puberťačka. Prohlížím si světlou pleť, blond vlasy a veselý blankyt v jeho očích. Musí být o několik let mladší než já i když s rouškou těžko říct. Už chci prozradit, že mám přítele když… „Jaká je tvá životní vášeň?“ Zeptal se.
„Prosím?“
„Co tě nejvíce naplňuje?“

Ani dotaz na velikost podprsenky by mě tolik nezaskočil. Lidé se běžně ptají na koníčky, ale slova, která zvolil on...
A pak jsem překvapila samu sebe… nedokážu si vybrat. Mladík vyzvídá ten jeden životní motor, který mě pohání a já, ač jindy ubrblaná, najednou vím, že je to sám život… Směs každodenních činností. Těch, které miluji i těch které nenávidím… všechny mě nutí zpívat si ve sprše a vtipkovat i ve špatné dny…

Bylo na čase sfouknout cizímu Romeovi pampelišku.
„Jsem zadaná, ale máš můj velký obdiv za odvahu.“ Ujistila jsem ho, že mi zlepšil den. Podali jsme si ruce. On jemným stiskem zahřál mou ledovou dlaň, roztáhl křídla a… odletěl do svého ideálního světa. Já se vydala domů za vlastním věrným rytířem.

Celou cestu jsem nad tím setkáním uvažovala. Nejspíš to přeci jen byl anděl. Modlila jsem se k němu, žadonila o věci, které nemám. Anděl, zoufalý mou natvrdlostí, zhmotnil se… „Jaká je tvá životní vášeň?“ Konečně vím, že ji mám v sobě, že mě pohání život sám, že mám být za co vděčná…
přidáno 03.01.2023 - 22:50
Pěkné a hlavně mě to donutilo zamyslet se, co že je to ta moje životní vášeň :)
přidáno 13.12.2020 - 23:00
To je krásné
přidáno 15.06.2020 - 10:58
derrry: děkuji :)
přidáno 14.06.2020 - 21:18
Na mě to bylo moc... polopatické. Možná jsem čekala nějakou zápletku, otevřený konec, něco nejednoznačného. Mně teda minule pochválili boty (nosím steely), což mě taky zaskočilo, ale povídku o tom psát asi nebudu... Nic ve zlém.
přidáno 19.05.2020 - 08:26
Lasak: děkuji moc za vyjádření. Je pravda, že kdyby nebyla inspirací skutečná událost, tak bych to nejspíš pojala celé jinak. Osypky chápu :D já je zase mívám na rozchodové "básnické steny"
přidáno 18.05.2020 - 18:43
Jestli můžu soudit svým amatérským názorem prozaika, amatérštějším než je můj amatérský názor poetika, tak vlastně to není špatné. Bylo to i čtivé. Možná trochu klišé (někdo tě potká, dá ti strašně hlubokou otázku a ty vlastně nevíš, jak odpovědět), ale mělo to spád a neunavilo mě to. Jediné co bych fakt vytknul je ten Anděl. Nevím zda za to může to básnické střevo, ale v momentě, kdy vidím v názvu slovo anděl, tak dostávám osypky.
přidáno 18.05.2020 - 08:26
slavek: taková poklona mě žene k dalšímu psaní. Děkuji :)
přidáno 17.05.2020 - 07:10
Zajímavě napsano
přidáno 16.05.2020 - 00:39
Někdy přijde okamžik,kdy prostě musíme ženě říct a třeba na ulici že je krásná. I přes riziko možného trapasu je přímo nesnesitelné tuto pošetilost nepodstoupit. Je dobré zdělit to dotyčné s nonšalancí neziskuchtivosti. Mám tyto vzácné okamžiky rád a pokud je to míněno upřímně ,nestalo se nikdy ,že bych se ztrapnil.V přítomnosti partnera jsem to jednou na plese šalamounsky vyřešil tak ,že jsem onomu muži upřímně v přítomnosti dotyčné pogratuloval k tak nádherné partnerce.Andělem budeš spíš ty.(-: dodatek: nejde vždy o krásu pouze fyzickou, někdy člověka osloví bytost prostě jen svou duší.
přidáno 15.05.2020 - 17:22
Máš prostě velký talent na vyprávění. A ta anotace - jedna věta vystihující vše. Snad první případ, kdy se mi anotace líbila stejně, jako vlastní dílo.
Paráda.
přidáno 15.05.2020 - 15:44
Dojemné..díky!
přidáno 15.05.2020 - 14:18
Skvělý... :-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Anděl ulice : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : OKO
Předchozí dílo autora : Ukolébavka Matky Země

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
angel [16], Bambulka [14], Jitrocel [1]
» řekli o sobě
Helee řekla o Werena :
Spřízněná duše s tvůrčími záchvaty, jimž se žádné nevyrovnají. Objekt, kterému závidím a přeju v jednom..
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku