Alegorický fejeton.
přidáno 07.11.2019
hodnoceno 1
čteno 666(7)
posláno 0
V dnešní produkty přesycené době si mnozí lidé kladou otázku: jaký je nejvyšší možný bod luxusu v oblasti hygieny a péče o tělo.

Nejnovější sociální průzkumy ukazují, že mezi příslušníky majetnějších vrstev se šíří nové hygienické trendy. Ještě před deseti lety bylo vrcholem koupelnového luxusu zlaté umyvadlo, popřípadě samotná toaleta (paralela pro vyjádření pohrdání peněžní hodnotou věcí a její nedůležitosti pro danou osobu). Nyní je ovšem spíše než na kvalitu, či materiální hodnotu věcí kladen důraz na jejich kvantitu.

Tímto trendem je tedy četnost. Konkrétním příkladem tohoto jevu je fenomén hromadění umyvadel. Majetný člověk, který by toužil investovat své jmění v souladu s poslední módou by dnes udělal lépe, kdyby si namísto jedním zlatým umyvadlem svou koupelnu vybavil dvanácti obyčejnými.

Kořeny zmíněného fenoménu pozorujeme již v předešlých generacích, přesněji tedy u našich babiček. Řekněte sami: Má/měla vaše babička zlaté umyvadlo? Nejspíše ne.
Měla však dvě a více umyvadel? Dost možná.

Mít okolo dvanácti umyvadel je standartem moderního boháče, to činí jedno na každý den v týdnu a dalších pět pro případ nouze.
Ti nejbohatší příslušníci finanční elity však posunuli pomyslnou laťku ještě výš, každé umyvadlo použijí pouze jednou, či dvakrát a jakmile se zašpiní, zbaví se ho a nechají si přistavět nové. Ptáte se kam putují taková "použitá" umyvadla? Podle jejich majitelů je odpověď snadná - do řeky! Tímto nám vyvstává zjevná skutečnost, ke které se dostanu později.

Střední třída boháčů je nucena řešit problém znečišťování umyvadel cenově efektivnějším způsobem. Představuji vám "megaumyvadla" - obrovská vysokokapacitní umyvadla určená k umývání menších umyvadel. Obsluha těchto titánů má za úkol demontovat kýžené umyvadlo a podrobit ho očistné lázni v megaumyvadle. Zde je nasnadě zeptat se, co nastane, pokud, nebo, přesněji řečeno až, dojde ke znečištění takového megaumyvadla. Vzhledem k tomu, že něco jako "teraumyvadlo" by bylo z mnohých důvodů poněkud nepraktické, mají zbohatlíci opět jasnou odpověď - šup s ním do řeky!

A nyní se dostáváme k již výše zmíněnému problematickému aspektu tohoto fenoménu.
Jak vyšší vyšší, tak střední vyšší třída je v poslední době masivním zdrojem umyvadel v řekách všude okolo světa. Jistě si dokážete představit, jaké riziko toto chování představuje pro životní prostředí. Nejen, že jsou již mnohé řeky umyvadly zcela zahlceny, ale objevují se případy, kdy bylo umyvadlo, nebo jeho fragmenty pozorováno i v moři, případně oceánu.

Je tedy nutno říci: Pečujte o svou hygienu, avšak pamatujte, že umyvadlo je jako kočka - čistí se samo a ve většině případů ho není nutné házet do řeky.
přidáno 17.04.2024 - 00:08
Zase ty kočky a jejich pohnuté osudy

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
MEGAUMYVADLA : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : DUCH
Předchozí dílo autora : POLOVIČNÍ JEŽÍŠ

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
basak.venda [14], Sluníčková [3]
» řekli o sobě
Mitzi řekla o LoveWillTearUsApart :
Byl jednou jeden sladký sen, který vlastně možná ani nebyl tak sladký... Na to, abych pohádku dokončila, nemám nervy, zbývá mi jich už jen na snění.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku