Spousta skvělých myšlenek zahynula jenom proto, že nebyl nikdo, kdo by si je poslechl!
přidáno 11.01.2019
hodnoceno 8
čteno 1064(22)
posláno 0
V dnešním vydání deníku Metro nějaký motivační kouč ve svém sloupku popsal, jak se učí mlčet. Po tom, co ho nějaká chřipka dočasně připravila o hlas, byl nucen veškeré mluvení omezit jen na to nejnutnější. Přitom si uvědomil, kolik z toho, co denně říká, je vyloženě banální, zbytečné nebo dokonce negativní.

Já se potýkám s opačným problémem. Spousta skvělých myšlenek zahynula jenom proto, že nebyl nikdo, kdo by si je poslechl!

Důvody proč se tohle děje jsou asi tři:

Zaprvé - nejsem si úplně jistý, co komu mohu říct, respektive co koho zajímá. Kupříkladu si nejsem jistý, koho zajímají moje názory na etiku dokumentárních filmů, koho plány do budoucna (některé lidi některé plány děsí), koho distribuované sociální sítě atd.

Zadruhé - s nikým (kromě rodiny a kolegů) se nepotkávám pravidelně. Tedy když už náhodou vím, koho by daná věc mohla zajímat, většinou jde o lidi, které potkávám jednou za měsíc, případně rovnou bydlí někde v Opavě či podobně daleko

Zatřetí - moje myšlenky zrajou a to dost rychle. To co je někdy dopoledne jenom malinkej poznámka už může být večer meta-deep-shit o významu pravdivosti v umění, což je věc, která se dost špatně vysvětluje, i když na to (zrovna omylem) máte čas.

Co s tím? Píšu. Dost myšlenek skončí v deníku, některé si prorazí cestu do povídek a ty, u kterých potřebuju nějakou zpětnou vazbu, většinou skončí v chatu s ███. A zbytek se vypaří...
přidáno 12.01.2019 - 20:02
Homér: to zní dobře. :-) Kde takový holky jsou?
přidáno 12.01.2019 - 20:00
Singularis: sociální sítě tohle řešit nemohou a ani nemají. Kromě toho si úplně nedovedu představit platforormu, která by propojovala myšlenky s lidmi, které je zajímají.

I když... Co jiného jsou vlastně literární servery.

Jinak ano, asi bych mohl zkusit najít heslo ke Skypu. :-) Ale s videohovorama nepočítej.

Hyperkreativitu určitě prozkoumám.
přidáno 12.01.2019 - 19:56
Meluzina: máš pravdu. Osobní komunikaci nic nenahradí.

Jinak ta myšlenka "diskuzního klubu" se mi líbí. Na deep-shit-filozofické myšlenky je to ideální platforma.
přidáno 12.01.2019 - 18:49
Meluzina: Sociální sítě jsem myslel/a jen jako prostředek, jak vyhledat lidi, kteří mají zájem o nějaké téma. Na samotnou komunikaci už se podle mě příliš nehodí, právě pro důvod, který zmiňuješ, že člověka rozptylují snadno dostupným přívalem všeho možného, namísto aby se mohl třeba několik hodin soustředit na jednu myšlenku a komunikovat s jedním člověkem. Sociální síť by tedy měla pouze propojit lidi, ale samotná komunikace už by podle mě měla proběhnout mimo ni.
přidáno 12.01.2019 - 17:08
Tohle teď hrajou v rádiu. https://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/pink-floyd/young-lust-34
014
Třebas jen potřebuješ zvrhlou holku, co ti pak bude viset na rtech. Ta moje si chce povídat pořád, tak radši piju 15 leté El Dorado a jen se na ní usmívám, jdem pít víno, spíš já teda, je v těch kalbách nějaká indisponovaná posledních pár měsíců. Hele piš to sem, filozofie proti automobilům není nikdy dost. Atd.
přidáno 12.01.2019 - 13:05
První mě napadla hned reakce na anotaci. Spousta skvělých myšlenek není slyšet a naopak spousta zbytečných a někdy až nebezpečně hloupých myšlenek je omílána jen proto, že je někdo křičí dost hlasitě.

Druhá poznámka trochu reaguje na Singularis. Z mého úhlu pohledu sociální sítě ve finále neumožňují přenos hlubších myšlenek, protože každý uživatel je zavalen takovým přílivem informací, že na hlubší zamyšlení obvykle nezbývá energie. Zaujmou tedy jen malé a výstižné formáty a opět platí, že témata se opakují.

Osobní mezilidskou komunikaci nic plně nenahradí. Podle různých průzkumů toho ani internet není schopen. Napadá mě, že bys mohl založit skupinu podobně založených přatel a v pravidelném čase se scházet.
přidáno 12.01.2019 - 11:40
Tato úvaha mi připadne velmi zásadní. Bod "zaprvé" mají dnes primárně řešit sociální sítě díky své schopnosti nezávazně spojovat lidi, kteří se neznají, ale mají společné zájmy. Jejich primární klientelou jsou zadavatelé reklamy, protože ti jsou za zodpovězení otázky "kdo může mít zájem o to, co nabízím," ochotní zaplatit opravdu hodně peněz, rozhodně víc než průměrný filozof, přestože ta stejná otázka pro něj může být stejně důležitá. Sociální sítě ale mohou stejně pomoci i těm filozofům (alespoň teoreticky).

Co se týče druhého bodu, spolehnout se jen na lidi, se kterými se člověk potkává osobně, mi připadne nedostatečné. Chtělo by to platformu pro potkávání online, já už jsem několikrát usiloval/a o to mít s některými přáteli pravidelné videohovory, ale obvykle to ztroskotalo na tom, že neměli čas a zřejmě měli naplánované aktivity na jeden či více měsíců dopředu (a ty naplánované aktivity pochopitelně nezahrnovaly náš společně strávený čas). Nemyslím, že na takové "potkávání" stačí písemná komunikace, z mnoha důvodů.

Ten třetí bod je také důležitý. Pokud opravdu nemáš nikoho na interaktivní komunikaci (a ten pocit znám, mám ho třeba i právě teď), doporučil/a bych ti záznam na diktafon, případně do notebooku s mikrofonem. Je časově méně náročný než to napsat a můžeš z něj udělat podcast. Na druhou stranu je ale dost bezohledný k posluchačům, takže to, že to někdo bude poslouchat, můžeš očekávat, jedině pokud budou tvoje myšlenky pro někoho druhého opravdu hodně důležité nebo zajímavé.

K tomu třetímu bodu bych ti doporučil/a tuto videoúvahu Sebastiána Wortyse o hyperkreativitě: https://www.youtube.com/watch?v=HKrKc8kXnus

Moc děkuji za zásadní úvahu. Cítím to podobně.
přidáno 12.01.2019 - 00:01
per to do nás

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Mlčení : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Ad Klinika
Předchozí dílo autora : Dopisy bez odpisu

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
rebarbora
» narozeniny
wp-hasan [16], Weichtier [15], Joanne17 [15], Deviant [14], Elivei [12], Klaron [11], Mamka [11], shizuko [8], Ann(ah) [8], človiček [6], Antek [3], andrew_maxwell [1]
» řekli o sobě
Trochublázen řekl o Leslie :
Až vznikne učebnice v příštím století, jen jedna umělkyně bude v ní jistá, že nová generace otočí list a při četbě těžko skryje stopy dojetí. Básnířka mimořádná, vesmírných kvalit, z jiného asi světa, z hlavního města, nejde to slovy popsat, vím, měl bych přestat, zkrátka je dokonalá, jak víc ji chválit? Kdysi též bagatelu napsali pro ni, se spoustou je pocitů a samá krása, za mě jen dík, že jsi tu, což není zázrak, tím vzdávat hold géniu, před ním se sklonit. Na tuhle zapomenout se prostě nesmí. Pokud to snad nevíte, říká si Leslie.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku