přidáno 28.07.2018
hodnoceno 9
čteno 1250(15)
posláno 0


Miluju zahradu.
Je sama sebou.

Zdánlivě nehybná, a přitom v ní neustále proudí život. Ať spěchám nebo jsem zrovna línej, její čas běží dál pomalu a plynule, nezávisle na tom mém. Příjme mě, obejme mě, ale pak mě pustí bez výčitek a nářků. Jenom mi předá kus svého klidu a srovná mi proporce času.

Někdy si představuju, že můj život je taky taková zahrada a rostiny v ní jsou vztahy s lidmi, které mám kolem sebe. Stébla trávy lidí, co kolem mě projdou na ulici, sem tam nějaký plevel, květiny, kapradí, keře a stromy.

Stromy, které rostou mým životem ještě než jsem se narodil. Některé menší, shrbené, jiné velké, bohatě rozvětvené.

A pak jsou tu ty, které přiletěly do mého života odkudsi jako semínko a asi se jim tu zalíbilo, protože se ujaly a po čase z nich vyrostly další velké stromy. A velký strom dokáže přestát sucho, mráz, vichřice. Listí, co opadá, zase naroste. Ulomenou větvičku nahradí jiná. To proto, že má kořeny hluboko v zemi mé zahrady. Jenom čas ho dokáže stvořit. Den po dni pomalu běžící čas. Takové stromy jsou nenahraditelné. Musím o ně pečovat.
přidáno 06.09.2018 - 22:38
Přirovnat lidi ke stromům a kytkám je fajn, protože jde většinou o neutrální vztah a naše vyspívání,zrání se podobá růstu.Když k tomu přidáš ,že stromy pumpují svými kořeny vodu z hloubky k povrchu,aby podpořily mladou vegetaci pod sebou,je jasný co máme dělat v zahradě našich životů.Jednak jsme podporováni a zároveň dokážeme býti prospěšní mladším ratolestem.Hezký postoj ,děkuji vstřebám.
přidáno 01.08.2018 - 21:29
Nikytu: Děkuji. Potěšení je na mé straně. :)
přidáno 31.07.2018 - 23:32
Moc krásně napsáno. Výborná symbolika. Je to tak. :-)
přidáno 30.07.2018 - 20:24
Hanulka: Děkuju, Hanulko!
přidáno 30.07.2018 - 19:31
Krásné foto, a pěkné pohlazující počtení, taková zahrada Bohů... moc se mi to líbí. Dík !
přidáno 30.07.2018 - 13:02
iluze: Ginnare: Fakt mám radost. Dík. :)
přidáno 29.07.2018 - 21:10
Tohle je dokonalý přirovnání! Taky to tak často dělám, cítím a vidím .. krásně si to popsal, úplně jsem měla před očima stébla a dál ty silný stromy o kterých mluvíš. Husina všude, protože jsi řekl pravdu tímhle krásným způsobem, který mám ráda. Líbí se mi, moc!
přidáno 29.07.2018 - 13:14
Ginnare: Na rozjitřené city jsou zahrada nebo les nejlepší. :)
přidáno 29.07.2018 - 09:28
Dojal si mě... no jo no... mám hodně přecitlivělé období... co nedělám... ;-)
V tuhle chvíli bych se chtěla v tom nejzelenějším nejtemnějším koutě takové zahrady schoulit do klubíčka a usnout... tak na sto let...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Zahrada : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Po
Předchozí dílo autora : Bouře

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Mlčeti Zlato
» narozeniny
Žhnoucí krysa [16], BadAngel16 [13], Z.Biskup [8], endavid [2], Mikin [2], Neočko [1], trivius [1]
» řekli o sobě
Liss Durman řekla o kryndy :
Kryndy... Tady asi bez komentáře. Stejně nevim, jak ten náš sesterskej vztah vyjádřit takhle černý na bílým.. My víme a to je hlavní :-)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku