Tak dnes zase něco nového. Jelikož jsme na hodině českého jazyka dostali za úkol vytvořit vlastní noviny/časopis (já hned několik funkcí - šéfredaktor, grafik, sazeč), tak jsem se rozhodla, že ukážu svůj článek:o)))
přidáno 03.06.2008
hodnoceno 12
čteno 4144(30)
posláno 0
KANAMARA MATSURI

Slyšeli jste někdy o Kanamara Matsuri? Pokud ne, jistě vás zaujme to, že se jedná o festival konající se již třistaletí v Japonsku. A pozor, není to ledajaký festival. Během něj totiž lidé do ulic vyrážejí s obrovskými modely mužských údů.


  Kanamara Matsuri neboli svátek ocelového falusu (mužský pohlavní úd) je šintoistický svátek, který je každoročně pořádán chrámem Kanamara ve městě Kawasaki, v Japonsku. Festival má své kořeny v 17. století (1603 -1807), kdy prostitutky na-vštěvovali chrámy a modlily se za „dobré kšefty“ a proti pohlavním nemocem. V té době totiž v Japonsku řádila epidemie Syfilidy. Také je uváděno, že šlo o boží ochranu úspěchu v profesním i rodinném životě a zajištění snadného porodu a šťastného manželství.

LEGENDA
  Jedna z japonských legend vypráví o mladé dívce, v níž se usídlil démon. Tento démon během dívčiny svatební noci vykastroval dva mladíky. Aby démona z dívky vyhnali, zhotovil kovář speciální železný falus, na němž si démon vylámal zuby.

FESTIVAL DNES

  V dnešní době je Kana-mara Matsuri především svátkem plodnosti a jar-markem, který je nesen ve veselém duchu, a slouží k získávání finančních pro-středků na výzkum HIV. Tento festival se koná kaž-doročně v Kawasaki a to vždy první neděli v dubnu. U cizinců si získal velkou oblibu. O tom svědčí i fakt, že ze 30 000 účastníků jich polovinu letos tvořili právě cizinci.

PRŮBĚH FESTIVALU
  Festival je započat už ráno, kdy na pódiu před chrámem tančí za dopro-vodu hudby bíle oděné maiko (dívky školené, aby se staly Gejšou). Poté je požehnáno mikoshím (pře-nosným svatyním) s mode-lem falusu na špici. Tyto svatyně jsou přibližně ko-lem dvanácté hodiny vyz-dviženy na nosítkách a ne-seny ve slavnostním prů-vodu. V čele důstojným krokem kráčí mnich, za ním pak tři skupiny slavnostně oděných dobrovolníků a dobrovolnic nesoucích na ramenou nosítka s falusy v hodně nadživotní velikosti; nejatraktivnější z nich je růžový. Jeho nosítka jsou bez stříšky a nesou ho chlapi převle-čeni za transvestity.


  Průvod chodí asi hodinu kolem chrámu v uličkách města a čas od času se zastaví (To když obzvlášť rozjetá skupinka nosičů menšího dřevěného falusu rozkývá nosítka do všech stran). Pokud jste velcí nadšenci, jistě vás potěší, že se k nesení falusů můžete přidat také.
  Pokud by vás z nesení začaly bolet záda, můžete se porozhlédnout po nějakém tom suvenýru na památku. Je zde mnoho stánků, které jsou jimi přeplněné a i výběr je bohatý. Můžete si například zakoupit lízátko, píšťalku, chrastítko, barevný šátek či svíčku ve tvaru falusu.
  Další lákavou atrakcí, zvláště pro zručnější jedince, je vyřezávání si vlastních falusů z různých druhů zeleniny. Například z bílé ředkve či mrkve.
  Na své si ovšem přijdou i lidé, kteří se rádi fotí. Je zde totiž k dispozici dřevěný falus na podstavci, velký přibližně jako kanón. Na ten se dá dobře posadit a potom už stačí jen nechat svého kamaráda mačkat spoušť u fotoaparátu. Nutno podotknout, že tato atrakce je velmi žádaná, zvláště u žen.

ZA ROK V KAWASAKI
Pokud se chystáte někdy vyrazit do Japonska a pokud vás tento bizardní festival zaujal, můžete se jej zúčastnit příští rok začátkem dubna. Prý je to velká zábava a stojí to za to.

▪ Nikytu
přidáno 31.01.2016 - 23:24
Nikytu: Vážně? To jsem netušil, že mám u Tebe takový úspěch! Jen jsem se bavil a tak nějak doplnil předkládané informace o parodii na jistou častou reklamu...:-)
přidáno 31.01.2016 - 23:09
shane: Tak to mně pobavilo! Umíš mě překvapit i rozesmát jako nikdo! :-D
přidáno 02.01.2016 - 14:47
I bez Clavinu sexuálním ďáblem!
Co víc si může mnohý z mužů přát?
Potěšit ženu ředkvičkovým rádlem,
nákazy HIV již nemuset se bát?
:-)
přidáno 10.08.2013 - 11:47
Jo, dobrá práce.
přidáno 12.07.2008 - 01:49
néné, syfilidy, přece znáš tu báseň od Franty Gellnera:

nezemru já od práce
nezahynu bídou
nezalknu se v oprátce
skončím SYFILIDOU

tak.
přidáno 14.06.2008 - 22:35
tak to je...no já osobně bych tam asi nejela, ale jako článek zajímavé - hm vyřezávat pohlavní údy z "ředkviček" může být docela sranda. Článek je moc hezký akorát, epidemie Syfilidu mě zarazila , opravdu se to tak skloňuje? Nemělo by být epidemie syfilitidy ( když je syfilis) ?
přidáno 03.06.2008 - 22:55
Ahoj.
Jestli je to v osnovách či ne, to nevím... Každopádně my to dělali, neboť na četině probíráme publicistický styl. Ale třeba brácha to nedělal, tak nevím...
A jaké jste měli noviny? My t měli se zaměřením zeměpisném - ypy na dovolenou aj. zajímavé články:-)
přidáno 03.06.2008 - 20:58
Tak o tom už jsem slyšela i četla:-) Zajímavý, náhodou... Taky jsme dělali ve škole noviny, to je asi součástí osnovy:-)
přidáno 03.06.2008 - 14:59
asi to prvni. o cestě do japonska zatím nepřemýšlím :D
přidáno 03.06.2008 - 14:59
:D
přidáno 03.06.2008 - 14:41
Ahoj! To se smeješ, protože tě ten článek pobavil, nebo protože se těšíš na příští rok? :o)))
přidáno 03.06.2008 - 13:48
:D

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
ZAJÍMAVOSTI - Kanamara Matsuri : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : * Kratta *
Předchozí dílo autora : * Anta *

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku