r.2013
přidáno 13.06.2018
hodnoceno 6
čteno 805(10)
posláno 0
matka Tereza řekla...

Matka Tereza jednou řekla: "Neexistují žádné velké činy. Existují pouze malé činy vykonávané s velkou láskou." Jaký malý skutek můžete dnes vykonat, abyste prohloubila pouta mezi vámi a lidmi, jichž si nejvíce ceníte? Jaké nahodilé projevy laskavosti a neúčelové krásy můžete někomu poskytnout ve snaze učinit jeho den o maličko lepším? Paradoxem je, že čím více soucitu člověk projevuje, tím lépe se sám cítí, protože akt dávání a přijímání je v přímé úměře.
Abyste se pocvičili v tom, jak být láskyplnější, vytvořte si účet lásky. Každý den proveďte pár vkladů do této velice speciální rezervy tím, že uděláte nějaký skutek, který vnese radost do života někoho z vašich blízkých. Můžete jen tak, bez konkréního účelu, koupit své partnerce čerstvé květiny, poslat příteli výtisk své oblíbené knihy, nebo si najít čas na to, abyste svým dětem řekli, co k nim cítíte - to všechno jsou pro začátek dobré výchozí body.
Jestli jsem něco v životě pochopila, je to skutečnost, že ty malé věci jsou těmi největšími. Ty drobné každodenní vklady na účet lásky zúročí vaše štěstí daleko více než tučné konto v bance. Jak výstižně řekl T.W.Emerson: "Bez bohatého srdce je boháč jen ubohým žebrákem." Nebo jak napsal Tolstoj: "Prostředkem k tomu, jak získat štěstí, je rozhodit kolem sebe jako pavouk všemi směry lepkavou síť lásky a do ní chytit všechny, kdo se přiblíží.
přidáno 22.06.2018 - 23:04
taron: přesně tak, jen se toho nebát... a rozdávat kolem sebe to krásné, kterého je v dnešním světě velmi velmi málo... dekuji za koment.
přidáno 22.06.2018 - 22:43
Já se na všechny kolemjdoucí usmívám, všimli jste si, že oni to oplácí? Já ano, taky se usmějí...vrátí mi to a někteří i s úroky :-)))
Pěkná úvaha.
přidáno 18.06.2018 - 19:51
Všem děkuji za míle komentáře a postřehy :-)
přidáno 15.06.2018 - 19:18
Ono je to v podstatě jednoduché - nebudu odhazovat odpadky a dělat, s prominutím, bordel rozličného druhu; pomohu staré paní s nákupem nebo mamině s kočárkem nastoupit do busu či vlaku... a abych nezapomněl, při příchodu někam pozdravím. Je pozoruhodné, jak jsou tyto věci - na první pohled tak banální - pro některé lidi tak obtížné. Každý má svoji cestu...
přidáno 14.06.2018 - 05:08
Človíček to napsal krásně a výstižně ! Ta úvaha je dobrá.
přidáno 13.06.2018 - 21:00
Usměrňovat tok energii mezi negativně naladěnými lidmi je taky devizou v účetnictví dobra.I dobrá myšlenka smotaná v tibetském mlýnku harmonizuje vesmír,Největším darem celku je nenechat se strhnout náladou zla, napříč okolnostem.A tento postoj činit infekčním.Dík za inspiraci

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Matka Tereza : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : CHEMIE
Předchozí dílo autora : Drahá Julie

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku