přidáno 18.02.2018
hodnoceno 10
čteno 905(18)
posláno 0
Co mě napadá o půlnoci? Že chci psát. Že chci spát, ale nejde to. Srdce mi bije jako kulomet při pomyšlení na to, co musím udělat zítra. Pronásleduje mě Jan Patočka a jeho tvořivá energie a ryzí intelektualismus. Snažím se zítřek rozplánovat na minuty. Říkám si co přesně udělám až vstanu. Přemýšlím kdy se mi můj denní rozvrh tak naplnil? Školu mám pořád stejně dlouhou, koníčky nepřibyly, lidi nepřibyli... Napadá mě, že jsem neurotická, a že se neumím uvolnit. Že ostatním potajmu kontroluju čárky ve větě. Že sama v čárkách možná chybuju. Že stalkuju pár lidí, kteří nemají zamčený profil na facebooku. Napadá mě kdy jsem naposledy zalívala kytky a taky mě napadá, že na to zítra zase zapomenu. Napadají mě lidi, které mám ráda a neví o tom. Napadají mě lidi, které nesnáším a neví o tom. Napadá mě kdo má rád a nesnáší mě a já o tom nevím. Napadají mě útržky vět. Napadá mě všechno, co jsem chtěla říct a neřekla. Myslím na to, že v něčem měl pravdu. Myslím na to, že si to nepřečte. Myslím na to kdo si to přečte. Vím, že já si to budu číst a budu litovat, že jsem to psala. Vím, že to budu chtít smazat.
To mě napadá o půlnoci. Zbývá do ní ještě osm minut a já to chci vložit přesně v 0:00, protože mi záleží na detailech. Vím, že je vám to jedno a myslím, že skoro nikdo to nepřečte až sem. Ještě sedm minut. Je mi vedro a chci jít ven. Šest minut. Už skončím, vážně. Neberte mě vážně. Vážně. Vážně si vás vážím. Jsem na vážkách.
přidáno 28.04.2018 - 08:40
a víš, že ti docela rozumím.. (?)
přidáno 28.04.2018 - 08:33
To je ono, číst a nenudit se, a ty to umíš ! Díky !
přidáno 15.03.2018 - 19:54
Rejnočka: Děeekuji :)
přidáno 15.03.2018 - 17:24
je to hezky upřímné, jen věta: stejně si to skoro nikdo nepřečte až sem, je podle mě celkem zbytečná, protože kdo to nedočte, tak přece nedojde ani k této poznámce :)
přidáno 18.02.2018 - 20:31
Severak: Doporučuji ti to čtení ještě zvážit :D
přidáno 18.02.2018 - 20:23
Asi bych si měl něco od Patočky přečíst. Co bys mi doporučila?
přidáno 18.02.2018 - 17:02
Singularis: Ano. Počítala jsem s tím, že zrovna tady, když to zmiňuju nějaké chyby budou, zvlášťe když jsem to psala o půlnoci :D Detailista jsem, ale píšu většinou krátce. A ano, podobnost trochu vidím :)
přidáno 18.02.2018 - 16:55
Marbal Škutin: Děkuju. Taky se zkus podělit za pokis nic nedáš :)
přidáno 18.02.2018 - 15:45
Několik čárek ti tam chybí, ale čárky doporučuji opravovat, až když to po sobě budeš znovu číst. Některé jsou zvlášť záludné, třeba když jsou dvě věty hlavní spojené ve slučovacím poměru spojkou a, ale mezi nimi je vložena věta vedlejší vztahující se k té druhé hlavní. S takovými případy se netrap, jsi jen člověk. ;-)

Potěšilo mě, že ti záleží na detailech. Jen je škoda, že v těch popisech zrovna ty detaily chybí. Když třeba píšeš, že tě napadají lidé, které máš ráda a neví o tom, působilo by lépe, kdybys tam všechny ty lidi konkrétně jmenovala (pochopitelně vymyšlenými jmény, aby je v tom nikdo nepoznal); popisovat myšlenky abstraktně je, dle mého názoru, obtížně vstřebatelné.

Ale moc mě zaujal nápad tyto noční duševní pochody zapsat. Trochu se podobají těm v epizodě Ester Krejčí Reflexe nekonečného příběhu ( https://www.psanci.cz/dilo.php?dilo_id=35523-ester-krejci-s02e10
-reflexe-nekonecneho-pribehu
).
přidáno 18.02.2018 - 11:02
Zajímavé myšlenkové pochody. Také mám často takové zvláštní stavy mysli uprostřed noci, ale většinou se o ně s nikým nedělím. Jsem rád, že jsi se o ně podělila. PS: Vydržel jsem to přečíst až do konce a nenudil jsem se u toho :-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Co člověka napadá o půlnoci : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Pan muž nechtěl vstát z postele
Předchozí dílo autora : Rozbřesk

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku