přidáno 05.01.2018
hodnoceno 34
čteno 1480(39)
posláno 0
tak ještě dnes
jak vřes si rudě budu kvést
a přijmu obrácený křest
než vkročím
na poslední z cest

dnes naposled
když o tom sním
jak moje tělo s tvým
se spojí
tak na rukou mám krev
tu svoji

ikonka sbírka Ze sbírky: Na solar
přidáno 26.01.2018 - 16:45
Yana: jsem moc ráda Yani, že vím, že k něčemu bylo se odhodlal a napsat to k té básni... Taky jsem zprvu nechtěla komentovat a nevěděla jsem, jak to celé uchopit...
přidáno 25.01.2018 - 17:08
Yana: Moc děkuji. A rozumím té prvotní nechuti komentovat. Tohle je dílko, kterým se čtenář musí "prokousat", odhrnout to podivné a možná odpudivé na povrchu, aby se dostal dál, ale každému se do toho nechce... A fakt je to ryze ženská báseň, nepochybuji, že ji četlo plno mužů, ale na tohle pro ně nejisté pole se jim pouštět nechce. A pokud se už pustili, byli poněkud nesví... :). Ještě jednou dík, jsem ráda, žes to nevzdala a nezavrhla.
přidáno 25.01.2018 - 10:38
Leslie: jsem nadšená z tvého komentáře, upřímně
přidáno 25.01.2018 - 10:37
vlastně sleduju tu básničku od začátku a popravdě tady moje vnímámní básní zklamalo, možná že nechtělo pochopit, ale teď po tom co napsala Leslie a nakopla mě to beru, je tedy skvělá a mám husí kůži. Fakt zážitek. Tvoje tvorba pro mě stoupla a příčku. Příčil se mi ten neprimitivnější výklad a tím co napsala Leslie mě teprve odhalila obsah. Takže dík jí i tobě, fakt klobouk dolů a když sem si ji teď znovu přečetla má pro mě naprosto jiný rozměr teprve ji můžu komentovat...
přidáno 25.01.2018 - 09:42
Leslie: Přesně tak, trefila ses. Je to necudná báseň o poslední menstruaci. Čekala jsem, že tohle odhalí spíš čtenářka žena, ona je to taková hodně ženská báseň. A nejspíš vás to odhalilo víc, ale ty jediná jsi to otevřeně napsala. Díky za tu odvahu a za krásný pochvalný komentář.
přidáno 25.01.2018 - 09:01
Ok, teď možná budu úúúúplně mimo, ale risknu to. Já totiž furt přemýšlela, proč "dnes naposled", s čím že se to básnický subjekt loučí? No a vzhledem k tématu básně mě napadá jediné (vlastně mám ještě další nápad, ale ten si raději nechám pro sebe) - se samotnou menstruací a s tou fází života, kterou menstruace představuje - mládí, plodnost... Že by očekávání nástupu menopauzy? Vnímám i jakési latetní obavy, co se vlastně stane s tělem po celé té změně, a snad i proto jakoby si chtěla naposledy užít "hříchu" onanie a menstruace se všemi jejími aspekty... (Taky by to mohl být poslední hřích před tzv. obrácením ke křesťanství či jiné víře, ale to už je hodně ujetý výklad :D). Každopádně díky za ni, málokdo se odváží do takhle kontroverzních vod a k tomu ještě kvalitně, kdy se čtenář opravdu musí zamyslet. Takže smekám!
přidáno 25.01.2018 - 08:10
Nikytu: Sado maso výklad mě pobavil, ale jinak ano, je tam toho schováno víc, jsi vnímavá. A máš pravdu, snažím se psát o něčem jiném nebo aspoň jinak než většina. Díky, že mě čteš! :)
přidáno 24.01.2018 - 00:47
Aneb, děvče na "to" může mít chuť i při krámech a trochu si od těch muk chce pomoci, byť nemá "úřední" hodiny. :-D (Pardon, dnes jsem jedla vtipnou kaši.) Toť první dojem z básně. Ale chvilkama mám pocit, že tam ještě něco ukrýváš... Teorií by se dalo vytvořit víc... A určitě i s hlubším významem. Anebo (opět vtipná kaše)... Taky by se v tom daly hledat sado maso hrátky, kdy se děvče řeže a bičuje (téměř k smrti), aby tím chlapa vzrušila a nakonec z toho taky ještě něco měla (než následkům svých zranění podlehne). Sakra, já mám dnes fantazii. Že já ty tvoje básně čtu. :-DDD Ty vždycky musíš přijít s něčím extra. A já neodolám a jdu si to přečíst. :-D Díky. :-)
přidáno 06.01.2018 - 23:13
Severak: no vidíš, to mě ani nenapadlo :))
přidáno 06.01.2018 - 23:09
Orionka: a máš rázem další téma na báseň :-)
přidáno 06.01.2018 - 21:06
casa.de.locos: Díky za příspěvek. Taky mi krev připadá lidská a ne nechutná, jak tady zaznělo. Obecně moc nerozlišuju nízká a vysoká témata, spíš jde o zpracování. Vulgární báseň se dá napsat klidně i o pomněnkách... a naopak.
přidáno 06.01.2018 - 20:58
mahdal: Je to tak, diskuse fakt zajímavá. Což je dobře, ne? :)
přidáno 06.01.2018 - 19:28
mi se třeba líbí, krev je taky lidská, proč kolem toho takové cavyky..
přidáno 06.01.2018 - 19:04
Proč ne...a zajímavá diskuze se tu objevila, stačí maličko nekonveční téma a lidi to zvedá ze židlí?
přidáno 06.01.2018 - 18:52
Severak: Super, tak tohle mě nenapadlo, fakt svérázný výklad. Jsem ráda, že probouzím takovou fantazii. Připomnělo mi to, jak jsem si kdysi jako nevinné děvče myslela, že erekce je bolestivá záležitost a děsně chlapce týrám, když mu něco takového způsobím... :))
přidáno 06.01.2018 - 18:33
moje interpretace: hrdinka básně si jde vyměnit vložku. Při tom filozofuje, jak strašná muka musí snášet jako daň za to, že je schopná plodit děti.
Každopádně ta muka jsou strašná, myslí si, že za chvíli zaklepe bačkorama.
A já mám svou interpretaci v obráceném pořadí.
přidáno 06.01.2018 - 18:29
Homér: Díky za upřímný komentář, pobavil. Ty ses pro změnu netrefil, ale snahu a odvahu chválím. Vřes uznávám, že není z botanického hlediska přesný obraz, ale spíš jsem chtěla odkázat k tomu z básnické klasiky, kde je opravdu "vůkol rudý". Obrácený křest se dá chápat různě, je to celkem neurčitý obraz, ale kremaci jsem nemyslela. A kontrabáseň to určitě je. Jsem ráda, že zaujala a četl jsi ji opakovaně.
přidáno 06.01.2018 - 18:27
Orionka: ta otázka byla řečnická.. aneb, vystihla jsem jí téma, které v té básni vidím já.. :)
přidáno 06.01.2018 - 18:24
Homér: mně se to výrazivo taky dvakrát nelíbí, není to populární, no.. ale je to prostě sakra dobře napsaný, to umí málokdo z nás a to myslím je dobrý ocenit ;)
přidáno 06.01.2018 - 18:22
Amelie M.: Ty jsi prostě bystré děvče, já to říkám pořád :). A taky se nebojíš zeptat, to se mi líbí. Myslela jsem, že tohle je docela okaté, aspoň pro toho, kdo chce vidět a stydlivě si nezakrývá oči... ale jak píšeš, taky z reakcí nejsem úplně moudrá, jak je to vlastně chápáno. Každopádně významových rovin je tam víc, zbytek soukromě.
Jo a k té otázce, co předpokládám ani nebyla myšlena vážně: samozřejmě že NENÍ.
přidáno 06.01.2018 - 18:20
Amelie M.: Prostě si na ní klikala ve spánku i přes krámy, pak se vzbudila a napsala o tom básničku. Je to o dost nechutnější než mokrý sen, kvůli té krvi, ale hort to patří k životu. Mě se to nelíbí ani po stém přečtení. Už za ten rudý vřes, je fialový, to ostatní jsou klony. Obrácený křest je asi kremace. No nic, je to asi kontrabáseň ke všem těm růžím, lunám a andělům.
přidáno 06.01.2018 - 18:15
Megynka: Moc děkuji, za pochvalu i za ten popis pocitů, které moje dílko vyvolalo :).
přidáno 06.01.2018 - 17:49
názory ostatních jsou mlhavé a nicneříkající.. zajímalo by mne, co v té básni opravdu vidí, jak jí rozumí, protože dle mého ji nepochopí každý..

čtu ji poněkolikáté, přemýšlím nad ní a jsem z ní zmatená.. na první čtení se mi nelíbila vůbec, během dalších čtení mám pocit, že možná přicházím na to, o čem je.. otázkou je, zda nejsem úplně mimo a nemá ještě mnohem hlubší význam.. takže, napadá mě jediné - je onanie hřích?

pokud jsem se trefila, pak musím říct, že to nebylo úplně snadné (aspoň pro mne) a pochvalou pro tebe je, jak jsi to uchopila.. pokud jsem se netrefila, tak mi podej prosím aspoň soukromé vysvětlení, vážně by mě zajímalo, o čem to je :)
přidáno 06.01.2018 - 16:53
Musím říct, že jsem se po prvním přečtení opravdu dost zasmála (myšleno v souvislosti s tím, o čem to je), pak byl trochu pocit trapnosti (jelikož nejsem moc sdílný člověk co se týče intimností) no a potom jsem si řekla "super" ... Jako za mě odvaha to napsat :D a povedlo se :)
přidáno 06.01.2018 - 10:31
slnečnica: Děkuji, že jsi komentovala. A samozřejmě i za pochvalu první sloky.
přidáno 06.01.2018 - 10:30
Jsoucno: Já myslím, že poezie by měla něco vyplavovat. Když to přečteš a nikde uvnitř to ani nebrnkne, je to asi blbý. Takže děkuju za zpětnou vazbu. A rozumím i těm rozpakům, je to trochu kontroverzní, záměrně vstupuju do neprobádaných vod... Vadí ti jen to téma nebo ještě něco jiného?
přidáno 06.01.2018 - 10:25
tlachapoud: Já děkuju za přečtení i komentář.
přidáno 06.01.2018 - 02:11
Jsoucno: Som na tom podobne. Ale básnické obraty v prvej strofe básne sa mi veľmi páčia.
přidáno 05.01.2018 - 23:41
Achjo. Vyplavilo mi to dost nepříjemných vzpomínek. Nicméně pěkné dílko. Akorát moc nevím, jak ho uchopit, pořád jsem s tím na vážkách.
přidáno 05.01.2018 - 23:32
tohle jsem si potřebovala přečíst, děkuju
přidáno 05.01.2018 - 22:00
Mlčeti Zlato: A mně se líbí komentář, díky!
přidáno 05.01.2018 - 21:00
Líbí se mi. Hezky trefené
přidáno 05.01.2018 - 20:09
dvakredencedekadence: Beru jako pochvalu. A děkuji.
přidáno 05.01.2018 - 14:19
provedení předčilo název.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Menstruační : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : O vlkovi a psech
Předchozí dílo autora : Bitcoin říkanka

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku