bajka
přidáno 23.03.2018
hodnoceno 8
čteno 1197(14)
posláno 0
Vlk si pozval do smečky psy různých plemen, od dobráckých velkých nekňubů až po uštěkané voříšky. Řekl jim, že je potřeba se spojit, protože ve smečce mohou útočit i na velké šelmy, které ničí celý kraj. A jejich smečka konečně udělá pořádek. Je pravda, že vlk bude v čele smečky, vždyť to celé řídí, ale on je vlastně taky jen pes a není se čeho bát, vlkovi jde jen a jen o pořádek.

Jeho vytí znělo jako hudba, vábivá siréna, která zlákala mnoho psů. I oni se chtěli zbavit velkých šelem, věrně sloužit a nastolit pořádek.

A smečce se dařilo, postupně ovládla celý kraj a hlídací psi byli posláni do všech koutů, aby dohlíželi na vlčí pořádek. Šelmy se stáhly do svých pelechů a bály se vylézat. Mluvilo se o mnoha zavražděných jehňatech, ale vlk říkal, že to jsou jenom pomluvy od šelem. Nebo možná i přímo jejich dílo. Protože jemu, vlkovi, jde přece jen o ten pořádek, proč on by někoho dávil.

Některý ze psů se občas na vlka rozštěkal, ale ten ho rychle zahnal. Nebo se na něj zle podíval a druhý den ho našli potrhaného. Pak už nikdo ani neštěkl.

Další psi se divili, proč se na ně ostatní zvířata dívají tak divně a přezdívají jim vlčí smečka. Copak nevidí, že jsou to samí psi? Vlk je přece jeden z nich.

A některým psům se oči ztenčily a v koutcích stočily vzhůru, drápy narostly, zuby zešpičatěly a tváře získaly dychtivý vlčí výraz.

přidáno 25.03.2018 - 20:38
Amadeo´´: Dobře, tak si to jméno necháme pro sebe :). Ale v mé bajce to myslím dopadlo celkem blbě, resp. konec je otevřený, nedořešený.
přidáno 25.03.2018 - 20:36
Singularis: No, zrovna Tomia jsem nemyslela... :). Ale ono je to možná celkem univerzální schéma, které se v politice dá aplikovat na víc osob, a nejen u nás.
přidáno 24.03.2018 - 20:55
Já bych řekl, že Ti vlci jsou dva a okolo nich spousta psů :) Ale vím asi přesně, kterého máš na mysli… No, kéž by to dopadlo jako ve Tvé bajce.
přidáno 24.03.2018 - 18:50
Orionka: Bohužel politiku v poslední době moc nestíhám sledovat (mám moc starostí s autorským právem a autocenzurou), ale když se nad tím zamyslím, připomíná mi to trochu situaci strany Tomia Okamury, ale možná je to úplně zcestná myšlenka...
přidáno 24.03.2018 - 17:56
Singularis: Orwell mě nenapadl ani na chvilku. Když prozradím, že jde o alegorii z politické oblasti, bude ta inspirace jasnější?
přidáno 24.03.2018 - 17:32
Až na pár detailů v tom poznávám Farmu zvířat ( https://cs.wikipedia.org/wiki/Farma_zv%C3%AD%C5%99at ), kde byla navíc sepsaná pravidla, na jejichž "upřesňování" dobře ilustrovalo, jak moc korumpuje. Inspirovala tě Farma zvířat, nebo něco jiného?
přidáno 24.03.2018 - 07:53
Lasak: Děkuji, tos mě moc potěšil.
přidáno 23.03.2018 - 18:26
Tvůj způsob vyjádření byl vždy perfektní a dnes tomu není jinak

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku