ani nevím proč vlastně zůstala doteď zaházená v šuplíku. Narazil jsem na ni náhodou.
přidáno 28.09.2017
hodnoceno 8
čteno 996(15)
posláno 0
Vědělas že někdy jsme jen slepí
a pro všechnu tu louku nevidíme prach kavylů?
mezi nimi pavučina předchází smrt
když nemilosrdně lepí
tichounce trhá šupinky
z křídel motýlů

Někdo by snad truchlil pro tělo motýlí
a jeho třpyt křídel, který dítě ohromí
když pavouk něžně rdousil svoji kořist
a přitom nikdo nestřílí
to jenom něžná příroda
odhalila soukromí
přidáno 04.10.2017 - 06:05
Amadeo´´: Jo tak s Kavyly to budu mít už stejně no :D I přes to že tuhle schopnost silně, ale silně postrádám. Mimochodem další z věcí, kterou znám jsou třeba druhy sýkorek. Což je očividně taky rarita. Mně to přišlo normální. Otec mi to každou zimu vtloukal u krmítka do hlavy. Na druhou stranu dnes je pomalu rarita poznat drozda (-_-)
přidáno 03.10.2017 - 23:19
Lasak: Jéé, jak já bych takovou schopnost na škole bral :) No, ale v zásadě s Tebou souhlasím a vidím to dost podobně. Kavyly si už nicméně ale budu pamatovat...
přidáno 03.10.2017 - 22:59
Amadeo´´: Svůj intelekt vidím v jiných věcech. Ačkoli přeju lidem, kteří si umí tyto věci zapamatovat a beru to jako schopnost, kterou nemá každý, tak zároveň ji někde považuji jako zbytečnou (třeba ohledně, pro běžné lidi, neznámých názvů rostlin a živočichů.) Využití je nulové, krom toho, že člověk vypadá inteligentně a to nemám zapotřebí. Samozřejmě , když pomineme odbornost v daném oboru, kde se osoba pohybuje, tam je to důležité kvůli komunikaci. Samozřejmě tahle schopnost se hodí zase v učení jazyků například, nebo při psaní právě básní, takže netvrdím, že je ta schopnost zbytečná.
Jo já to možná dělávám i trochu naschvál, že se takhle shodím, když se na tom postu necítím oprávněně.
Jinak svou intelektuální hodnotu měřím např. podle názorů jako je tenhle a hlavně ve schopnosti jej změnit, pokud mě někdo přesvědčí argumenty, že se mílím. Co se týče jak velká je má intelektuální hodnota... odmítám sám sebe v tomhle soudit :)
přidáno 03.10.2017 - 22:40
Lasak: Takové věci nepřiznávej, kazí to dojem intelektuální bytosti :)
přidáno 03.10.2017 - 22:37
Amadeo´´: Díky. Jsem rád, že ten pocit nevybroušenosti nemám jenom já :) Popravdě mé schopnosti udržet názvy rostlin a živočichů jsou spíše neschopností, takže to zřejmě vzniklo někdy v době, kdy jsem to slyšel/ četl. Sám jsem si zpětně dohledával, co to vlastně přesně je, když jsem na to po té době narazil :D
přidáno 03.10.2017 - 22:34
Slovo “kavyly” jsem dodnes také ještě neslyšel, i u mě má premiéru :)
Z básně mám zvláštní pocity. Není úplně špatná, obsahem je určitě zajímavá a cítím, co jsi chtěl říct, ale přijde mi, že by na mnoha místech potřebovala ještě vybrousit a ohladit. Pak bych se nebál ji zařadit do naučné poezie :)
přidáno 01.10.2017 - 21:30
Amelie M.: Vítej ve světě s mým otcem, který mě neustále otravuje různými jmény z přírody :D Ano konec je lehce ironický, ale jen lehce :) Mimochodem se divím, že ses nepozastavila nad tím, že motýl má šupinky na křídlech (to je ten prášek, který ti zůstává na rukách)
přidáno 30.09.2017 - 15:33
tedy, poprvé se setkávám se slovem "kavyly".. celé to na mě ale působí tak zvláštně.. zanechává to ve mně směsici pocitů od příjemné poetiky, až k nelibosti a to mě baví.. konec mi přijde lehce ironický.. "něžná příroda", která trhá křídla motýlí.. líbí se mi

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Krása přírody : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : do vlaku zpoza mraků
Předchozí dílo autora : Pu erh

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku