Klasické Rondeau: 13 veršů, slogan, kterým báseň začíná a zároveň je pointou. Jen dva rýmy.
přidáno 30.01.2017
hodnoceno 12
čteno 989(18)
posláno 0
Obleču se celý do červánků,
než se světlo, co nám zlatí parapet,
začne polehounku vytrácet.
Obleču se celý do červánků
a ty mi k tomu budeš tiše pět.
A když se všechny tóny vpijí do tapet,
nechám tě mě ukolébat k spánku,
s prsty spletenými do copánků,
chutí sladkou jako luční med.
Opojná svou vůní po heřmánku,
- bílá jako jeho drobný květ.
A až se venku začne modravět,
obleču se celý do červánků.
přidáno 11.02.2017 - 14:11
Něco v představách ;-) Tak jo, brouku :-) Díky za osvětlení Tvý tvůrčí praxe ;-)
přidáno 11.02.2017 - 14:06
Zamila: Přikrášlené moc nejsou. Však jsem psal, že každé slovo tam významově hraje. Něco jsou prožité věci v reálu, něco v představách.
přidáno 11.02.2017 - 14:03
Tom Cortés: Ale forma u Tebe nad pocity očividně převládá mnohem víc než u mě ... Proto se ptám, zda máš ty básně odžité. Nebo na ně roubuješ hodně staré vzpomínky a nebo ty přikrášlené (pro formu).
přidáno 11.02.2017 - 14:01
Zamila: Sednu, napíšu první verš nebo dva, upravím je rytmicky a pak si třeba řeknu: ty jo, k tomu by se výborně hodila sonetová forma. Rytmus už mám nastavenej, rýmové schéma z toho vypadne samo a je dost dané formou a vím už přesně, co musím dopsat.
přidáno 11.02.2017 - 13:57
Tak jak to ale máš ? Sedneš si, máš schéma a na to roubuješ vzpomínky ? Nebo máš vzpomínky a řekneš si, že teď nutně z nich musíš napsat báseň ? A píšeš hned z čerstvých pocitů nebo později a lovíš v paměti ? Jsem lehce zvědavá, no ;-)
přidáno 11.02.2017 - 13:44
Zamila: Kolik? To je jednoduché: všechny. Tohle je psáno o dívce, který říkám "Slečna Červánková". Zeptej se mě na jakoukoliv báseň a řeknu ti přesně o čem je, o kom je, jaký problémy v ní řeším i proč jsem použil to které slovo. Každé tam je schválně.
přidáno 11.02.2017 - 13:36
A když tak čtu tu Orionku (která má, myslím, kolikrát stejný problém i s mou poezií, ale chápu to), tak mě to nutí se zeptat: kolik svých básní máš opravdu "odžitých" ? Nebo jsou to hodně výhradně křížovky ?
přidáno 11.02.2017 - 13:33
Je nádherná. Je úžasné, že o něčem takovém a tahle píše chlap ... Těch květin ... :-) Přijde mi to jak básnička od Štěpánka Šafránka ;-) Heřmánky, copánky, modravět ... Je vážně krásná. Až jsem si ji musela dát do záložek. Jediné, co mi na ní lehce nesedí, ale dá se to přežít, je to "tě mě" za sebou.
přidáno 30.01.2017 - 12:26
Orionka: Máš naprostou pravdu, takže zlobit se ani nemůžu, ostatně ani bych nechtěl.
Moje zaměření je primárně hudební text, takže rytmus je pro mě alfa i omega a k tomu právě slouží psaní těchhle pevných forem. Je to - jak se říká - křížovka. Určíš si formu, ještě dřív, než vůbec začneš psát. Obsah se tedy dost podřizuje.
Proč to? Protože to člověka cepuje k tomu, aby ten rytmus a formu bral automaticky a nijak ho to neomezovalo. Jistě by bylo autentičtější, psát to volněji, netrápit se délkou veršů ani rytmem, ale mě by to nebavilo. A jak jsem napsal na začátku: jsem hlavně textař, básník až ve druhém plánu :)
přidáno 30.01.2017 - 12:02
Je to krásné, po formální stránce není co vytknout. Ale mám s tím stejný problém jako s většinou tvých děl. Cítím z ní snahu o formální dokonalost (obvykle úspěšnou), která na druhé straně ubíjí to, co mě jako čtenáře osloví hlouběji. Nevím, jak to přesně pojmenovat, možná spontánnost, opravdovost. Prostě racionálně oceňuji skvělé rýmy, rytmus, ale nechytne mě to, nevěřím tomu. Zpravidla mám z tvých děl pocit, že buď píšeš na zadání, nebo je tam skutečný prožitek, ale převálcovaný formou, takže výsledek na mě působí jaksi studeně a uměle. Doufám, že jsem tě neurazila, možná je chyba v mém vnímání, tak to ber jenom jako zpětnou vazbu od jedné čtenářky.
Ale ať je to, jak chce, každopádně jsi po stránce formy někde jinde, než naprostá většina psanců a než kdy budu třeba já. Jestli je to pro tebe jenom takový trénink, děláš to skvěle. Pak možná stačí jen trochu ubrat na snaze o maximální dokonalost, přidat šťávu, správnou inspiraci a bude to ono. A tohle je asi snazší než perfektně zvládnout formu, takže k cíli už není daleko. Aspoň tak to vidím... a nezlob se za upřímnost.
přidáno 30.01.2017 - 10:26
Stínová holka: Díky, stínová holko :*
přidáno 30.01.2017 - 10:05
Hezké :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Obleču se do červánků : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Polka
Předchozí dílo autora : Divadlo světa

»jméno
»heslo
registrace
» nováčci
Annnakss
» narozeniny
angel [16], Bambulka [14], Jitrocel [1]
» řekli o sobě
shane řekl o Amelie M. :
Drsná holka s něžnou duší, jejíž dílka čtu si rád, rozpláče, též touhou vzruší, dovede i rozesmát... ♥Prima človíček, který ví, co život obnáší a bere jej tak, jak přichází! Může mne jen těšit, že právě díky kdesi sdílenému odkazu na moji báseň "Když život nedá se už žít" zavítala mezi nás! Již mnohokrát mne inspirovala k zamyšlení nad věcmi, které mne doposud míjely a jindy ve mně probudila touhu k veršohraní! Jsem rád, že jsem ji poznal, je takovým milým oživením nejen tohoto portálku...:-)))
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku