"Odevzdání se" charakterizuje toto rozpoložení lépe než vášeň… Alan Watts
přidáno 10.01.2017
hodnoceno 11
čteno 1518(27)
posláno 0
Došel jsem po cestě na most, proti proudu potok bublal přes kameny. Užil jsem si cesty a úplně zapomněl, že na konci potok tak krásně bublá, v tu chvíli jsem měl pocit, že jsem v životě nic krásnějšího neslyšel.
Dokážete vymazat z paměti orgasmus? Totálně ho vygumovat? Proč? Zkuste to. Hned na počátku milování. Zmizí s ním čas. Co zůstane? Kůže, dech, teplo, obraz, tlukot srdce… Zavrhněte jakoukoli myšlenku na to, co bude v příštím okamžiku. Nic nehledejte, není třeba něco hledat, vše tu je a je toho víc, než si dokážete představit.

Tantrické milování je formou uctívání Boha. Jako kterékoli jiné náboženství má spoustu výkladů (odpůrci tvrdí, že to není nic jiného, než k dokonalosti dovedené požitkářství). Můžete si zaplatit, třeba jako manželský pár, nějaký výukový kurz, tam si vás rozeberou, muž si vezme na starosti ženu, žena muže a budou vás prakticky zasvěcovat do tělesného mystického tajemna a může to dojít tak daleko, že pod vlivem hypnózy nebo autohypnózy skutečně ucítíte plynutí energie kundalíni po své páteři. Můžete se „farizejsky“ držet tradičních textů, které se týkají tématu. Můžete dát přednost autorům, kteří s tématem pracují volněji, můžete skutečně pouze stupňovat své požitkářství, tady se už ale nedá mluvit o spiritualitě. Kdy se dá mluvit o spiritualitě? Když překračujete své já. Co k tomu potřebujete? Boží milosti. Vy se můžete jen odevzdat. Jestli spirituální zážitek přijde, nemáte ve své moci.

Pravá láska je ve své podstatě ten nejabsurdnější akt, nemá v sobě žádný smysl, nemá v sobě žádný účel. Ona existuje sama pro sebe, nic jiného.
Osho: Tantra, spiritualita a sex.

Podle Osha známý Da Vinciho obraz, kdy muž a žena stojí v kruhu, čtverci a trojúhelníku, není ničím jiným, než symbolickým vyjádřením pohlavního aktu mezi mužem a ženou. Nejníže stojí čtverec, má čtyři rohy. V muži i ženě jsou dvě osoby, jedna myslící, jedna vnímající, 2+2 jsou čtyři, je tu zmatek. Výše stojí trojúhelník. Celistvý muž a celistvá žena se na okamžik střetnou v jednom bodu. Nejvýše stojí kruh, nekonečné plynutí.
Tady můžete namítnout: jak může pohlavní akt nekonečně plynout?
Konzervativní přístup k tantře (zastává ho Osho) totálně upřednostňuje ženskou sexualitu, a to až do té míry, že je v něm mužská ejakulace nežádoucí. Tudíž muž neejakuluje a může pořád. Co z toho má? Je nekonečně živen spiritualitou aktu.

Plody jejích prsů dozrávají v šálcích mých dlaní a svou pevnou oblostí zastiňují celý svět.
(Kámasútra)

Uvolněnější přístup nastiňuje v knize Příroda muž a žena Alan Watts:
Poněvadž muž nedělá nic k povzbuzování nebo zadržování orgasmu (nesnaží se o něj, ani když přichází, ale zároveň ho neodmítá), je možné, že tato vzájemná výměna může trvat hodinu nebo déle a během této doby se může ženský orgasmus vyskytnout několikrát, s velmi malým přispěním vlastní stimulace (v tradičním pojetí je velmi málo pohybu), což závisí na stupni její vnímavosti ke zkušenosti jako procesu, který ji podnítí.

Můžete jít po té cestě krok za krokem (a nemusíte spěchat) bez cíle. Tak, že zapomenete, že na konci přenádherně bublá potůček, vlastní cíl posuňte do cesty, každý krok cesty bude cílem...

ikonka sbírka Ze sbírky: nepoezie
přidáno 12.07.2017 - 22:02
kmotrov: díky za přiblížení.. raději se také stanu samoukem :-)
přidáno 12.07.2017 - 21:41
Amelie M.: Před léty jsem viděl v televizi dokument o takových kurzech a skutečně byli kontaktní. Jak jsem napsal za slovem tantra může každý vidět něco jiného a v ezoterickém přístupu o kterém byl dokument nejde o žádné rajcování, muž který tě odvede ti vysvětlí, že je něco jako tvůj učitel a že nejde o sex, hodiny strávíte v propletených tělech, bude Tě učit vnímat tvé tělo, aktivovat čakry, probouzet energii kundalíní. Nicméně praktickou zkušenost s tím nemám a myslím, že jsem o nic nepřišel.
přidáno 12.07.2017 - 20:19
ještě by mě tedy velmi zajímalo k tomu výukovému kurzu, kde píšeš, že "muž si vezme na starosti ženu, žena muže a budou vás prakticky zasvěcovat do tělesného mystického tajemna...." .. tohle by mne zajímalo, jak to probíhá.. probere se teorie nebo přímo nějaké doteky? což mně, jako naprosto nekontaktnímu člověku (nebavím se o partnerství, tam samozřejmě kontaktní jsem) přijde šílené stejně tak, jako by mne asi moc nerajcovalo, kdyby mi měl někdo intimně sahat na partnera a já o tom věděla.. doufám, že je to jinak :))
přidáno 12.07.2017 - 20:12
přečetla jsem úvahu, přečetla jsem i komentáře.. zaujalo mne například úplně to samé co tebe, u komentáře yana .. že "v sexu se každý ukáže takový, jaký doopravdy je".. (teď nevím, jestli na sebe mám být hrdá nebo se sama sebe mám začít bát :))) .. z tvé reakce na ni považuji za nejpodstatnější " Pokud se ale odevzdáš špatnému člověku, může ta mít katastrofální následky" .. z mého pohledu je to snad to nejdůležitější, pokud se do něčeho podobného chci pustit.. mít za partnera toho správného člověka.. jde o vzájemnou důvěru, myslím si, že není od věci ani jistá míra duševního napojení dvou lidí.. neumím si představit tantrické milování s člověkem, o kterém nic nevím a jenom jsme se sešli za účelem sexu s tím, že to zkusíme.. nevím, jestli bych měla chuť si ho hýčkat, protože tyhle věci mám spojené s tím "mít někoho ráda".. možná se mýlím, ale dle mého by to daleko nedošlo..

nicméně, pokud mohu, jako naprostý laik v otázce víry i tantry, přidat svůj pohled na svět, jde jednoduše o to, přestat se hnát za výkony a orgasmy, ale prožívat každý okamžik té chvíle, lidského propojení, fyzického i duševního.. zkusit se oprostit od tíhy světa i vlastní mysli, žít přítomností..

jinak souhlasím s komentářem orionky.. asi netřeba dál rozvíjet, vnímáš to sám :)
přidáno 06.02.2017 - 18:29
kmotrov: Asi se budu opakovat, volných uchopením chci říci, že pro mě ta úvaha postrádala pevný tvar a směřování. Vlastně to ani nebyla úvaha, viz https://cs.wikipedia.org/wiki/%C3%9Avaha
Není z toho jasné, proč jsi to vlastně psal a co jsi tím chtěl říci, jen že tě to téma zajímá a uvažuješ o něm z různých stran.
A z pohledu diskuse právě tohle vidím jako problém. Mám zkušenost, že čtenáři reagují, pokud je "nažhavíš", vyprovokuješ. A na to je třeba v první řadě zřetelněji formulovat základní myšlenku.
přidáno 06.02.2017 - 17:57
Orionka: Vím, že si to nevztahovala na sebe a myslela obecně. Moc děkuji za kritiku. Nemám ambice se někam posunovat, ale tohle jsem odflák. Někdy si říkám, jestli v komentářích k cizím dílům nejsem moc kritický, na tomhle jsem si uvědomil, že když zcela rezignujem na kritiku, nebudem literární server, ale jen místo, na kterém si budem přihřívat svá ega, bez ohledu na upadající úroveň našich děl. Za sebe: budu přiměřeně kritický a budu přiměřenou kritiku u svých děl vítat. Můžeme mít na různé věci různé názory, to je normální. Tvoje kritika byla k věci a byla na místě.
Jen bych se zeptal, co myslíš tím, že to je volně uchopené, za frází "volně uchopené" můžem každý vidět něco jiného.
přidáno 06.02.2017 - 17:14
kmotrov: Nemyslela jsem to tak, že by intimní téma vadilo, to vůbec ne. Jen že je to podle mého názoru moc intimní a moc volně uchopené na to, aby se rozvinula širší diskuse. Ale třeba se pletu a ještě se rozvine.
přidáno 06.02.2017 - 15:59
Orionka: Že je téma příliš intimní si nemyslím (vzhledem k tomu co tu občas čtu), že je volně uchopené podle mne není na závadu, spíš naopak. Kritika formy a zpracování je na místě a ve všem máš naprostou pravdu i já z toho mám takový pocit. Prostě jsem o tom chtěl psát už před lety, pořád to odkládal a nakonec jsem to spíš nastřelil než že bych s tím pracoval, s názorem (byla to chyba), že je lepší napsat něco, než nic (a to tu sám podobný přístup často kritizuju). Jsem rád, že jsi se k tématu v poznámce k obsahu vyjádřila. Čímž si to posunula.
Za což dík (i za tu vesměs oprávněnou kritiku).
přidáno 06.02.2017 - 08:32
kmotrov: Čekal jsi diskusi, ale téma jí myslím moc nenahrává. Je příliš intimní a příliš volně uchopené. Ty svojí úvahou nikam nemíříš, jen si tak bubláš myšlenky - vlastně je to jako s tím tantrickým milováním, co nemíří k orgasmu, ale samotná cesta je cíl. V milování prosím, ale v literatuře to podle mě nefunguje. Nemá to pevnou formu, směřování, jasný závěr ani nosnou a zřetelně formulovanou myšlenku, se kterou by čtenář měl chuť polemizovat. Připadá mi to jako výpisky z jiných děl, poznámky, prostě materiál, který se teprve bude dál zpracovávat do konečného tvaru.
Tolik k formě a zpracování. Pokud jde o obsah, nemám výhrady, jen poznámku. Tantra je zaměřena na prožitek partnera, vlastně říká, že jedině to, že se budeme snažit dát něco víc tomu druhému, nás může zpětně obdarovat. Z téhle základní myšlenky myslím plyne všechno ostatní, i to, o čem píšeš.
přidáno 04.02.2017 - 11:14
Yana: ...často lidé kteří hledají boha jsou v sexu zdrženlivý, to proto že vidí jen sexuální akt, v sexu se každý ukáže takový, jaký doopravdy je.
Moc se mi líbí tvůj závěr, ve své úvaze jsem se pokusil spojit zdánlivě neslučitelné, víru jak je chápána v našem křesťansky ovlivněném prostředí (proto ta zmínka o Boží milosti, Boží milost je úžasná součást křesťanství, které východním naukám, které mám jinak mnohem raději chybí, nebo tam není tak výstižně vyjádřená) a otevřenou sexualitu Sex je především komunikace, komunikace ve které se každý ukáže takový jaký je, možná je to ta nejčistší komunikace duší, přičemž můžou mít "holé" duše účast na něčem vyšším, je-li jim dopřáno. Pohled na sex jako na pudové uspokojování potřeb tuhle komunikaci degraduje. Ikdyž pudovým uspokojováním sexualita bezesporu je také a vůbec tím není špatná, možná je to právě o té schopnosti popustit otěže, zbavit se jakýchkoli konvencí a společenských nánosů (i těch co k sexu přistupují otevřeně), schopnost doslova "odevzdat se". Pokud se ale odevzdáš špatnému člověku, může ta mít katastrofální následky, takže i jistá zdrženlivost je na místě.

Myslím, že to je zajímavé téma. Které není zcela postižitelné. Čekal jsem, že se tady rozvine diskuse, zatím se tak nestalo.
každopádně moc velkej dík za komentář.
přidáno 31.01.2017 - 13:44
no, to je sousto, vůbec nevím kde začít, tak asi to nejjednodušší, tantrické milování, spojení s bohem při vyvrcholení, pravou lásku, to prostě nemůže prožít každý, neexistuje teorie, která by se dala naučit, myslím co se týká sexu, je to dar, který někteří mají a nebo jsou natolik vnímavý že ho získají, ten kdo tento dar nemá, může se zůčastnit kurzů, může číst knihy, rady, stejně ničeho nedosáhne, vždyť jsou lidé, tedy asi hlavně ženy, které nedosáhnou ani orgasmu, emoce jsou divocí koně, rozum je ani na okamžik nedokáže zkrotit, a proto ten kdo je krotí a je k tomu veden jim nikdy nedokáže popustit otěže, sex je tou největší silou člověka a nikdo ho nikoho nenaučí a často lidé kteří hledají boha jsou v sexu zdrženlivý, to proto že vidí jen sexuální akt, v sexu se každý ukáže takový, jaký doopravdy je

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Sexuální spiritualita : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Ovocné stromy
Předchozí dílo autora : Herci z reklamy na smrt

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
basak.venda [14], Sluníčková [3]
» řekli o sobě
Hunter řekl o Dream :
Ta holka má v sobě smysl pro čtivej děj, talent na udržení pozornosti a už teď skupinu následovatelů. Best of luck... Snářko :D
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku