Přenesla jsem se do roku 1812 a napsala článek o tažení Napoleonových vojsk do Ruska
přidáno 28.11.2016
hodnoceno 0
čteno 983(0)
posláno 0
Titul:70 000 vojáků se vrátilo z Ruska, zbytek umrzl

Domicil: 14. 12. 1812 Paříž / Grodo (Bob)

Perex: Dnes se Francouzské vojsko vrací zpět do své vlasti. U Ruského města Grodo překročili zamrzlý Němen. Z 650 000 vojáků se vrací jen 70 000, zbytek většinou zabil mráz a nemoci. Napoleon utrpěl těžkou porážku.


Text: Napoleon prohrál válku v Rusku. Včera jeho vojsko překročilo u města Grodo řeku Němen a vrací se zpátky do Francie. Napoleon utrpěl ztrátu 580 000 mužů, zbytek umrzl nebo zemřel na nemoci, v boji jich zemřela sotva polovina. Vojenské ztráty Ruska se odhadují na 200 000 padlých, civilistů zahynulo mnohem více.
Napoleon neodhadl své síly a téměř zničil svou armádu. Z Ruska se vrátilo okolo 70 000 mužů, z toho jen 10 000 bojeschopných. Zbytek je buď těžce zraněn nebo nemocen. Tímto přišel Napoleon o většinu své armády.
Hlavní příčinou těchto velkých ztrát byla zima, která vojsko sužovala po celou dobu jejich postupu. Illarionovič Kutuzov dobře věděl, že Francouzi nejsou na tyto podmínky připraveni: „Nechal jsem vyčerpanou Napoleonovu armádu dobít Moskvu, jenom už byla úplně vylidněná,“ směje se ruský generál Kutuzov: „ Napoleonovo vojsko už nemělo sílu pokračovat dále v obléhání a tak jsem je donutil vracet se zpět stejnou cestou, tedy už vypleněnými městy,“ dodal vzápětí pro ruský zpravodaj Babušky Kecušky.
Ruské vojsko se po celou dobu ústupu drží za námi. Jestli zůstanou na hranicích nebo se pokusí proniknout až do Paříže se teprve uvidí.
U překračování hranic zpět do Francie Napoleon nebyl: „Z Ruska jsem se vracel dřív. Dostali se ke mně zprávy, že se chystá převrat. Vojáci už cestu sami zvládli, pro mě bylo důležitější si udržet trůn,“ řekl samotný císař při tiskové konferenci.

Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Putování za Napoleon - 1. část : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Putování za Napoleon - 2. část
Předchozí dílo autora : Sex za peníze

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku