přidáno 12.11.2016
hodnoceno 3
čteno 807(7)
posláno 0
Na dřevěném pódiu stála žena v dlouhých bílých šatech. Rozhlížela se po davu, jakoby v těch prázdných tvářích chtěla vyčíst soucit, nebo snad pochopení.
Nazvali jí zrádcem. Byla jím, v jistém slova smyslu. Milovala svou zem, ale nechovala úctu k němu, již jí vládl. Ctila tradice své rodiny, a proto si zasloužila svůj osud. Byla Erankou, a přesto se lišila.
Ze zadu jí někdo položil ruku na rameno. Sklonila hlavu, byla připravena. Naposledy se zhluboka nadechla.
Kat jí přinutil kleknout. Zašeptala svou modlitbu. Pak přišla první rána. Ta bolest se vryla až do srdce. Z úst ji vyšel pramínek slin.
Dav jen mlčky přihlížel. Další rána, další a další. Ta bolest byla nesnesitelná. Přinutila se nekřičet. Při další ráně, která dopadla na její zdrásaná záda, zatnula nehty do dlaní tak silně, až krvácely.
Další rána. Prosebně zvedla oči k obloze. Bič znovu zasvištěl vzduchem. Padla na zem, oči upřené k obloze.
Vlaštovky se vracejí, ptáčci jara, kteří sebou přinášejí naději. Po tváři jí stékaly slzy. Ona to však neuvidí.
„Slyšela jsem píseň větru,“ zašeptala a připojila svou duši k jejich.
přidáno 01.08.2023 - 11:27
Dobrý úryvek, rovnou poprava :)
přidáno 13.11.2016 - 12:04
marinka: Děkuji :)
přidáno 13.11.2016 - 11:04
pekné

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Slyšela jsem píseň větru : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Ústa
Předchozí dílo autora : Dostali jsme šanci

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
angel [16], Bambulka [14], Jitrocel [1]
» řekli o sobě
Liss Durman řekla o veronika :
Veruuu.. To je opravdu hodně těžký se vyjádřit, ale pokusim se. Píšeš skvělý dílka, líbí se mi jejich nezapomenutelná atmosféra, která mi zůstává v hlavě ještě dlouho potom. Na nic si nehraješ, všechno ti jde od srdce a nejspíš proto tě mám tak ráda.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku