Souvislý proud nesouvislých myšlenek
přidáno 08.09.2016
hodnoceno 1
čteno 635(6)
posláno 0
Pocit jistoty vyjímečnosti každého okamžku, který přinese život, každou emoci nechat projít tělem, jakoby měla být poslední věcí, co mi má být nabídnuta na tomto světě, skočit z mostu nad Lac de Saint-Croixe a dopadnout do měkké matrace vycpané peřím sto šedesáti devíti andělů, kteří padli jen proto, abych vyšplhal na pomyslný Mont Blanc mé mysli.

Svoji Manarolu v Cinque Terre, útočiště před světem, které bude obdivovat každý, jemuž se povede najít do něj přístup a nespadnout na dno pokryté ostrými špičatými balvany moře pod ním. Potopit každou jachtu v janovském přístavu, přece se tam dolů musí někdy každý podívat.

A taky můj milovaný Štrasburk, ach, bože, to život měnící místo, kde budu tiše stát a zastavit čas i prostor, vychutnávat každou vteřinu, která je nádherně pomíjívá, ale má punc století, když se postavím před katedrálu Notre Dame v prosinci při teplé francouzské zimě s rozepnutým kabátem a prožívám nejsilnější krásnou beznaděj v krátkém životě.

Popíjet víno z Provence v Nice a pokračovat dál, probudit Kerouaca s Burroughsem, kteří ve mně usnuli a já myslel, že už jsem je nadobro ztratil. Být jako Rimbaud. Bloudit sám na náměstí svatého Marka v Benátkách a přitom se necítit tak opuštěný jako v jinak všudypřítomném davu nepřátelských obyvatel tohoto světa s přívětivými úsměvy, které zakrývají úzkost a strach.

Starat se víc, starat se míň, být více lehkomyslný a méně lehkomyslný, nerozhodně se rozhodovat, být brán vážně, ale nikdy vážný nebýt, dát trochu zábavy do nesmyslně rozmazaných večerů a zasloužit si trochu dobra.

Vědět, co dělat, vědět, co chtít a hlavně najít smysl, prosím...
přidáno 12.09.2016 - 17:03
Stream of consciouness
Mám ráda tenhle styl psaní, jednu dobu jsem na něm ulítávala a toto mi uplně připomnělo jednu knihu od finského autora Penttiho Saarikoskiho Dopis pro mou ženu, jen je to méně sprosté a více poetické. Každopádně to ve mě probudilo jakési žluté světo, jenž ve mě žilo po celou dobu čtení. Bylo příjemné a při každém slově mi na mé sítnice promítalo přesně ten fragment okamžiku, o kterém jsi psal. Téměř bych si přála říct, děkuji, že jsem si to mohla přečíst.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Koncept chtění 2 : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Velký města tě sežerou
Předchozí dílo autora : Koncept chtění 1

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Diog [4]
» řekli o sobě
Severak řekl o Dívka v modrém :
taková legendární pokémonka. Byl jsem na ní docela zvědavý co je zač, pak jsem se s ní potkal jenom jednou skoro doslova jen z rychlíku.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku