Úvaha nad nejomílanějším tématem dnešní doby, volně k diskuzi. Uvedl jsem citaci a zdroj článku, který vystihuje malichernost většiny diskuzí o imigrantech.
přidáno 17.02.2016
hodnoceno 6
čteno 1046(15)
posláno 0
"Každý z nás, koho spor o uprchlíky nějak zajímá, má tendenci nekriticky přijímat zprávy, jež podporují naši verzi pravdy. Přesto bychom se vždy měli zastavit a pokusit se zamyslet nad tím, jak moc jsou reálné. A ideálně si je ověřit. Obvykle je lepší dát před sdílením další neověřené pitominy na Facebooku nebo v mailu přednost vlažné sprše nebo samohaně. Je to plodnější činnost."
Štefan Švec: Pravdoláskaři a fašouni. Nesmysly v debatě o uprchlících, citováno z článku na internetu. (http://m.novinky.cz/articleDetails?aId=392029&sId=&mId=)

Přijímání i samotná podpora migrace ryze ekonomických imigrantů zneužívajících uprchlické krize a zamíchaných ve skutečných uprchlících je děsivý nerozum. To si raději svůj evropsky-humanistický úděl (ať už ten termín vzbuzuje jakékoli emoce, nelze vyvrátit) naplňme jinak, ať tu nemáme ghetta jako u sousedů. I ten ubožák uprchlík velice rychle zapomene na své trable ve stabilním prostředí. (dočasné detenční tábory jsou věc jiná a v podstatě ukážou, kdo sem skutečně připlul pro pomoc a kdo chce spíš než základní péči nějakou vilku a otočí to, když ji nedostane :-) ).
Líbí se mi myšlenka přijímat (když už přijímat) sirotky. Je pravda, že pokud "tam" zůstanou, bezpochyby si je nějací hulváti zpracují. A taková "převýchova" ala Roma se přece už kdysi osvědčila, což? :-))
Mnohem vhodnější mi ale přijde jet pomáhat přímo do válečných oblastí (zdravotnicky) nebo pomáhat hlídat hranice našim slovanským bratrům, případně bojovat proti pašerákům lidí.
Asi nejhorší variantou je sedět (což vlastně dělá drtivá část z nás, včetně mě), nedej Dažbogu zbytečně náckařit a bodat do muslimů, co už tu dávno pokojně žijí.. Proč taky? Z falešného pocitu ohrožení a strachu? Řešme problém a nehledejme zbytečně další tam, kde nejsou.
Takže ať už Jsi "sluníčkář nebo fašoun", zamysli se.
přidáno 08.10.2016 - 20:03
PavelKastl: Samozřejmě, že vede k zisku. To má být argument proč cíleně měnit kulturní složení země?
přidáno 07.10.2016 - 00:03
Péče o uprchlíky většinou znamená plno výdajů, tedy ztrátu, ale někdy může vést i k nějakému tomu zisku, ať již v té či oné podobě.
přidáno 10.07.2016 - 12:53
skvělej název! :-)))
přidáno 19.02.2016 - 20:19
Ačkoliv mě téma uprchlíků zase tak moc nezajímá (myslím, že by ho měli řešit mnohem povolanější a k tomu kvalifikovanější lidé než já), s myšlenkami vyjádřenými v této úvaze souhlasím. Bohužel, lidé velmi často ve volných chvílích nezávazně a povrchně diskutují o něčem, o čem ví jen velmi málo, a tak docházejí k naprosto nesmyslným závěrům.
přidáno 17.02.2016 - 20:16
Nikytu: Tak tedy pojeďme do Makedonie stavět ploty.. :)
přidáno 17.02.2016 - 19:24
Myslím, že na zamyšlení už je dávno pozdě a že skutečný problém si jen hraje na ticho před bouří. Ale je to jen otázka času...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Tož tak.. : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Prokrastinitída
Předchozí dílo autora : Živin nářek

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
angel [16], Bambulka [14], Jitrocel [1]
» řekli o sobě
Singularis řekla o Sebastián Wortys :
Zcestovalý umělec, filozof a snílek v jedné osobě. Stvořitel 3D mouchodlaka na fazolové ovládání, nesčetných neologismů a spousty dalších výplodů nezávislé mysli. Svérázný, ale inteligentní a schopný. V jeho dílech je víc, než se na první pohled zdá. Občas mívá opravdu geniální myšlenky.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku