přidáno 05.02.2016
hodnoceno 20
čteno 1060(34)
posláno 0
Fijalová multikolóra epilepsie
v lehce čůrnutých T-kalhotkách
čeká na Rexe

Šukací klubíčko trance-sexuálů
extaticky potí letiště Míru
zapsané do análů

Z teplákovek se tyčí Eiffelovky
do měkkých meloDyjí z laseru a mlhy
Legr voně měl a ční.

-

To sem to zase s těma drogama přehnal,
řekl u šaten Luboš Zazi
Ta si vzala kabát. Nerozum měla.


Nespisovnou frančinou si vobjednala tágo do Pařížský.
A tam se mu ztratila.

přidáno 24.04.2016 - 00:17
slnečnica: Ginnare:

Asi by stačila první věta. O čem píšu vím. Jen můj styl ještě není vypilovaný do takové míry, aby smysl básně pochopili všichni. Z reakcí čtenářů mám pocit, že je to tak 50/50. Slušný skóre na to, co je to za prasárnu.

Standardní člověk samozřejmě neexistuje. Vyjádřil jsem špatně svůj pohled na střední proud. To znamená většinové vnímání nedefinovatelných pojmů (láska atp.), a běžných i neběžných životních situací.
přidáno 24.04.2016 - 00:08
Díky za komentář, který mě potěšil. Při čtení některých komentářů je mi smutno. Bohužel to vypadá, jako kdybych rozlišoval mezi chválou a negativní reakcí, ale jde mi spíš o způsob vyjádření.

Grafickou podobu básně si neobhájím. Ona paradoxně ani nemá být nijak skvostná. Fungování efektů na diskotékách působí občas taky dosti chaoticky a tento pocit jsem tímto, alespoň částečně (a asi špatně, chtěl převést na "papír")
přidáno 21.04.2016 - 08:03
samiVdavu: Nezaujala ma. Súhlasím so Starou neznámou, že iným formátom písma sa text snažíš zrejme "podoprieť", ale to Ti nepomôže, pokiaľ sám presne nevieš o čom píšeš, lebo presne taký mám z Teba pocit. Na druhej strane je to prvé dielo, čo som od Teba prečítala, takže palicu nad Tebou určite nelámem.

PS: Aký je v Tvojom ponímaní štandardný človek, prosím?
přidáno 21.04.2016 - 07:34
tak jsem se po nějaké době (asi 3-4 týdny) k Tvé básni vrátila, abych si byla jistá, že mě skutečně baví a že to nebyl jen momentální stav mé mysli, která mě zrovna kopla do bránice...
a dobrý, fakt mě hodně baví...
u T-kalhotek jsem si opět málem čůrla (když jsem to četla poprvé, tak jsem se navíc pobryndala kafem)

Co se týče postřehů ostatních: Lasak má podle mě pravdu u toho podtržení, ale ostatní bych nechala, tak jak je. Z ryze estetického hlediska bych možná zkusila zarovnání na střed (ale to je teď takové mé období), Stará neznámá asi trošičku přestřelila a i když si na věk v žádném případě nehrajeme, tak tady bych jí to vzhledem k mládí prominula. Mamka nezůstane nic dlužná svému nicku :-)
závěr? rozhodně od básnění neutíkej! "máš ho tam"
přidáno 10.04.2016 - 18:08
Lasak: Díky za reakci! Za tím grafickým znázorněním si nemůžu naplno stát, možná v tom souhlasím se starou neznámou, že se jedná tak trochu o anarchii. Prostě P. Pokus.

V pohledu na zařazení nesouhlasím. Nemám totiž rád škatulkování a jednoduchý pohled na lásku. Také to byla trochu reakce na jednostranné vnímání světa pohledem standardního člověka. Lidé však ve velké míře standardní nejsou a jejich pohledy, ač pro nás často nepřijatelné, mohou být zajímavé.

Lepší způsob jak popsat, proč nemám rád velké taneční kluby a jejich mentalitu jsem nenašel.
přidáno 29.03.2016 - 12:59
Lasak: ok.
přidáno 29.03.2016 - 12:51
Zazi v metru jsem nečetl, takže nemůžu asi soudit obsahem. Ale je tu pár kladů a záporů.
Místo bych dal opravdu spíše do experimentů, nebo ostatních. Jako jsem psal už jinde u tvého díla, tak i tady se mi nelíbí grafická úprava. Podtržení, bych zrušil a když zvýrazňovat slova, tak opatrně na tlusté písmo. Většinou spíše uškodí. Na druhou stranu doporučuju použít větší písmo jako u Eiffelovek a popřípadě kurzíva. působí víc nenásilně. Popis klubu se mi jinak líbí a celkově jako experiment to není špatné
přidáno 29.03.2016 - 12:45
Stará neznámá: Hm... takovou reakci na tvůj komentář jsem sice o děn nečekal, ale je oprávněný. V tomhle sporu jsem na jeho straně. Tvůj komentář nikomu nic nedal. Nejde o objektivitu, ale o podání toho, co ti vadí. Když ti vadí téma, tak je blbost říct, že je báseň kvůli tomu špatná. Taky do klubů nechodím, nic mi to neříká, ale jsem pořád schopný ohodnotit dílo jako takové.
Mimocodem, dle mého názoru tvá odpověď na jeho komentář byla spíše jen výprskem agrese, že si vůbec dovolil oponovat.
přidáno 07.02.2016 - 19:30
casa.de.locos: Ídží: Děkuju vám za reakce. Cílem samozřejmě nebylo čtenáře dojmout a jsem rád, že jste to vzaly za (pro mě) správný konec.
přidáno 07.02.2016 - 19:25
Připomíná mi knížku Poslední tanga v Paříži (ne tematicky ani stylově, spíš typem vypravěče). Zajímavý experiment, takový deliriózní. Nečte se dobře, ale zjevně vzbuzuje reakce :D
přidáno 06.02.2016 - 13:51
Mě to baví. To rozlišný písmo je tak skromně extravagantní, že hraje do karet a nenarušuje flow textu. Nerozum mela je tresinka na dortu. Dávej dál. Hau.
přidáno 06.02.2016 - 13:38
Mamka: Vybral jsem si k parafrázi experimentátorský francouzský román Raymonda Quenau Zazi v metru, který je svým stylem velmi zvláštní. Podobné inovátorství mám rád. Pokusy o začlenění Malého prince do dnešního světa jsou poměrně běžné a já se tak rozhodl pro Zazi. Nemůžu poskytovat vysvětlivky ke každému řádku a vysvětlovat přesný smysl. Tato báseň ho, stejně jako drogy, má. Pokud se však nenajde čtenář, jehož by zaujala, tak ho samozřejmě ztratí, a to by mě mrzelo...:)
přidáno 06.02.2016 - 13:18
Nelíbí se mi zařazení. Láska? Zklamání? O nich tam není ani náznak. Jako experiment beru. V tom případě ale nenacházím smysl ve zvýraznění pismen, slov. Možná to nemá smysl stejně jako drogy.
přidáno 05.02.2016 - 20:40
samiVdavu: TO já bych ani nevyžadoval, není to úplně legitimní otázka. Spíše je to křik do temna noci. :o)

100 lidí 100 chutí. Snad mne další zaujme více.
přidáno 05.02.2016 - 20:38
Dear.K: Díky za návštěvu a komentář, je mi jasné, že tento styl není pro každého. Vysvětlovat o čem báseň je, ale nebudu, to se nedělá. :) Třeba jindy.
přidáno 05.02.2016 - 19:15
samiVdavu: Co mi měla ta báseň dát? CO ve mně měla, či mohla probudit? Jsem mírně zmatený a ... to je vše, zmátlo mne to, ztratil jsem se a nijak mne nic neupoutalo.

Možná nechápu formu, možná obsah, možná nevidím, co je mi podáváno. Nebo snad je není tento styl pro mne, nevím. V básni bych vždy rád cokoli nalezl, co mne upoutá či osloví, zde ... nic.
přidáno 05.02.2016 - 17:18
Stará neznámá: Já se za to nezlobím, jen ti říkám, že mi to k ničemu není. :)
přidáno 05.02.2016 - 17:14
samiVdavu: Jo, no víš...možná to má oslovit čtenáře. No a mě to jako čtenáře neoslovilo. Možná změnit podání? Hm. To tě třeba nenapadlo viď? Chlapče, myslíš že je kritika jen o objektivitě? Tak to mi je vážně líto. Sorry not sorry.
přidáno 05.02.2016 - 17:03
Stará neznámá: Z týhle kritiky si bohužel nemám co vzít. Není v ní jediný slovo o tom, co je v básni špatně. Sorry, že to říkám, ale celej tvůj komentář je jenom o tom, že se ti nelíbí téma. A to mě nezajímá. Přesto díky za zastavení se. :)
přidáno 05.02.2016 - 16:37
Kámo fakt sorry, že to řeknu..ale vrať se k próze. Oceňuju jak si hraješ se slovy, čímž získává jiné významy.
Mám trochu pocit, že se všechno snažíš zachránit jiným formátem písma. OK. To beru. Trošku sklouzáváš k anarchismu, nevím, prostě mi to tak přijde.
Ano, do klubů nechodim a proto mě to nějak nenadchlo. Ale možná je přesně TOHLE ten důvod, proč to tak je.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Zazi v Retru : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : 220V
Předchozí dílo autora : Mašklaráda

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku