přidáno 03.02.2016
hodnoceno 7
čteno 701(13)
posláno 0
Zpovzdálí narušils můj osobní prostor.
Brzy učils mě, ve jménu lásky, řeč svého těla.
Stala se jediným platným komunikačním prostředkem,
aniž bych mrkla, aniž bych chtěla.

Rozškubals mou auru, Tvá nám stačí.
Bezostyšně sis přivlastnil každou mou část
a jen Ty smíš o svých částech rozhodovat.
Ocitám se ve stavu vědomého bezvědomí.
Účastním se drezury pod bičem agrese a křiku.
Za políbení, objetí a za slib o jeho ukončení.

Z nudy vydrápals ze mě koronární cévy.
Týdny a měsíce splétals z nich nitě po nocích,
abys za ně mohl tahat, kroutit je a uzlovat.
Kdykoli jsem na dně, kdykoli jsem v koncích.

Zmizels
a já se plazím v cizím těle po neznámé půdě.
Neznajíc už vlastní jazyk, marně překládám zmatené myšlenky.
Bez pozůstatků aury, tahám za sebou ty třepící se šlahouny.
Občas se zaseknou do minulosti
a škubnutím ze mě vyrvou pár cucků.

Paprsky nezávislosti natolik oslňují, že pro ně nic nevidím.
Děsí mě neuchopitelnost pozítří.
Děsí mě vlastní pomatená ztracenost.
Děsí mě má naivní důvěřivá účast v hlavní roli ve filmu Osudové spříznění.
Škoda jen, že mi unikl žánr.
Parodie.

Hladovím po uvědomění si toho, co zatím jen zdánlivě tuším.
Po faktu, že země, po níž se tak neohrabaně posouvám, je svobodná.
Nabízejíc bezmezné možnosti,
nejistou předvídatelnost
i půvab identické individuality.
přidáno 07.03.2016 - 22:42
princeznacarodejkaZ: Děkuji, vážím si toho, že zaujala.
přidáno 07.03.2016 - 17:50
Jsi jiná generace a tak se snažím respektovat text, tvé myšlenky i když s něčím nesouhlasím, třeba s tou svobodou, ta je u nás v nedohlednu ale jinak jsi to napsala moc fajne. Dnes je opravdu třeba mít ve společnosti ostré lokty, jinak se nikam nedostaneš, shrnu li to, tak je to pěkné.
přidáno 04.02.2016 - 08:42
Líbí se mi, že se držíš té své rozvláčné formy. Je to vítaný protiklad k lehkým básničkám. Ty tvoje se rozhodně nikam nevznesou, ale dobře se čtou. A tahle je hezky lechtivá. Máš nějaké i ryze erotické?
přidáno 03.02.2016 - 16:51
samiVdavu: Děkuji za komentář. Přestože to na první pohled není zřejmé, jediný, komu něco zazlívám, jsem já sama. Svět rozhodně není černobílý- k člověku si druzí dovolí jen to, co sám dopustí. Ne vždy snadno stravitelný fakt :)
přidáno 03.02.2016 - 16:29
Je to rozhodně nejlepší báseň, kterou jsi zde vložila. Je upřímná, dá se z ní vyčíst konkrétní pocit a má i momenty u kterých se čtenář rád pozastaví. -Parodie. Samozřejmě bych si přál, abys ty zajímavé obraty a myšlenky zhustila na úkor vypovídání se, ale to třeba půjde až časem.
Téma mi příliš sympatické není. Hledá výmluvy ke svému současném stavu k minulosti, kde pouze vyčítá. Je to jen černá nebo bílá a svět takhle nefunguje. Vztah je společenská smlouva, ze které lze vystoupit, když má člověk vůli.
Přesto z takového díla plyne ponaučení, že si člověk vždy musí ponechat svou osobnost a svobodu a z nikoho se nesmí posrat, ať tlačí sebevíc.
Těším se na dnešní kousek.
S.
přidáno 03.02.2016 - 13:42
slnečnica: Děkuji, Tvého komentáře si cením. Vědomé bezvědomí- právě tak vnímám stav, při kterém se člověk vědomě uvádí do pomyslného bezvědomí, kdy se pokouší nevnímat do hloubky alarmující skutečnost. Raději se s ní pokouší sžít a ignorovat ji. Možná je to hloupá myšlenka, přesto jsem to tak cítila :)
A svobodnou zemí je zde nezvyklé prostředí po rozchodu s majetnickým člověkem.
Ještě jednou děkuji :)
přidáno 03.02.2016 - 13:25
Dobré to je, naozaj vydarené, ruší ma tam akurát spojenie vědomého bezvědomí. Najviac sa mi páči začiatok a piata strofa. Nesúhlasím s myšlienkou, že zem je slobodná, lebo zem sa rokmi stala otrokyňou ľudstva, ale to neber ako výčitku smerom k Tvojej básni, iba ako poznámku na okraj. Beztak som ovplyvnená včerajšou nočnou diskusiou, kde sme rozoberali túto otázku a padol aj názor, že ľudstvo je vlastne vírus, ktorý zničí svojho hostiteľa. Späť k Tvojmu dielu: Báseň mi o. i. pripomína literárnu predlohu k filmu 9 a pol týždňa (film som nevidela). Celkovo si atmosféru udržala po celý čas, čo pri takejto téme zrejme nie je jednoduché, takže fajn. Rozhodne ma zaujala a... vitaj medzi nami! ;)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
PROCES : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Perníková chaloupka
Předchozí dílo autora : Smyčcové doteky

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku