přidáno 07.11.2015
hodnoceno 12
čteno 861(26)
posláno 0
Zpívej mi
šeptalas
do chladných svítání

vzpomínek na dávno
když chtěli jsme poprvé
a něžné hry nás
sváděly z učebnic

to tenkrát potajmu
svět zachvěl se teprve
a nikdy potom


už nebylo víc
přidáno 10.11.2015 - 16:46
koiška: Tak to mě těší. Snad jsou ty vzpomínky jenom příjemné...
přidáno 10.11.2015 - 16:45
Yana: Máš pravdu, je to tak. Děkuji...
přidáno 09.11.2015 - 23:25
Hezká už tím, jak okamžitě navodí vzpomínky :)
přidáno 09.11.2015 - 21:58
líbí se mi to, a pravda velká je...a nikdy potom už nebylo víc... a čím je člověk starší tím více vzpomíná, je dobré když je na co :-)
přidáno 09.11.2015 - 17:54
A42: Jsem rád, pokud na Tebe takto působí. Děkuju za zastavení...
přidáno 08.11.2015 - 17:17
Pro mě to má krásnou atmosféru studentských lásek.
přidáno 08.11.2015 - 15:48
Jiří Turner: Určitě mě Tvůj názor zajímá... Je zvláštní, jak básně a vlastně celkově i češtinu, vnímáme každý úplně jinak (a tím myslím kohokoliv, kdo čte poezii).
Tvůj komentář je pro mě třeba hodně zajímavý v tom, že já tam vůbec takové významové nedostatky, o kterých píšeš, nevidím, čímž ale rozhodně neříkám, že tam být nemohou. Je to asi opravdu o subjektivním pocitu čtenáře a nemá cenu tu báseň rozebírat nějak dopodrobna, protože každý to bude vnímat asi jinak. Jsem ale určitě rád, že ses u mé básně zastavil a že Ti stála za to, abys ji ohodnotil... Tvých komentářů si vždy vážím.
přidáno 08.11.2015 - 14:33
Amadeo´´: Myslím, že ti to líto být nemusí, je čistě můj subjektivní pocit.
Na druhou stranu od toho jsou komentáře, autor nutně vnímá svá díla jinak než čtenář.

Pokud tě zajímá můj názor, tak tedy:
první sloka OK
ve druhé "a něžné hry nás sváděly z učebnic" působí zvláštně a významově ne jednoznačně. Možná spíše "odváděly od učebnic" nebo " četli v sobě jako v učebnicích, podle toho, jak to myslíš.
Poslední verš "už nebylo víc"zní v kontextu tak nějak "nečesky". Třeba by šlo " nebylo nic" nebo "nebylo už nic víc".
Ale podstata toho, co jsem psal spočívá spíše v tom, že k této formě by mi sedělo více něco konkrétního a osobnějšího. Předpokládám, že nikomu neříkáš: "budeme spolu hrát něžní hry" . :) A tak..., ale jsou to tvoje emoce a vzpomínky...:)
přidáno 08.11.2015 - 13:44
mechanická okurka: Děkuji za zastavení, jsem rád, že se Ti líbí...
přidáno 08.11.2015 - 13:42
Jiří Turner: To je mi líto. Pokud se mohu zeptat, ve kterých místech se Ti to nezdá? Ptám se proto, že je to poněkud starší báseň a možná už ji mám tak moc v hlavě zafixovanou, že to drhnutí nevnímám...
přidáno 08.11.2015 - 12:16
Krásně vyjádřeno. Mně to nedrhne :D
přidáno 08.11.2015 - 12:08
Mně se v této básni nějak míjí forma s obsahem. Forma jakoby moderní a trochu archaická spojení takového "nevermore". Asi to byl záměr, ale mně to trochu drhne.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Studentská : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Sivý balet
Předchozí dílo autora : Bečva

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku