přidáno 24.10.2015
hodnoceno 25
čteno 1455(28)
posláno 0
Bečva



Údolím barevných králů

vznešená

klene se

a v odlesku hladiny
slyšíš ji zpívat
třpytivý chór

/to dnům už dech se krátí/


Pak do lesů
do strání

listopad přinese

a stáda pasáčků
z Valašských hor

domů se pokojně


vrátí...
přidáno 22.02.2021 - 12:10
Kolem toho koryta proroti i po jeho proudů
když srdce chvylku netiká
ta voda vlaží oudú.
Písen tichá s oparem se žene do údolí
Na večer i nad ráne
v očích drobky soly
přidáno 09.03.2016 - 23:29
Nikytu: Tak v tom případě přeji dobrou noc :-) A moc děkuji za zastavení a krásný komentář.
přidáno 09.03.2016 - 23:13
Krásná, poetická. Mám celou tu krásu podzimu před očima. S ní se mi bude krásbě usínat. :-)
přidáno 18.11.2015 - 15:16
lakomec: Díky :-) Jsem rád, že Tě zaujala...
přidáno 17.11.2015 - 23:53
Parádní věc. :) Nejvíce se mi líbí "klene se". Pro mě nosník celé básně. Imprese jak blázen pro člověka se zlámanou hlavou. :)
přidáno 30.10.2015 - 15:52
Amelie M.: Děkuju moc za zastavení a krásná slova! Jsem rád, pokud na Tebe ta báseň takto působí...
přidáno 30.10.2015 - 08:39
nádhera Amadeo´´.. nadýchaná jako peřinka, obrazotvorná, s atmosférou.. pohladila.. :-) těším se na další tvé..
přidáno 27.10.2015 - 16:02
koiška: Tak to mě jedině těší a jsem rád, pokud se mi podařilo tu plynulost promítnout i do básně. Děkuji...
přidáno 27.10.2015 - 15:57
Yana: :-) Mám radost, že to takto vnímáš a moc děkuju. Za zastavení, i hezký komentář...
přidáno 27.10.2015 - 13:14
Hezky plyne, jako ta řeka :)
přidáno 26.10.2015 - 15:18
Líbí se mi jak umíš do těch pár slov vnést užasnou atmosféru, je to básnička kterou já vnímám více smysly, snad jen ochutnat a pohladit jí nemůžu :-)
přidáno 26.10.2015 - 13:26
DDD: To jsem rád! Děkuji za návštěvu a milá slova, moc mne potěšila...
přidáno 26.10.2015 - 08:07
Moc hezká, barevná slova. Úplně to vidím. Líbí se mi :-)
přidáno 25.10.2015 - 23:51
kmotrov: A já mám velkou radost, že ses tu zastavil...
Mně bylo tehdy 14 let, když ta povodeň přišla a ještě teď si živě pamatuji, jak jsem stál na mostě, díval se do toho divokého proudu, který burácel jen pár metrů pode mnou a nemohl z něj spustit oči.
Jako čtrnáctiletého kluka mě fascinovalo, jak se může z tak neškodné a klidné řeky stát během pár hodin to, co jsem viděl.
Tehdy jsem k vodě poprvé ucítil velkou úctu a pokoru... Ten most to nakonec vydržel, ale máš pravdu, že mnoho hezkých míst se s tou povodní ztratilo. Naštěstí nevzala všechno a spousta nádherných míst je tu pořád. A ač to bude znít v dnešním světě obchodních domů, dálnic a betonových monster neuvěřitelně, jsou i místa, kde se jakoby zastavil čas a kde ty stáda ovcí jde na protějších stráních ještě stále vidět. Jen si někdy tak říkám, jak ještě dlouho to potrvá... Ale to by bylo asi na dlouhou debatu. Každopádně Ti moc děkuji za zastavení a komentář!!!
přidáno 25.10.2015 - 19:04
Rád si v té vodě smívám její špínu
a divám se jak za mnou mizí všechny stopy
jednou jsem se omylem
té fuj vody napil
od těch dob ji nosím stále v sobě
teče bečva téče...
(Fleret)

Udělals mi velkou radost
Kousek života jsem strávil v její blízkosti, procoural její břehy, které pak vzala povodeň v roce 1997.
S těmi břehy zmizelo (ikdyž jsem tam procoural před povodní asi jen dva roky) kus mího života. Nádherná místa byli navěky pryč. Pořád to vnímám jako jednu z největších ztrát mího života.
přidáno 25.10.2015 - 16:03
Umouněnka: Děkuji moc za zastavení a krásný komentář! Jen nevím, zda by takové čtení má introvertní duše zvládla protože nejsem zrovna z těch, který by byl rád středem pozornosti. Radši vše, co se týká poezie jen tak sleduji z povzdálí a kochám se... Moc si ale tohoto komentáře vážím a jsem rád, že se Ti mé básně líbí. Budu se snažit, aby tomu tak bylo i nadále...
přidáno 25.10.2015 - 15:52
Namor: Díky, jsem rád, že se Ti líbí...
přidáno 25.10.2015 - 14:56
Fajnovka, doufám, že mi někdy něco přečteš na Hvězdných příkopech. :) (můj lit. pořad)
přidáno 25.10.2015 - 09:44
Mám moc rád to kouzlo imprese, zvláště pak podaří-li se vtěsnat do slov.Dobrý.
přidáno 24.10.2015 - 21:52
Jiří Turner: Děkuji moc, velmi mne těší, že se Ti líbí... Opravdu je to báseň vyjadřující aktuální náladu a emoci, i forma tomu odpovídá. Zítra už by nejspíš zněla zase o dost jinak. I v tom vidím krásu poezie :-)
přidáno 24.10.2015 - 20:40
Hezké a milé. Jenom, prosím nezačni (po úspěchu, který tato báseň bude oprávněně asi mít) v tomto schématu psát všechny další básně. (Všiml jsem si dobře, že píšeš v různorodých formách:)) Myslím, že je to pěkná forma pro vystižení aktuální emoce a nálady, ale šetřil bych s ní.:)
přidáno 24.10.2015 - 19:41
Severak: Ano, i tam se dají vidět. Děkuji za zastavení...
přidáno 24.10.2015 - 19:40
Zamila: Děkuji, je to spíš jen takový dnešní odpolední postřeh :-)
přidáno 24.10.2015 - 18:29
Připomnělo mi to takové ty lidové betlémy tou atmosférou. Tam taky byli pasáčci z Valašských hor.
přidáno 24.10.2015 - 18:21
Milá básnička ... Nic zatraceně originálního, ale atmosféra milá :-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Bečva : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Studentská
Předchozí dílo autora : Pročítám

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku