absurditka...
přidáno 16.09.2015
hodnoceno 17
čteno 760(24)
posláno 0
Stanice metra ve čtvrtečním podvečeru. Dav lidí se přesypal z nástupiště do vagónů. Nepřítomně nevnímá, mlčí, stojí, sedí, trčí, jede. Tma tunelu je dlouhá, delší než by se zdálo, delší než jindy, delší než je zdrávo. Dav nechápe. Vtom tma ustoupí supersvětlu.
Bílé, oslňující NIC vpravo, vlevo, nahoře i dole. Tunel není, koleje nejsou, jen vlak s davem lidí jede.
Příští stanice…
Příští?
Stanice?
?
přidáno 24.09.2015 - 09:36
oslov radek: Díky za komentář. Ale mimochodem, tobě se každodenně stává, že metro vyjede do bezrozměrna? :-D
přidáno 24.09.2015 - 09:12
má to něco do sebe i když pro spoustu lidí každodenní všednost
přidáno 18.09.2015 - 12:41
Amelie M.: Díky. No pár takových textíků mám, ale ne moc. Občas mě to baví. :-)
přidáno 18.09.2015 - 12:39
Jiří Turner: Nejspíš si pod tou miniaturou představujeme každý trochu něco jiného. Tak či tak nějaká literární forma to bude, když ji tu a nejen tu server nabízí ve výběrových kritériích.
Pokud ti ten text zní jako báseň, proč ne. Každopádně vyvolal zamyšlení, což mě těší. :-))
přidáno 18.09.2015 - 12:21
zajímavý.. jsi trošku vyklouzla ze svého obvyklého psaní mám pocit.. a za mě dobrý.. ;)
přidáno 18.09.2015 - 11:41
A42: DDD: Omlouvám se, pouze jsem chtěl vyjádřit názor, že každá forma se nehodí k vyjádření čehokoli. A pojem miniatura se jistě hodí do výtvarného umění (totéž se dá namalovat na velké plátno, stejně jako na medailonek), ale je , podle mého názoru, nicneříkající v literatuře, zvláště v poezii.
přidáno 18.09.2015 - 11:35
DDD: Pokud se chceš zeptat (a být "na úrovni"), tak se ptej, ale nenapadej mě, že porušuji něčí práva.
přidáno 18.09.2015 - 11:32
Jiří Turner: Já se pouze ptal. Nerozumím tomu. Každopádně děkuji za odpověď na úrovni :-)
přidáno 18.09.2015 - 11:29
DDD: Reaguješ jak moje pubertální dcera. Nedotýkám se autorova práva, říkám jen svůj názor.
přidáno 18.09.2015 - 11:26
Jiří Turner: A proč proboha musí být "miniatura" nutně miniaturou něčeho? Proč nemůže být pouze miniaturou, tedy poetickým, prozaickým, výtvarným, či hudebním dílem malých rozměrů nebo malého rozsahu? Proč nemůže mít autor právo nazvat to či ono dílko miniaturou, cítí-li to tak? Protože to nikdo dostatečně erudovaný nedefinoval?
přidáno 18.09.2015 - 11:13
A42: Ono asi nejde o definici formy, spíše čemu jaké forma slouží.
Báseň může mít 2 verše, stejně jako 200.
Rozsah i obsah toho, co jsi napsala odpovídá básni.
Báseň v próze je snaha o vyjádření nějaké imprese, emoce či reality bez diktátu nějaké básnické formy. Tedy v podstatě toto, ale tomuto chybí nějaký rámec. Proto jsem se ptal, proč to není báseň, když to báseň vlastně je.

A próza v tomto rozsahu a s tímto obsahem bez pointy ztrácí z mého pohledu smysl.

Lépe to asi nevysvětlím a kdokoli jiný na to může mít zcela jiný názor.:)
přidáno 18.09.2015 - 10:31
Jiří Turner: Díky za kritický názor. Zpětná vazba je vždycky cenná. Ale upřímně, trochu se ztrácím v tvém rozboru forem. Já beru prostě miniaturu jako samostatný útvar, prostě drobný text. A když se zamyslím, tak nevím, kolik slov je třeba, aby rozsah vyhověl té které formě. ;-)
přidáno 18.09.2015 - 10:25
kekebreke: Dík, to mě těší.
přidáno 18.09.2015 - 10:24
Lenča: Díky za tvé zastavení. :-)
přidáno 18.09.2015 - 09:44
Líbí se mně to, a to hodně
přidáno 18.09.2015 - 09:29
Upřimně řečeno nevím, čeho je toto dílo miniatura. Básně v próze? Proč nenapsat báseň v próze místo její miniatury nebo báseň jako takovou? Tenhle prozaický rozsah je tak na aforismus, přísloví nebo citát. Prostě na něco s pointou. Každý si samozřejmě píše tak, jak se mu to líbí, ale mně to přijde čtenářsky nezajímavé a nemuselo by to tak být.
přidáno 17.09.2015 - 11:29
Jo, to se mi líbí :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Stanice jinde : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Vějíře v metru
Předchozí dílo autora : Zamodřeno místy fialová

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku