Jednou byla taková nálada... Chtěla jsem prostě někomu vyjádřit city. Spíš JÍ, Praze.:o)
přidáno 16.04.2008
hodnoceno 2
čteno 957(20)
posláno 0
Toulám se Prahou a nevnímám podzimní chlad, který se mi nemilosrdně zakusuje do těla. Přitáhnu si bundu blíž k tělu a nadechnu se chladného vzduchu, prosyceného stále ještě letmým dotekem sluníčka. Usmívám se na lidi kolem, přestože k tomu nemám žádný zvláštní důvod. Pozoruji jejich tváře, jak se usmívají nebo mračí nebo jen lhostejně procházejí kolem mě.
Pomalu přicházím ke Karlovu mostu. Davy turistů spěchají okolo mě, snad za další památkou, zachytit nezachytitelnou krásu jejich majestátnosti. Usedám na nízkou zídku před starou bránou, jejíž jméno neznám, ale pod kterou jsem nesčetněkrát prošla při cestě na Karlův most. Slyším tiché šumění Vltavy, která se prodírá pod mohutnými pilíři mostu. Usazuji se a chlad zdi mě studí do stehen. Vedle mě na vyhrává na housle falešnou melodii slepý hudebník. Několik lidí se zastaví a vhodí do nastaveného klobouku minci, zbytek ale míří dál za svým cílem. Vytáhnu několik drobných a také je svěřím ošuntělému klobouku. Odměnou je mi další falešný tón.
Naslouchám řeči města. Jako by na mě promlouvalo tisícem hlasů, šuměním Vltavy, ruchem aut, shlukem cizích řečí turistů i hrou houslisty. Mám ráda tuhle naší tichou rozmluvu. Každá část Prahy na mě křičí svůj příběh, každá zídka mi chce vyprávět o objetích milenců. Poslouchám, každičkou částí těla vstřebávám tisíce osudů… Konečně mám pocit, že jsem doma.
Ještě chvíli vnímám řeč mého města a pak seskakuji ze zídky. Pohledem se loučím s okolím a tiše slibuji, že se sem ještě mnohokrát vrátím. Praha to ví, a tak jen její povzdech je mi rozloučením.
Odcházím a zasněný úsměv mi zdobí tvář ještě dlouhou dobu…
přidáno 16.04.2008 - 21:47
Po Praze se sice netoulám, ale je to přesto dobře napsané...
přidáno 16.04.2008 - 20:07
Taky se ráda plazím Prahou. Bydlím v centru, takže tohle moc dobře znám. Hezky jsi to popsala:-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Toulám se Prahou : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Poslední sbohem
Předchozí dílo autora : Půlnoční

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku