Marta Foučková : Vyspělá lidská bytost je moudrá, nesoudí, rozumí nevědomosti nezralých jedinců a odpouští.
přidáno 09.07.2015
hodnoceno 14
čteno 874(16)
posláno 0
Snažím se rozumět
nepochopitelným změnám
učím se pochopit
mužské psychopochody
pracuji na odpuštění
selhání tvých
/i svých /

Nesoudím
však taky nejsem dostatečně zralá
i já chybuji


Jen při tom všem láska vyprchala
jako bublinky z Mattonky

ikonka sbírka Ze sbírky: Šachy v nás
přidáno 18.11.2015 - 21:32
krásná ...
přidáno 13.07.2015 - 11:28
Yana: diky za zastavení a komentář. Myslím si,možná je to jen můj pocit,že my se je snažíme více pochopit a omlouvat,než oni nás...přijde mi to nefér ;-)
přidáno 13.07.2015 - 09:17
líbí se mi ta metafora s minerálkou, vlastně celý život je minerálka, Mattonka, musíme tedy rychle pít, nenechat stát a rozjímat nad ní...hm a pochopit mužské pochody, nevím, jsou tak složití a o to víc jednodušší :-)
přidáno 13.07.2015 - 04:52
koiška: děkuji.
.
přidáno 13.07.2015 - 00:04
vanovaso: Hezké moudro :)
přidáno 11.07.2015 - 10:17
vanovaso: Myslím, žes to ve své odpovědi shrnula lépe, než bych já sám dokázal. Ano, v čas, kdy už bychom měli rozum brát, nám dochází, že na moudrostech našich předků, prověřených staletými zkušenostmi předků dalších i jimi samými něco bude...Jak často se jen rodiče přistihnou, že vychovávají svá dítka právě tak, jak to sami dříve nesnášeli a že na rebelie mladých i jim kdysi vlastní reagují stejně? A jak dětinské člověku připadají žabomyší spory a směšná urážlivost kvůli hloupostem? Pravdou je, že sice události minulé již nemůžeme změnit, ale přesto můžeme dát do pořádku některé věci, které dosud přetrvávají. A tak se i já snažím být méně hašteřivý, usmívat se a projevovat dobrou vůli. I pouhý úsměv a laskavé slovo dokáže mnoho! A je milé si uvědomit, že na Tebe někdo shlíží příznivěji než na ty, co jen kritizují a ve všem hledají důvod ke sváru. Kdo ví, možná je to právě ono očekávané zmoudření, umět se radovat z maličkostí, kterých se mi dostane a netrápit se pro to, co nám uniklo. Takže vše včetně zdejších kontaktů beru jako něco užitečného, co mi něco dalo a přiznávám, že to byla i naše konverzace a střípky inspirace v ní i ve Tvých zamyšleních. Tvé přátelství mi loni pomáhalo překonat nelehké chvilky a bylo mi zdrojem potěšení stejně jako mne trápila naše nedorozumění. Díky za všechno! :-)
P.S. Při tom vypadá opravdu lépe, než přitom, i když ten šalamounský výklad z google co jsem Ti poslal, připouštěl obojí a ponechával rozhodnutí jen na vůli autora...Měj se sluníčkově! M.:-)
přidáno 11.07.2015 - 07:49
hledač: děkuji, ano, ale odpustit sobě je to nejtěžší...
přidáno 10.07.2015 - 22:29
mě se líbí moc, hlavně sobě je potřeba umět odpouštět.
přidáno 10.07.2015 - 19:58
PrimaDen: děkuji moc za zastavení...
přidáno 10.07.2015 - 19:58
shane: díky za zastavení a komentář, "při tom" máš nejspíš pravdu, ... a co se moudrosti týče, škoda, že jsme v mládí moudrost ani moc neuznávali, ale to je asi přirozené... vším si musíme projít a prožít, jen posléze některé věci litujeme a dělali bychom je jinak... jak jinak... to je život... nic s tím už nenaděláme, i když bychom tak rádi některé věci vrátily zpět...
přidáno 10.07.2015 - 19:52
Amelie M.:děkuji, těší mě, že se líbí...
přidáno 10.07.2015 - 12:51
Ta bublinková metafora se ti opravdu povedla:))
přidáno 09.07.2015 - 18:28
Zrovna piju Mattonku s příchutí hrušky a je fakt, že bublinky jsou fuč! :-(
Jinak se snáze odpouští druhým, než sobě samému...A taky jsem asi nějak zmoudřel, protože jsem tolerantnější než jsem býval...:-)
přidáno 09.07.2015 - 17:09
"chytrá" věcička.. líbí se mi to v kontextu s anotací.. je to takový krůček k moudrosti..

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Minerálka : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Noční motýli
Předchozí dílo autora : Bouřka

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku