Kdysi dávno, kdy místo technických služeb města, spravovalo městské byty OPBH (okresní podnik bytového hospodářství) se možná stala tato úsměvná a současně pro někoho děsivá příhoda.
přidáno 04.04.2015
hodnoceno 10
čteno 1340(14)
posláno 0


V době největšího rozkvětu panelových sídlišť, front na pomeranče, jízdní kola a další, dneska běžné věci, bylo skoro pravidlem, že po šichtě se šlo sednout do hospůdky na nějaké to pivko. Výjimkou nebylo ani to tehdejší úterý.

Asi po třetím pivě a další vykouřené krabičce cigaret, kdy už se probrala politika zleva doprava, se začalo rodit další ožehavé téma, a to, jak je to v práci. Všichni jsme byli z jedné fabriky, takže bylo o čem mluvit. Poté, co jsme probrali kdo s kým, i to, jaké kantýnská má bujné vnady, ale kafe jako břečku, se stočila řeč na pana mistra.

„Panečku, to je ale osel! Co ten vyvádí, aby se zavděčil těm nahoře.“ „A ty normy, pořád je zvyšuje, takto se jednou chlapi udřeme.“ Každý na něj jenom hořekoval. Nakonec se přemýšlelo, co by se mu mohlo provést. Nikoho nic nenapadlo, až najednou z někoho vypadlo, že pan mistr má mít v pondělí nějakou, tehdy velice důležitou, stranickou schůzi a pokud se jí nezúčastní, tak to pro něj bude mít pracovní a politické následky.

Pan mistr bydlel v jednom z nejstarších paneláků, kde již mnoho věcí potřebovalo výměnu. A tak nás napadlo, že mu jménem OPBH, chcete-li, dnešních technických služeb, zavoláme, že mu dojedeme vyměnit vanu, aby si vzal na pondělí volno. „Uvidíme, co je mu bližší, zdali práce a schůzování, nebo vlastní profit.“ Prohlásil Pepan, původce nápadu.

Na další den jsme mu zavolali, že k němu přijede parta, která mu vymění vanu. Pan mistr se zarazil, že prý nic takového nechtěl, jen že hlásil špatné umyvadlo a kapající baterii vodovodu. Ale příležitost a chtivost toho, co bylo tehdy poměrně nemožné, včetně šepotu manželky, která naslouchala hovoru, ho celkem lehko přesvědčilo. Bylo slyšet, jak mu manželka šeptá něco ve smyslu, když tam mají binec v evidenci, ať nám dají místo umyvadla novou vanu, to je lepší.

Pan mistr souhlasil a Pepan, původce nápadu, dále pokračoval v hovoru. Prý dovezou tedy i to umyvadlo a baterii, ať je to vše při jednom. Pan mistr byl v sedmém nebi. Podmínkou však bylo, že nám ale musí, když je toho tolik, být pan majitel bytu nápomocen, a to i aktivně, nejen svojí přítomností, a to tak, aby vše proběhlo co nejrychleji. Pan mistr odsouhlasil vše. Akce byla domluvena na pondělí v osm ráno.
Se smíchem jsme šli od telefonu zpět do hospody, kde jsme fantazírovali o tom, jak bude pan mistr vytočený, až zjistí, že nikdo nepřišel a on čekal doma zbytečně, jak nebude na důležité schůzi, i jak bude vypadat jako idiot, až bude na OPBH tvrdit, že mu někdo slíbil vyměnit vanu, umyvadlo a vodovodní baterii.

Co se vše událo v pondělí ráno, předčilo všechna naše očekávání. Pan mistr vzal svoji osobní iniciativu opravdu doslova.

Kolemjdoucím se v pondělí před osmou hodinou ráno naskytl úžasný pohled. Před panelovým domem o desíti patrech stál pan mistr, manželka a očekávali příjezd techniků.

Dodneška nepochopím, jak ti dva mohli po schodech ze sedmého patra, kde bydleli, vynést vanu, spolu s ní vybourat a odšroubovat umyvadlo a věřím, že i ta vodovodní baterie se tam někde v trávníku před panelákem povalovala.
přidáno 22.05.2018 - 08:23
kekebreke: tady už Tvůj hlas vynikl o moc lépe.
Moc pěkné. Pobavilo. Jen mi ten konec přijde trochu ustřižený...
Co bylo s panem mistrem dál? Dozvěděl se někdy pravdu?... :-)
přidáno 22.05.2018 - 08:12
Už jednou jsem ti i já také psala, že tvůj hlas se dobře poslouchá, ale kde je pokračování ? Dík !
přidáno 28.10.2017 - 22:28
Chybí mi tam příběhová gradace, díky tomu nevyzní pointa. A hořekuje se "nad" ne "na".
přidáno 05.10.2017 - 23:07
všechno se dá obejít ;) i já s tím bojovala..
přidáno 05.10.2017 - 22:31
Amelie M.: Já si tedy myslím, že můj hlas by mohl provázet spíše horory, než pohádky. Ale díky. Je škoda, že se jde vložit zvukový soubor jen do max. velikosti 4 mega, nelze sem dát nic velkého, nebo se to deklasuje nízkým bitratem
přidáno 05.10.2017 - 22:15
troufám si tvrdit, že máš talent.. dovedla bych si tě představit, jak namlouváš dětské pohádky :)) zkus ještě něco vymyslet, dobře se posloucháš..
přidáno 05.10.2017 - 11:27
Amelie M.: Wau, děkuji za pochvalu. Ano, namluvil jsem to já. Bohužel mám docela huhňák, takže o to víc mě těší, že se Ti to líbilo. Přeji hezký den!
přidáno 05.10.2017 - 10:52
máš to skvěle namluvený, to ty? :)
přidáno 05.10.2017 - 09:52
Amelie M.: Myslím, že otevřený konec je lepší, ač je to de facto uzavřená epizoda. (Pro ty, kteří neradě čtou, je to nyní i v podobě zvukové nahrávky)
přidáno 04.04.2015 - 22:44
není špatná.. pobavila mě.. ale určitě bych uvítala ještě nějaké pokračování.. jak to všechno strávil, když se dál nic nestalo a tak.. cítím se lehce ochuzena.. :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
POMSTA : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Od zhrzeného psance
Předchozí dílo autora : Smutná doba

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku