.. krátké zamyšlení nad významem smajlů zde na Psancích..
přidáno 31.03.2015
hodnoceno 20
čteno 1514(25)
posláno 0
Dnešní malé zamyšlení zaměřím na téma smajlíků zde na Psancích. Budu ráda, pokud to nikdo nevezme osobně, je to jen mé zamyšlení a opravdu nenarážím na nikoho konkrétního z vás.

Máme na výběr ze tří smajlíků. První snese trošku kritiky, druhému je to jedno a třetí touží po kritice maximální. O významu prvního a třetího smajlíka asi nebude sporu. Co ale znamená smajlík, který vzkazuje, že je mu to jedno? Nemám tedy díla takového autora komentovat ba dokonce vůbec číst, protože je mu to jedno? Pak se mi ale nabízí otázka, z jakého důvodu tedy vůbec něco prezentuji před lidmi, když mi na jejich vnímání naprosto nezáleží? Není pak vděčnějším místem pro taková díla třeba šuplík? Anebo je to jen taková silácká póza? Co myslíte vy? Za reakce předem děkuji.
přidáno 09.09.2018 - 09:14
na první nádech se mi chtělo souhlasit s Amelií... jasná silácká póza...
ale pak jsem si přečetla komentář od Singularise a musím uznat, že něco na tom bude. Do hlavy člověku nevidíme.
přidáno 06.04.2015 - 17:28
Orionka: s tvým komentářem se zosobňuji.. a tvé komentáře čtu ráda nejenom u sebe, ale i u jiných, mají něco do sebe, když nad nimi člověk přemýšlí..
přidáno 06.04.2015 - 14:50
Řeknu to tak. Já nekomentuji pro sebe, ale pro druhé, pro autory děl, které tady čtu. Moje komentáře jsou spíše delší, promýšlím je a snažím se, aby dotyčnému nebo dotyčné opravdu něco sdělily. Zkrátka aby to byla skutečná zpětná vazba, o jakou tady stojím i já. To znamená, že mi komentáře chvíli trvají. A proč bych měla svůj čas věnovat komentování děl někoho, kdo mi dává najevo, že ho můj názor ani nezajímá? Autory se smajlíkem "je mi to jedno" komentuji jen výjimečně. Výjimkou jsou ovšem ti, kteří mě svými reakcemi přesvědčí, že jim to ve skutečnosti ale vůbec jedno není :).
přidáno 04.04.2015 - 15:09
Singularis: no vidíš.. tak to mi uniklo, že jsou dokonce čtyři :) jak už jsem psala níže.. je to o tom, co si člověk za těmi pár slovy domyslí.. a každý přemýšlí jinak.. někoho to odradí a má "majitele" takového smajla za někoho, kým nestojí za to se vůbec zabývat, když je mu to jedno.. druhý v tom vidí něco, jako ty a další, co se vyjádřili pod tebou.. jsem ráda za vaše názory.. člověk získá trošku jiný úhel pohledu na věc.. ;) díky
přidáno 03.04.2015 - 17:59
Jedna faktická poznámka: máme na výběr ze čtyř smajlíků, ten čtvrtý říká "Prosím šetřete mě" a nesnese ani pomyšlení na kritiku.

Moje vnímání smajlíka "Je mi to jedno" je následující: každému čtenáři je vlastní určitý přístup - někdo je přirozeně kritický a náročný, jiný je naopak lhostejný a smířlivý; a "Je mi to jedno" znamená, že každý může komentovat tak, jak je mu vlastní - autorovi díla je jedno, zda bude komentář kritický a konstruktivní, nebo neupřímný a útěšlivý a nechává toto na rozhodnutí komentující/ho.
přidáno 02.04.2015 - 01:33
ŽblaBuňka: zbavit se jich asi nelze :) děkuji za názor..
přidáno 02.04.2015 - 01:31
Nevyhovuje mi ani jeden z těch tří nabídnutých, jen nevím jak se jich zbavit. Klidně bych se bez nich obešel, i kdyby byl výběr větší. Vést k tomu delší diskusi, považuji za zbytečné…
přidáno 01.04.2015 - 09:12
ano Severák má pravdu, a je tomu nejblíž, tedy i pro mě , vždyť sem chodí i lidé zvenku, a ti přece jenom čtou a nehodnotí, jsou tedy čtenáři... už to tu jednou zaznělo v jiné diskusi, tipování ,zda mě dílko zaujalo nebo ne, a je jedno čím, prostě mě jednoduše něčím oslovilo, zasáhlo... jako čtenáře... k tomu bych se přimluvila...
přidáno 31.03.2015 - 23:09
Severak: ale jo, to je dobrá reakce.. tohle mě zaujalo.. má to hlavu a patu, ač by se tomu jistě dalo i hodně vytknout, tak se mi nechce.. prostě na tom něco je.. díky za originální koment.. :)
přidáno 31.03.2015 - 23:06
Mě nezajímá názor kritika. To, že mám báseň odfláknutou, že jsem si s tím mohl taky dát víc práce, že kašlu na pravidla a v poslední sloce mám nespisovnou pražštinu? To povětšinou vím sám moc dobře.

Naopak mě zajímá názor čtenáře - že mu to připomíná jeho oblíbenou knížku z dětství, že je jméno hlavního hrdiny nevyslovitelné (i am looking at you Cthulthu :D), že můj příběh má naprosto odhadnutelnou zápletku, to mě zajímá.

Nevím, jak moc dobře se mi podařilo rozlišit kritika a čtenáře, ale píšu pro čtenáře. A vím, že čtenář často jen čte a ani nic nenapíše.
přidáno 31.03.2015 - 21:40
Jiří Turner: opět se s tebou nedá, než nesouhlasit.. :)) mám podobnou zkušenost..

za mě osobně, jsem ochotna se ve svém díle dodatečně pošťourat, pokud to uznám za vhodné a dám na konstruktivní kritiku.. ocením i upozornění na gramatické chyby.. jsme jenom lidi a můžeme se splést.. nemá cenu ale vše přepisovat jen kvůli tomu, že to tak někomu přijde lepší, jde o to především popřemýšlet, přijímat, předávat..


přemýšlím, jestli jsem se nezamotala :D
přidáno 31.03.2015 - 21:35
vanovaso: ano, pochopila jsem tě, jen v tom souhrnu pro všechny to asi vyznělo malinko jinak :-) a v tom ostatním ti rozumím.. však jsem s tebou taky kus tvé bolesti prošla.. ;)
přidáno 31.03.2015 - 20:12
Amelie M.: Ona se ta skutečnost dotýká dvou aspektů. Jak na ten smajlík reagují (pokud vůbec reagují) potencionální kritici a proč si autor ten či onen symbol zvolí.
Velmi zajímavá mi přijde reakce (a je dle mé zkušenosti častá), jak i mírně a opatrně kritizovaný autor, hned prohlásí, že nebude nic přepisovat, i když jsem nezaznamenal, že by někdo něco takového po někom někdy vyžadoval. Vyvozuji z toho, že jsme na své duchovní vlastnictví opatrnější snad ještě více, než na to materiální. Je to zvláštní hlavně u děl, která nám mnohdy ani nestojí za to, abychom je napsali bez chyb a zjevných technických nedostatků.
Navíc přeci nikde není žádná (ani etická) povinnost na kritiku nějak zásadně reagovat. Pokud nesouhlasím a nechci se dohadovat napíšu: "děkuji za názor". A je to. Pokud někdo na moji kritiku takto zareaguje, tak mu to příště psát nebudu, protože to nemá význam. Pro něho. Pro mě už vůbec ne, proč bych to dělal?
přidáno 31.03.2015 - 20:10
Amelie M.: myslím, že jsem se to snažila vysvětlit, ale asi ne dostatečně, sdělila jsem tam i to, že ano, ostatní nevědí , jak reagovat, a že jsem ráda za zastavení a zároveň se nezlobím, pokud mě někdo vynechá... ale budiž, máte asi pravdu, dám tam trochu kritiky snesu, protože je mi to bližší než toužím po maximální kritice, které jsem měla na počátku, a vzhledem k tomu, že jsem se spíše potřebovala podělit o svou bolest , neměla jsem sílu ještě bojovat s tvrdou kritikou...
přidáno 31.03.2015 - 19:17
Jiří Turner: tvůj názor je totožný s mým.. a je to dáno přesně tím, jak na nás ten smajl působí.. je ale vidět, dle komentářů níže, že má na každého jiný účinek.. :-) díky za komentář..
přidáno 31.03.2015 - 19:15
vanovaso: Lenča: Severak: děkuju vám za vaše reakce, zvlášť proto, že užíváte zmiňovaného smajlíka, vážím si toho.. ;)

chtěla bych říct, že dokážu pochopit váš postoj a proti němu, jako takovému, nic zásadního nemám.. jenže.. toto všechno nikdo nevyčte ze smajla u kolonky pro komentáře a z pár slov "je mi to jedno".. myslím, že pokud má někdo nějaký výraznější či odlišnější nebo jak to nazvat postoj ke svým dílům či čtenářům a jejich názorům na ně, měl by se to raději pokusit sdělit jinak.. možná jednou, dvěma větami na profilu..?

pro mě stále smajl "je mi to jedno", zůstává ve svém prostém a jednoduchém významu bohužel stále stejný.. prostě.. "je mi to jedno" = nezajímáš mě, neotravuj.. a myslím, že pokud to tak působí na vícero lidí, kteří vás neznají třeba tak, jako já a vím, že můj názor nesmetete a že se mu většinou i věnujete (krom severáka.. ten většinou kašle na všechno, ale budíž mu odpuštěno :D ).. tak se na to prostě vykašlou, půjdou o dům dál a vy třeba přicházíte o cenné postřehy.. :-)
přidáno 31.03.2015 - 17:15
Smajlík "je mi to jedno" vnímám u náctiletých jako trochu pózu, trochu vzdor a nijak zvlášť se tím nezabývám, považuji to za normální.
U dospělých psanců kolísá můj názor mezi jistou neuvážeností psanců při tvorbě profilu a pokrytectvím. Nedokážu totiž pochopit, že se někdo rozhodne publikovat na literárním serveru a nezajímá ho, co si o jeho dílech ostatní myslí, když je to podle mě jediný rozumný důvod tady být. Upřímně řečeno to ani jednomu z těch, kdo to tam mají, nevěřím.
přidáno 31.03.2015 - 17:07
Taky tam mám "je mi to jedno" a beru to tak, že když má člověk pocit, že k tomu dílu chce něco říct, má tu potřebu, tak to má udělat. Já osobně to tak dělám...
přidáno 31.03.2015 - 15:59
nešťastné je asi, že u smajlíků není přesné vymezení a každý si ho vyloží jinak, mě třeba "je mi to jedno" přijde silnější než "trochu kritiky snesu" . Neznamená to pro mě, že je mi jedno úplně vše, jsem ráda ,když někoho moje "dílko" osloví ,ale nezblázním se , když mě úplně míjí. Stejně je to s kritikou, i když samozřejmě jako každý zde ,se snažím své po svém obhájit...spíše vysvětlit,proč jsem to napsala právě takhle... A jak napsal dobře Turner nedávno u Juliána vše je individuální a je jen na nás ,jak se s tím vyrovnáme a jak to přijmeme, takže je dle mého úplně jedno jakého smajlíka mám... velká část z nás je jakoby ani nebere v potaz...
přidáno 31.03.2015 - 15:52
Vzhledem k tomu, že jsem jeden z „jednařů“, tak podám svůj názor na věc:

Píšu tak jako tak. Pokud mi někdo napíše kritiku, přečtu si jí. Pravděpodobně ale například nebudu nic přepisovat (obzvláště u povídek), to není mým zvykem.

Kdybych si nastavil maximální kritiku, mohlo by se stát že by se na mě sesypali kritici toužící po kvalitě atd. Ti by mi vytýkali kde všude mi ujel rytmus atd. A co bych jim na to řekl já?

„Já vím.“

Tohle znamená „Je mi to jedno.“.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Je mi to jedno (?) : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Psát
Předchozí dílo autora : Serafína - v inej krajine

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku