.. takové malé zamyšlení ze známého prostředí..
přidáno 24.11.2014
hodnoceno 29
čteno 1297(21)
posláno 0
tak impozantní, šedá
ve dne i v noci
vždy bdělá

narození i smrt
svítání do soumraku
soumrak do úsvitu
velká tajemství života
v ní ukrytá

přátelský lékař
i když zdá se strohý
čerstvé kapičky potu
prozrazují jeho strach

skalpel
krev
tampony

práce začala
nesmí udělat chybu
hot nebo čehý?

pán
ponořený do bolestí
volá znovu sestru

dezinfekce
injekce
vpich
pomalé znecitlivění
uvolnění

na chodbě dáma
v ruce kapesník
odvážný úsměv
skrývá smutek…
s třesoucíma rukama
volá svého syna
"přijeď, tvůj otec je nemocný,
bratr je tu s náma“

sestřička
v přísné uniformě
upravuje léky na vozíčku

snad uleví
bolestí zkrouceným do uzlíčku

u recepce vidím chlapce
zhroutí se a padá
"sestro! pojďte rychle!
kde je doktor?!"
do boje!

alarmy
spěch
přístroje

závod o život
ale život už je pryč

nemocnice nikdy nespí
vyčerpaný chirurg podřimuje
paní pláče
sestra jde domů z práce
chlapec míří márnice

jakoby zastavil se čas
zatímco život jde dál

ikonka sbírka Ze sbírky: Bez ladu a skladu
přidáno 28.12.2014 - 18:26
Amelie M.: Já Tě k tomu nenutím, je to jen můj pohled...
přidáno 27.12.2014 - 15:42
Sucháč: nic zkracovat nebudu.. stala by se z toho něco jiného..
přidáno 27.12.2014 - 13:17
Nevím...občas trochu nuda, občas strhující, závěr skvělý...zkrátit ji a bude dokonalá...:-)
přidáno 25.11.2014 - 21:12
Jiří Turner: jsem ráda za tvůj názor, je zajímavý, neuráží mě.. a myslím, že tě chápu.. poslední dobou mám pocit, že ne všechna (nejenom) má díla, která jsou chválena, si tu chválu zaslouží..

osobně mám problém, že jakmile nahodím myšlenku, každá další úprava, ji jakoby zhorší.. takže zatímco vy pilujete, u mě je to spíš na škodu.. :) co se týká této konkretní věci, chtěla jsem ji podat tak, jak jsem ji cítila, když jsem pracovala v nemocnici.. s lehce cynickým nadhledem, kdy nemá člověk čas, zabývat se nadměrně lidskou bolestí, protože je to rozjetý vlak a musí se jet dál.. přitom se zachováním myšlenky, že je to budova plná emocí, výher, proher i zázraků, že tak to prostě chodí.. je jasné, že každý to nebude vnímat tímto způsobem.. a je dobré, znát i takový pohled, takže díky za zastavení a tvůj čas.. :-)
přidáno 25.11.2014 - 20:35
Amelie M.: Vlastně jsem nechtěl říci nic jiného, než jsem řekl. Nechtěl jsem ani sepsout tvoji tvorbu, naopak, řada tvých věcí se mi moc líbí, nechtěl jsem tě ani nabádat k učesanosti. I když tak nepíšu, mám rád volný verš i třeba hodně abstraktní malířství. Mám jen občas takový nepěkný pocit ze současné poezie (a nejen poezie) a zrovna jsi to odnesla ty. :) Víš, nemám rád v umění (to, co děláme je v tom nejširším slova smyslu umění) předstírání, zvláště předstírání hloubky, myšlenky, emoce. Nedovolil bych si tvrdit, že jsi něco takového udělala, nebo snad dokonce normálně děláš, jen jsem měl z té básně takový pocit. Myslím, že i „umělec“ má určitou odpovědnost za to, co stvoří. Neměl by si dělat ze svých čtenářů, diváků a posluchačů legraci, protože ti si ji často za sebe dělat nechají. Třeba proto, aby se neztrapnili, nevypadali jako zabedněnci. Tak to je celé. Ber to, prosím, spíš jako takovou úvahu na dané téma, než kritiku tvého díla.:)
přidáno 25.11.2014 - 14:50
Yana: jistě má i tento počin, jako spousta dalších, své rezervy.. :) beru to.. lépe to neumím :) díky
přidáno 25.11.2014 - 14:49
Jiří Turner: víš, osobně si myslím, že ne vše, co se prezentuje za umění, uměním opravdu je..

ode mne nelze očekávat dokonale vystavěné a učesané "básně".. jakmile začnu česat a upravovat, okamžitě mé dílko ztrácí myšlenku a nejsem spokojená.. a já si píšu hlavně pro sebe, je to něco, jako sbírání střípků mého života a myšlenek.. pokud to osloví i někoho dalšího, je to pro mě odměnou, ale nejsem na tom závislá.. někdy i rozlité barvy mají pro někoho své kouzlo.. ;)

osobně beru, když mi orionka napíše, že mi skřípou rýmy.. co ale přesně nesedí tobě, tomu nerozumím.. jestli ti vadí ta samostatná slova a raději by jsi je viděl v nějaké jiné souvislosti nebo..? nevím.. pro mě to byl účel, napsat ji takhle..

díky za komentář.. :)
přidáno 25.11.2014 - 13:59
Tak nevím, někdy mi zdá, že i dobří básníci (stejně jako malíři) náhle získají pocit, že když z nějaké těžko představitelné pohnutky dají cokoli na papír (nebo na plátno), bude to báseň (nebo obraz). Já si myslím, že poskládaná slova nejsou ještě básní a rozlité barvy nejsou obrazem. Možná jsi nad tímto dílem mnoho přemýšlela, skládala nálady a emoce, a já ti křivdím, ale na mě to působí tak, že jsi "nastříkala barvy na plátno" a teď si tam najděte tu poezii a hloubku. Kdo chce najít, někdy najde. Upřímně jsem se o to snažil, ale myslím, že tam žádná není. Píšu nerad negativní komentáře a píšu je jen tehdy, když si myslím, že to má nějaký smysl. Promiň. :)
přidáno 25.11.2014 - 08:39
určitě se ti povedla atmosféra vyjádřit dobře, ta forma nevím jestli je nejpovedenější, zase jako próza by to asi nebylo tak působivé, každopádně místa v ní máš skvělá a závěr dokonalý
přidáno 24.11.2014 - 23:16
Severak: jsem ráda, že se líbí.. snažila jsem se do toho má vtěsnat tu směsici pocitů, co se tam dá zažít.. díky za koment :)
přidáno 24.11.2014 - 23:12
povedená. Naštěstí jsem se v nemocnici už hodně dlouho nevyskytoval, takže to prostředí znám spíš z televizních seriálů. Přesto mohu říct, že je tato báseň výstižná.

Líbí se mi ty části, kde jsou jen vyjmenována ta podstatná jména.
přidáno 24.11.2014 - 22:01
vanovaso: díky :)
přidáno 24.11.2014 - 15:01
Znám to,a někdy je realita daleko horší...a to je smutné...jinak pěkné...
přidáno 24.11.2014 - 12:43
Orionka: asi jo, příště se urvu ze řetězu, úplně! :)) PS: života - ukrytá?? to není hezký?? mamííííííí :((( :D díky
přidáno 24.11.2014 - 12:41
Zamila: Amelie M.: No právě, to je ten problém, skončila jsi na půl cesty. Já tu báseň taky vnímám jako "volnostylovou", jenže když tam pak něco krásně sedne rýmem i rytmem, tak to ještě víc podtrhne ty nedokonalosti zbytku a pokusy o rým jako "života - ukrytá". To už je lepší nechat volným veršem všechno - můj názor :).
přidáno 24.11.2014 - 12:39
Amelie M.: To máš dobrý, že se Ti to rýmuje samo, hele :-D A mně tam neskřípalo nic, protože poznam, když si někdo jede rovnou na volnější vlně, a když se někdo o rým příliš snaží. Takže já bych to tady vlastně vůbec neřešila :-) Ale ty komenty tu necham :-D
přidáno 24.11.2014 - 12:34
Zamila: vysloveně záměr to nebyl.. to u mě není nikdy :) já si jedu po své svobodné lajně.. jenže.. jak se mi tam samo asi dvakrát něco zrýmovala, zkusila jsem tam přidat ještě nějaký rým a vy jste mě stejně nachytali :D
přidáno 24.11.2014 - 12:33
Myslim, že tu vytváření rýmů snad ani nebylo záměrem nebo jo ? ;-) Přijde mi to spíš do volnějšího stylu - a to dělá báseň s takovým netradičním tématem nespoutanou a vůbec cool :-)
přidáno 24.11.2014 - 12:33
Orionka: cítím to skřípání sama.. ale fakt to líp ze sebe nevytlačím.. prostě asi nejsem rýmovací typ.. díky za komentář.. skřípat ještě někdy budeme, neboj :))
přidáno 24.11.2014 - 12:32
Lenča: děkuju :) asi je to fakt zkušeností z toho prostředí..
přidáno 24.11.2014 - 12:30
Rýmování místy hodně skřípe, ale to "do boje alarmy spěch přístroje" se fakt povedlo. I obsahově jsou tam velmi silné momenty, má to atmosféru, celkově chválím.
přidáno 24.11.2014 - 12:16
Úchvatně vyjádřené :)
přidáno 24.11.2014 - 11:59
Amelie M.: Mně Ti v tom s nim :-D bylo líto dýl :-D
přidáno 24.11.2014 - 11:56
Zamila: taky mi mě bylo chvíli líto.. :D
přidáno 24.11.2014 - 11:54
Amelie M.: Já už si to přečetla včera v noci a musela jsem se chechtat :-D Až jsem se začala těšit na Tvojí reakci :-D A vlastně mi Tě bylo i trochu líto :-)
přidáno 24.11.2014 - 11:51
Zamila: ehm.. ty jsi ale bonzka! :D a já myslela, že se to v tichosti přejde :-/ tak nic no! :-/ :D
přidáno 24.11.2014 - 11:48
Aha, a já myslela, že jsi dělala call girl :-D Někdo to tu zmínil :-) To víš, drby se šíří rychle :-D /A to oslovení jsem jako neviděla ;-) /
přidáno 24.11.2014 - 11:46
díkes velký Zamíku :)) to víš, nějaký rok strávený v tomto prostředí v člověku dost zanechá :))
přidáno 24.11.2014 - 11:45
Tak to se Ti sakra povedlo, Velká Amálie !! :-) Má to říz, originalitu, náboj, navíc je to hezky uzavřený :-) Téééda, z Tebe něco bude ! Jestli už to teda z Tebe neni :-)
Nejvíc se mi líbí to:

"do boje!

alarmy
spěch
přístroje"

Bezva počin ! :-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Nemocnice : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Upřímnost
Předchozí dílo autora : Zbraně hromadného ničení

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku