Andělíčku můj strážníčku, opatruj mi mou dušičku. Aby vždycky čistá byla, pánu Bohu se líbila.
přidáno 23.11.2014
hodnoceno 4
čteno 976(12)
posláno 0
Tuhle "básničku" mě naučila prababička když jsem byl ještě malý špunt. Nezastavitelná, neřízená střela v roztrhaných teplákách. Kde jsem se vyskytl něco se stalo. Řekla mi, že tohle si mám odříkat vždycky když mi bude ouvej a já dlouhé roky nevěděl jak cennou radu do života jsem dostal.

Význam toho všeho jsem si uvědomil až událostmi letošního léta. S kamarádem jsem projeli stopem několik evropských států a to co jsme prožili mi zasadilo do hlavy semínko myšlenky, které definitivně vyklíčilo až dneska ráno v práci.

Strážný anděl. Tady se asi otevírá téma na mnoho hodin debaty. Já se to pokusím shrnout do několika málo vět.
Jak si já vlastně představuju svého strážného anděla? Nemá brnění, ani křídla, nebo svatozář. Spíš je to chlápek v obleku, s kufříkem a telefonem. Manažer mého života. každé ráno když otevřu oči, vidím ho stát už připraveného v nohách mojí postele s telefonem u ucha, jak si poklepává na hodinky. Telefonuje a oním gestem mi dává najevo že bych se měl zvednout z postele a začít něco dělat. Během toho co si čistím zuby nakoukne do koupelny a řekne vždy něco ve smyslu: "Makej, 49 jede bus a v něm sedí někdo kdo potřebuje aby ses na něj usmál, a odpoledne běž prosím jednu zastávku pěšky."

Doprovází mě celý den, přesto se spolu skoro nebavíme. buď telefonuje nebo se baví s manažery lidí se kterými se stýkám. Už jsem přemýšlel nad tím kam pořád volá. Je to specialista. Přesně ví kam zavolat. S chirurgickou přesností plánuje všechny "náhody", které se mi během dne stanou. A dělá že neví že o tom vím.

Máme ho každý, jen se člověk od člověka liší způsob jak ho vnímáme. Cože? Že jste ho ještě neviděli? Nebo si myslíte že představa někoho, kdo vám plánuje život patří spíše do pohádek? Jen o důvod víc k tomu být v klidu. Protože v tomhle případě je to takový profík, že zvládne udělat všechno, co je třeba aniž by jste si všimli že něco udělal.
přidáno 25.11.2014 - 09:05
Zajímavé čtení
Jinak sem ráda, že vím o někom dalším kdo stopuje:))
přidáno 23.11.2014 - 17:27
V těch nejtěžších chvílích, kdy nebyla poblíž žádná lidská bytost, která by mi pomohla, jsem konečně naprosto jasně pocítila přítomnost strážných andělů v mém životě. Od určité doby nepochybuju. Povídám si s nimi denně, obracím se na ně v radosti i problémech, prostě jsou mými věrnými přáteli za všech okolností. Život s nimi po boku je bezpečnější, smysluplnější a o sto procent krásnější. :)
Ano, jsou to ´profíci´ ve svém oboru :D
přidáno 23.11.2014 - 15:11
já mám těch strážců asi povícero.. někteří mají lidskou podobu, jiní jsou neuchopitelní.. a když jde opravdu do tuhého, tak si prostě dupne můj mozek, zařve něco jako "vzpamatuj se".. a jede se dál.. takže možná jsem si svým největším strážným andělem.. :)
přidáno 23.11.2014 - 14:18
Znám na tu modlitbu jinou alternativu: Andělíčku, můj strážníčku, opatruj mi mou dušičku, opatruj ji ve dne v noci, buď mi vždycky při pomoci, duši tělo opatruj, andělíčku strážce můj.

Máš recht, že by se na téma strážný anděl mohla rozvést pěkná debata. Taková cesta do hlubin lidské mentality.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Menežeris : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Studená fronta
Předchozí dílo autora : Milovat, nebo šoustat?

»jméno
»heslo
registrace
» nováčci
Mari
» narozeniny
Shanti [12], Oldrich [11], Sithoras [10], Mazekeen [7], Jsem [4]
» řekli o sobě
Singularis řekla o Máta :
Opravdu se vyzná v psychologii a užívá si to. Píše úžasně dokonalé romány, jen mi nevyhovuje jejich výstavba: Vyhýbá se uvádění jmen postav a při čtení zprvu není zřejmé, co je důležité a co ne. Vše se odhaluje až postupně, což činí román napínavým a dodává mu spád.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku