přidáno 18.11.2014
hodnoceno 18
čteno 1263(20)
posláno 0
život ho semlel
cesta samá zákruta
i přívětivou masku sedřela
pak stačilo jen málo
a rozžhavil se do běla

s patentem na pravdu
vyzbrojen moudry cizích hlav
nesnášel porážky
s klapkami na očích
mstil se jak zlomyslné dítě
metal urážky

v duši temné stíny
mravokáral
poučoval
plival jedovaté sliny
a stejně pod kůží
dál tlačí staré splíny
žluč se roztéká

jak strašně pálí vědomí
že už ho nic nečeká
přesmutný je pohled
na zatrpklého člověka

přidáno 09.04.2021 - 10:15
Líbí
přidáno 09.01.2015 - 23:02
Sedmikrása: Děkuji, ráda jsem se trefila do noty :).
přidáno 09.01.2015 - 21:26
Ach jo. Moc pěkně čtecí, a hrozně hrozně aktuální. Až mě z toho mrazí. Ten začátek se mi moc líbí.
přidáno 04.01.2015 - 18:23
Orionka: Žádné vtipy, taky verše, ale dost kritické a adresné...Ale ani dnes nelze beztrestně říkat vše! Zkus to třeba diskutovat na seznamu v novinkách. Když se to někomu nelíbí, smažou Tě! :-)
přidáno 02.01.2015 - 19:24
shane: Děkuji za komentář, ale asi moc nerozumím. O zlatou mříž - nebyly to vtipy o politice? Tohle není myšleno jako vtip a s politikou nemá nic společného. Asi se snaží odhalovat nedostatky, tomu se nebráním... nebráním se tak nějak ničemu :).
přidáno 02.01.2015 - 16:14
Orionka: Taky jsem měl pár takových ze soutěžní kategorie O zlatou mříž! Ale člověka unaví odhalovat nedostatky...A tak raději odhaluje dostatky, byť zčásti přikrášlené...:-)
přidáno 20.12.2014 - 14:09
Sucháč: Děkuji za návštěvu :).
přidáno 19.12.2014 - 23:03
Nechápu, proč řešíte takový "malichernosti"...
Je to přesný a fakt dobrý...na zamyšlení...
přidáno 07.12.2014 - 09:47
puero: Spíš to první. Ale báseň není psychologický rozbor, spíš pocit nebo obraz. A můj dojem je, že tyhle dvě věci často chodí spolu.
přidáno 06.12.2014 - 18:45
Tos identifikovala obecně v zatrpklosti tendence poučovat, nebo v tendenci poučovat zatrpklost?
přidáno 19.11.2014 - 17:51
Lenča: Děkuji za návštěvu i komentář :)
přidáno 19.11.2014 - 16:24
Moc se mi líbí :)
přidáno 19.11.2014 - 10:24
taron: Souhlasím, určitě je nešťastný. A děkuji za komentář i pochvalu formy.
přidáno 19.11.2014 - 10:17
je to především nešťastný člověk...

forma? No, vono by se dalo na toto téma napsat stovky forem, honosnější, uštěpačnější, emotivnější, uvědomělejší, miniatura...atd. Tuto formu já vnímám jako přímou... a to je pro mne fajn.
přidáno 19.11.2014 - 10:13
Jiří Turner: Děkuji za komentář. Souhlasím, že forma měla být propracovanější a pravidelnější, uspěchala jsem to. Ale připomněl jsi mi tím jednu angažovanou báseň z dřívějška, kde jsem si na formě dala víc záležet. Hned ji sem dám :).
přidáno 19.11.2014 - 09:57
Rozumím pohnutkám a ztotožňuji se s obsahem. Také si myslím, že se jedná o správně zvolenou zbraň. K básni samé bych řekl, že není není úplně dobře zvolená forma. Asymetrická stavba a komplikovanější rým sluší jinému druhu poezie. V jistém smyslu v angažované básni by mně přišel vhodnější opak. Pravidelná stavba, rytmus rým. Závěr je dobrý, ale opět lepší by, myslím, bylo čtyřverší.
přidáno 18.11.2014 - 13:24
Amelie M.: :))) Je to obecně o lidském typu, který se vyskytuje na různých místech. A konkrétní inspirací je někdo, koho určitě neznáš :).
přidáno 18.11.2014 - 13:19
musím si tě držet v přízni.. aby jsi mě taky jednou nesemlela :)))) hmm.. nemám co dodat..

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Poučovač : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Jak chudý odborář ke korytu přišel
Předchozí dílo autora : Otázky, na které chybějí odpovědi

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
štiler
» narozeniny
basak.venda [14], Sluníčková [3]
» řekli o sobě
Jamellie řekla o Dream :
Určitě se přečtěte její příběhy, jsou napínavé, osobité a psané opravdu elegantním stylem. :) Věřím, že právě z téhle kamarádské holky bude jednou slavná spisovatelka. ;)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku