asociace my, lidé moderní, stejně jako lidé z doby ledové - četla jsem se synem Lovce mamutů :) je to stejné, bylo, jest a bude.
přidáno 08.11.2014
hodnoceno 16
čteno 1080(19)
posláno 0
Jak lehce zvládneme vykouzlit
ranní větřík
i úsměv na tváři
když rozléhá se dětský křik
co bodá až do srdce
láskyplně
skoro jako komáři.

Jak lehce zvládneme milovat
a žít
oči se spokojeně rozhlíží
přesto musíme kouli
jako vězni
na nohou
mít
a tvářit se,
že nás vůbec nic netíží.
přidáno 22.12.2014 - 04:55
taron: Ano, život je plný povinností, které se snažíme brát s úsměvem, i když nás často též tíží a bývají zdrojem pochybností o jejich smysluplnosti i o našich vlastních schopnostech, chybí-li nám včasná a pozitivní zpětná vazba...:-)
přidáno 20.11.2014 - 10:48
Sucháč: ano, děkuji :)
přidáno 19.11.2014 - 20:10
Je krásná, vůbec ne antikoncepční...občas tíží, ale ještě, že jsou...a tato báseň je spíše oslavuje...
přidáno 10.11.2014 - 10:58
Yana: Komár, jo, je to něco hnusného, ale s přirovnáním k dětem, je sání krve - jako komár opravdu drobotinka...

zrovna asociace s komárem mě tam vlétla nejvíce kvůli těm Lovcům mamutů - tam jich prej bylo - mazali se sádlem, měli je všude po obličeji, chudáci, fuj. -- jo a taky jedli syrové myši...docela nechutné - leč nutné pro přežití...
a čeho všeho jsme my, v dnešní době schopni udělat pro přežití? Občas taky nechutné :)A největší rozdíl je v tom, že oni věděli proč to dělají, my si občas ty nechutnosti ani neuvědomujeme, bezprostředně nejsme neustále v nebezpečí smrti - oni byli.
přidáno 10.11.2014 - 10:54
Já myslím, že jste se trefili všichni, i Homér, jasně, zátěž výchovy dětí, sama o sobě není problémem, jenže těch zátěží má dospělák tolik, že vlastně ani neví, jestli je šťasten, jen plní své povinnosti a role, a vlastně kolikrát ani " neví" , jak k nim přišel...naloženo na záda se plahočíme životem... a divíme se :)
I Orionka má kus pravdy. Jo. Jo. Je to boj :))
Děkuji všem za zamyšlení, pomohlo mi.
přidáno 10.11.2014 - 00:03
no, to je tedy básnička, je napsána celkem příjemně, to určitě, čtu ji řádku po řádce, ale já jí moc nerozumím, nerada se přetvařuji a láskyplnost komárů si také nedovedu představit, určitě není o tom že nás zatěžuje výchova dětí, to je blbost, jasně každý si neseme svůj úděl, ale proč bychom to neměli dávat najevo, no, je spíš o tom že někdy je moc těžké žít a být k tomu ještě šťastný, okolí od nás cosi očekává, cosi co je v souladu s naším postavením a s "funkcí", kterou zastáváme, a my to plníme, bez požitků, jen že je to od nás společností, nebo společenstvím očekáváno, jo, tak asi, jen si tu přemýšlím nad klávesnicí:-)
přidáno 09.11.2014 - 11:22
no.. mně někdy dojdou slova.. takže se nebudu snažit opisovat svoje pocity.. jen, že se mi líbí ;)
přidáno 09.11.2014 - 11:09
Já to chápu jako báseň o určitém rozdvojení, které aspoň občas zažívá každý. Něco jiného se děje uvnitř, něco jiného dáváme najevo okolí, protože musíme hrát všechny své role a být oporou svým blízkým, Ale co pak vlastně jsme - to uvnitř nebo to navenek? Myslím, že by tento stav "rozdvojení" neměl trvat příliš dlouho nebo neměl nutit do velkého předstírání, pak to může být nebezpečné. Ale o tom báseň asi není, to jsem se nechala moc unést :).
Abych nezapomněla na formu - moc se mi líbí. Rýmy jsou nenucené, přirozené a příjemně báseň rámují.
přidáno 09.11.2014 - 08:18
ano, ano, souhlas,ale nejedná se jen o děti, ta druhá část to říká jasně... někdy své bolesti a nitro schvováváme,před světem , abychhom ho nezatěžovali,a přitom ... nevím jestli je to ve všech případech to nejlepší... možná by nás pak okolí a naši nejbližší víc pochopili a také nám mohli pomoci...hezká básnička
přidáno 08.11.2014 - 22:12
Jasný, jsem ti ostatní, co to špatně pochopili, jednodušeji samozřejmě. Jdu hledat složitosti v zbytečnostech.
přidáno 08.11.2014 - 21:58
To je krásný ... A známý ... A smutný :-) Zřejmě jsem to ale (skoro tradičně) pochopila jinak a složitěji než ostatní :-)
přidáno 08.11.2014 - 21:34
Mě stačilo bejt venku s kámošema, učit jsem se nemusel, u zubů stejnak záleží na genetice. A co je ta koule na noze? Tím myslíš taky ty děti? Zejtra jdem řezat dřevo, ale jestli dopo či odpo záleží na tom, kdy se bude chtít kamarádovo převzatým dětem do bazénu.
přidáno 08.11.2014 - 21:26
Homér: To, taky... :), ale hlavně neposlouchají, neučí se, nechtějí po sobě uklízet, nechtějí si čistit zuby, nechtějí dělat nic, jen chtějí a chtějí pořád něco ) po druhých)...takoví malí upíři...komárci, to je ještě krásné přirovnání...:)

jo, stačí si vzpomenout na své dětství :)))
přidáno 08.11.2014 - 21:15
A čím? Furt něco chtěj a když to nedostanou, tak není láska?
přidáno 08.11.2014 - 21:10
I tak se to dá chápat, někdy pijou krev hodně :)))
přidáno 08.11.2014 - 21:05
Děti jsou komáři, antikoncepční báseň.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
O rozmanitostech dospěláků : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Můžeš - li? Pak tedy prosím...
Předchozí dílo autora : Lesní jahody

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku