přidáno 03.11.2014
hodnoceno 21
čteno 942(27)
posláno 0
Zpustlá zahrada
rozpadlý dům
a nicota
tu jednou zbydou po mně

Pak tedy má smysl
dávat smysl
všem svým dnům
nebo žít ze dne na den
s cílem potopa po mně?

Matka se ale vidí ve svém dítěti
a malíř miluje své obrazy
a také slůvka já+ty
se v budoucnosti odrazí

Z hříběte kůň
z poupěte květ
a ze základů krásný dům
a v noci klid a plodný klín
možná věříme i snům
po ránu slunce
bystrá mysl

Tedy i náš život má smysl
všechno je něčím výtvorem
a každý něčím dítětem.
přidáno 10.11.2014 - 17:10
Hezká a moudrá.
přidáno 10.11.2014 - 08:30
Tenhle filozofující nádech tvým básním rozhodně prospěje. Vždycky básni prospěje, když má nástavbu nad kterou se člověk zamyslí.
přidáno 09.11.2014 - 23:21
puero: myslím, že spousta mých nových básniček si klade otázky a jemně se dotýkají filozofie, např. Jednoduchost, mně osobně se moc líbí a vyjadřuje přesně to kde se teď ocitám, vyjadřuje hlavně moji filozofii, která se možná dotýká čehosi, ale nevím čeho, protože jsem "jednoduchá", no, ano, kladu si často otázku proč tady jsme, proč shromažďujeme všechny znalosti a snažíme se "zdokonalovat" když jednou zemřeme a nebude nic, proto možná je jednodušší myslet si že zemřeme a vše co "nashromáždíme" se odrazí v našem dalším životě, uklidňuje to, ale ??? Blázni na našem oddělení nefilozofují, jen se bojí např. že budou zatraceni, že poletí na hvězdu, neboť jsou většinou neklidní, ale samozřejmě je otázka jestli oni nejsou ti normální a my ti blázni...
přidáno 06.11.2014 - 21:39
Takže si taky kladeš otázku: Co přetrvá věky? Co je nesmrtelné z toho, co je lidským dílem? Děti? Ono en na entou plus en? Umění? Kultura? A nepřetrvá-li nic, jaký to má pak z pohledu nekonečnosti času smysl, význam?

Ty ale přece nejsi filozof? A přece se ptáš jako oni. Nejsou to nakonec blázni, co si myslí, že jsou jiní, protože se ptají víckrát? Máte na ústavu hodně filozofujících pacientů?
přidáno 06.11.2014 - 21:08
Nejdříve (po první sloce) jsem Tě chtěl zabít sám, aby ses už netrapila více...ale pak jsi mě strhla a na konci je potlesk dlouhý...
přidáno 06.11.2014 - 19:27
Především po Tobě zbudou tvé básně!

...Matka se ale vidí ve svém dítěti
a malíř miluje své obrazy
a také slůvka já+ty
se v budoucnosti odrazí...
Tohle mi přijde hodně silné, neuvědomujeme si to, ale šťastni jsme tehdy, když své já do něčeho vložíme, do obrazu, do básně, do dětí. Je to v podstatě láska. To na mne moc zapůsobilo.
Co se týče druhé půlky, asi bych se zamyslel nad tím, jestli by se ty myšlenky nedaly vyjádřit nějak originálněji.
přidáno 06.11.2014 - 18:19
Yana: tahle basen je pro me takova nadlehcene filosoficka... citim, jak to sousto povalujes na jazyku... :)
přidáno 04.11.2014 - 20:40
Ať má nebo nemá náš život smysl, a to z jakéhokoli pohledu, je to jediná a hlavně jedinečná šance, která nám byla nabídnuta, tak si ji vychutnejme do poslední kapky.
Nikdo nám novou sklínku nepodá, ba ani nedoleje.
přidáno 04.11.2014 - 20:14
, az sem z toho zamotanej
přidáno 03.11.2014 - 17:54
krásná básnička , smyslem je žití samo a aby nám v něm bylo dobře,... i když život je tak těžký ...chceme ,aby po nás něco zůstalo, a to má smysl - ti, co zůstali,vzpomínají sice se slzou v oku ,ale v jejich srdcích a duši ,ti co odešli žijí dál...jj, zahrada, obraz, dům, schody do patra a nebo jen prstýnek z lásky koupený... mají smysl...
přidáno 03.11.2014 - 15:14
dobré
přidáno 03.11.2014 - 13:18
Yani, je to krasny..ty myslenky maji smysl a taky ma smysl, ze si ti lidi vytvorili dum i zahradu, protoze i kdyz uz tam nejsou, ty o nich vis, vzpominas..a myslim, ze je dulezity budovat, protoze to je dulezity ted..pro tebe a ted..chod dal kolem domu a pis, ja to budu cist!!
přidáno 03.11.2014 - 11:22
jsem z té první sloky měla pocit, že bude naladěna smutně.. ale není.. pěkná, "chytrá"..
přidáno 03.11.2014 - 11:08
líbí
přidáno 03.11.2014 - 10:57
...hm, to je smutné, to s tou zahradou, staříci si vytvořili kus ráje...a už tam ráj není, snad jsou jinde v ráji..
..hm, proč žít? No, toť otázka, jo, vytvořit si více směrů, více snůpků životních cílů a pak jen už žít a žít a žít...dokud se nedostanem od rajské zahrady :)
přidáno 03.11.2014 - 10:39
Zamila: nebo napiš báseň..., nebo...cokoli, děkuji
přidáno 03.11.2014 - 10:38
Orionka: tak se to ve mně pralo, ale zvítězil můj přístup k životu, ale chvíli jsem balancovala :-(, děkuji
přidáno 03.11.2014 - 10:32
No hurá, je po dušičkách, hezky pozitivní.
přidáno 03.11.2014 - 10:32
To je fakt milá a chytrá báseň, líbí se mi ! Asi budu muset zas namalovat obraz ;-) :-)
přidáno 03.11.2014 - 10:30
To mám neskutečnou radost, protože tohle mě napadlo dnes když jsem šla kolem jednoho domu na prodej a kolem zahrady, která bývala nádherná, oni, ti staříci zemřeli a mě dnes po dlohé době napadla báseň, myslela jsem že už múza nikdy nepřijde, opakovala jsem si slova než jsem došla domů a hned jsem ji napsala, děkuji velice
přidáno 03.11.2014 - 10:27
super, to nemá chybu! :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Všechno a každý : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Taky o skotu
Předchozí dílo autora : Podkovy

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku