Vím, že až to budu číst třeba za týden, mnoho toho upravím... ale proste to chci sdílet :)
přidáno 15.06.2014
hodnoceno 1
čteno 1373(10)
posláno 0

Silnice byla neustále osvětlena díky autům, která stále přijížděla a parkovala podél krajnice na špinavém kamenném plácku. Z aut vystupovali jednotlivci i celé rodiny. Někteří si nesli fotoaparáty a všichni byli radostně naladění. Pár z nich si dokonce neslo plakát události a doufalo, že dostanou podpis. Lidé scházeli lesem dolu k jezeru. Podél cesty byly po stromech pověšeny žárovky.

Na břehu jezera byla pláž, kde se všichni shromažďovali. Povídali si a napjatě čekali. Nevěděli, co mají očekávat a ani kam hledět. Na plakátku stálo jen ,,Šílená elektřina na Michigenském jezeře!". Po chvíli někdo zvolal a začal ukazovat do vody. V záři letního Měsíce se rýsovala postava. Byl to muž a stál na malé pramičce. Všem došlo kdo to je a každý nedočkavě tajil dech.

,,Vážený pánové, dámy, chlapci i děvčata." Začal mluvit muž a jeho hlas se zvučně nesl až do stromů za davem. Muže i loďku zaplavilo světlo z velké žárovky, kterou dřímal v ruce. Byl to Nikola Tesla a dav si prohlížel svým vypočítavým a tajemným pohledem. Fotografové započali fotit, avšak blesky jim nevysvětlitelně nefungovaly.

,,Těší mě, že jste se přišli podívat na další můj kousek v tak hojném počtu." Pohledy spočinuly za závit žárovky, do kterého nevedl žádný drát.

,,Dnes vám předvedu neuvěřitelnou moc elektromagnetického vlnění. Uvidíte, jak bezpečný a výhodný tento objev je. Můj pomocník vám teď rozdá žárovky." Náctiletý chlapec se vynořil ze tmy s velkou krabicí plnou skleněných baněk. Procházel davem a lidé do krabice natahovali ruce a brali si žárovky. Byli nadšený, že oni sami budou předmětem pokusu. Chlapec se postavil stejně poslušně do davu a zíral na Teslu.

,,Výborně." Zvolal nadšeně a dopřál návštěvníkům úsměv.

,,Teď zvedněte své žárovky nad hlavu prosím."

Každý zvedl jednu ze svých rukou do vzduchu. Tesla pozvedl svojí jedinou svítící žárovku nad hlavu. Ta vzápětí zhasla a pláž i voda se ponořila do tmy. Dokonce jakoby Měsíc potemněl.

Za dvě vteřiny se rozsvítily žárovky všech návštěvníků. Každý žasl a šokovaně zvolával. Přendavali si jí z jedné ruky do druhé a marně kolem ní kroužili dlaní s úmyslem najít neviditelný drát. Nikdo z nich nechápal, jak je to možné.

Teslovo světlo se pomalu rozsvěcelo a všem návštěvníkům zase zhasínalo. Skoro to vypadalo, že bere jejich energii do té své.

,,Tohle byla malá ukázka elektromagnetických vln. V podstatě jde o energii, kterou znáte ve vodičích. Je to střídavý proud a touto ukázkou vám představuji, že je naprosto bezpečný!" Mluvil klidným tónem s rukou nataženou k nebi.

,,Teď vás poprosím o další věc. Vhoďte své žárovky do vody!"

Lidé je nevhodili hned. Chvíli si vyměňovali nechápavé pohledy a pak je postupně vhazovali před Teslovu pramici. Každá baňka se potopila několik centimetrů pod hladinu. Nešlo je vidět a dav si začínal myslet, že se trik nepovedl.

Tesla opět upadl pouze do Měsíčního svitu. Dav začal zmateně šeptat a šmátrat očima do tmy. Za pár vteřin se žárovky rozsvěcovaly pod vodou a dav žasl. Tleskali jak vyšinutý. Vypadalo to tak úchvatně. Více jak sto žárovek neuvěřitelně zářilo pod vodou. Pro většinu z nich se ten večer stal největším a nejkrásnějším okamžikem v životě.
přidáno 23.08.2015 - 01:51
Povídka nemá konec - pointu. Respektive, konec, který má, je na úrovni "a žili spolu až do smrti". Správná pointa je překvapivý závěr, vycházející z předchozího textu (překvapivé vysvětlení). A vzhledem k délce povídky (mikro), přichází zřejmě v úvahu jen nějaká blbina - vtípek.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Tesla a jeho představení : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Jednooký princ mezi slepými
Předchozí dílo autora : Bezstarosti s ní

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Lacosta [16], Alice [12], naplicichleknin [7], ÁlaV [3]
» řekli o sobě
Erien, potulný bard řekl o Severka :
Hvězda naděje.....její světlo neroste ani neslábne....Je neměnou skutečností. Její slova dokáží vnést světlo i do těch nejtemnějších chvil.....Velmi si vážím jejího přátelství E
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku