Dojmy a pocity z malebného zákoutí na rozhraní asfaltobetonové civilizace a volné přírody.
přidáno 29.05.2014
hodnoceno 6
čteno 1583(15)
posláno 0
  Jednoho slunného květnového dne jsem se rozhodla udělat něco pro zdraví svého těla i duše, a tak jsem vyrazila na procházku po okolí jedné z nejmalebnějších tramvajových smyček v Brně. Tramvaj linky 4 projela pod klenbou železničního viaduktu a zastavila na vnitřní koleji dvoukolejné smyčky Obřany, Babická, obrostlé svěží letní trávou, a už to mi navodilo příjemný dojem, že jsem dorazila na místo styku lidské asfaltobetonové civilizace a sice udržované, ale přesto ještě relativně volné přírody.


  Vystoupivši, pocítila jsem ojedinělou klidnou atmosféru tohoto místa, vyplývající z jeho odlehlosti od rušných silnic a z jemného zurčení nedalekého jezu. Uvolnila jsem se a s uklidněnou myslí jsem pomalým, nenuceným krokem vyrazila na procházku. Dýchala jsem zhluboka a se zájmem jsem se rozhlížela po okolí. Neušla jsem ani sto metrů a už mě zaujala skupina osob s kozou. Ach, příroda, pomyslela jsem si.


  Na nedaleké lávce přes řeku byl celkem rušný cyklistický provoz. Když jsem tam viděla cyklisty nejrůznějšího věku a pohlaví, převážně v upnutých oděvech zvýrazňujících skutečné tvary jejich velmi různých, a přece tak stejných těl, pomyslela jsem si - takto přece vypadá člověk, žádná sukně či kravata, ale dvě ruce a dvě nohy v pohybu a hlava, díky níž ty ruce a nohy vědí, co mají dělat.


  Postavila jsem se k zábradlí a zahleděla se do dálky. Zdejší krajina není tak pustá jako třeba u Jundrovského mostu na ulici Veslařské. Jsou tu vidět lidská obydlí a cesty, ale zapadají do krajiny a ta díky nim působí zajímavěji.


  Voda řeky Svitavy pozvolna přitékala z kraje lišky Bystroušky a Knihy lesů, vod a strání, a třebaže na ní bylo patrné určité znečištění, pohybovalo se v ní velké množství nenápadných rybek. Až mi bylo líto, že musejí žít ve vodě jako je tato.


  Ještě chvíli jsem se procházela a bylo mi příjemně. Nebylo, kam spěchat, a vše mělo svůj čas. A když ten čas nastal, prošla jsem pod viaduktem a zastavila se na místě s uklidňujícím výhledem na šumící svitavský jez.


  Nějakou dobu jsem setrvala na místě, a když jsem pocítila, že je čas vydat se dál, rozloučila jsem se v myšlenkách s tímto výjimečným městským zákoutím a vydala se k nedalekému Obřanskému mostu.

přidáno 07.09.2015 - 16:49
mannaz: Děkuji za návštěvu. Vážím si toho. :-) Ta koza mě překvapila, nic víc o ní bohužel nevím.

Trasu na Barrandov trochu znám a líbí se mi, na tramvajovou smyčku ve Stromovce se příště určitě podívám.
přidáno 07.09.2015 - 16:35
Tak jsem nakoukla do tvého světa. Myslím, že naše obliba míst je podobná a příroda nám přináší klid. Zajímavá myšlenka s lidmi na kolech a v přiléhavých dresech, nikdy mě nenapadlo, že se dívám na siluety lidí téměř nahatých :-).
Koza je taky bezva. Zajímalo by mě, jestli ji ti lidé venčí. (Dlouhodobě toužím po tom chovat ovce a kozy, víš.)
No a musím ocenit fotky, neboť to je moje oblíbená věc, zachytávat obrázky, pokusit se tam dostat atmosféru, to správné světlo...
Vždycky se mi líbila tramvajová smyčka ve Stromovce, i pražská trasa tramvaje na Barrandov, kde nejen, že jsou poetické názvy stanic jako je Geodetická, tak je trať zatravněná. Takže obrázek tramvaje v zeleni se mi taky moc líbí.
přidáno 03.01.2015 - 08:01
Mayfair: Není zač. :-)
přidáno 03.01.2015 - 00:58
Milá návštěva v místech mně neznámých, ale půvabných. Je super, že se tam dá dojet tramvají. Díky za výlet :-)
přidáno 03.10.2014 - 16:42
Inugirl: Děkuji. :-)
přidáno 03.10.2014 - 14:58
Moc hezky popsané:-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Krása obřanská : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Ester Krejčí S02E06: Evaluace miniatur
Předchozí dílo autora : Taková šťastná rodinka

»jméno
»heslo
registrace
» nováčci
Ellisabeth
» narozeniny
Zdendulinka [15], Pjpajkis [15], Rigor Mortis [13], MACHAJDA [13], mannaz [11], Loreley [11], misháá [10], Daisy Moore [9], gajda [6], Putri [3], VykladacKaret [1], J.Rose [1]
» řekli o sobě
journeyman řekl o Severka :
Severku sice neznám osobně, viděl jsem ji na přibližně přesně jediné fotce (s prostějankem). Jedinej kontak, co spolu máme, je ten, že ji čtu. A stojí to sakra za to. Nejkvalitnější široko daleko. (Ano, toto je reklama!)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku