Kuřák snad alespoň trochu pochopí ten pocit pospolitosti...
přidáno 01.03.2014
hodnoceno 7
čteno 1222(19)
posláno 0
Slunce na ně vrhalo dlouhé teplé paprsky, jim to však vůbec nevadilo. Všichni stáli opření o lopaty a kouřili. To jediné je teď zajímalo. Měli dohromady jen pár cigaret. Každý se podělil; dostalo se na všechny. Ale co víc, kouřili po té celo denní práci tak krásně, zatímco jim teplý pot stékal po opálených rukou přes svaly až k té malé bílé trubičce s rozžhaveným kroužkem na konci, až se mi před nimi tajil dech. Skoro jsem se styděl, že nekouřím.
Marek, ten vysoký blonďák, který přijel až z Kyjeva, kdysi den co den počítal, kolik toho v práci vyčadí. Ale dneska ne. Dneska si chce jen vychutnávat volnost chvíle s cigaretou. S bohyní klidu a míru.
Prázdné krabičky vedle nich za pár měsíců vytvořily malou věž. Nikdo se neodvažoval ji odklidit, tak ji jen pravidelně přerovnávali tak, aby se tyčila stále víc. Nazývají ji mohyla.
„Sejdeme se na jedno u mohyly.“
A každý z brigády tam jednou svou pečlivě dokouřenou krabičku odloží a do smrti bude vědět, že je jedním z mnoha jiných. Že někam patří. Řád zlatého kuřáka. V tom je krása těch kouřových obětí za oběti kouření: spojují vás s ostatními.
přidáno 25.12.2014 - 15:34
Píšeš skvěle!
přidáno 13.05.2014 - 17:14
Tak, a teď mám na ni chuť... (grrr)
přidáno 02.03.2014 - 02:02
štiler: souhlasím,ale kouřit je pořád bych nemohl.. není nad žluté camelky... zlatá (doslova) to značka..
přidáno 01.03.2014 - 11:13
po všech těch špinkách, bělomorkách a fajfkách mi to už takhle přijde jen málokdy... ale určitou pravdu tu vidím.
Nejlepší cigareta je ta ubalená v ruce.
přidáno 01.03.2014 - 09:20
Myslím, žes to téma "cigareta" dobře napsal.

Minulý týden mi volala kamarádka a ptala se jak je na horách, radši jsem se zeptala jestli je v Praze krásně. Odpověděla: "No, pěkně svítí slunce, takže když jdeš ven na cigo, aspoň ti nezmrzne ruka."
přidáno 01.03.2014 - 02:59
MerkeligSkapning: zrovna naturalismem bych to neoznačoval.. ale možná máš pravdu..
ani nevím, jestli poděkovat za kritiku, nebo za pochvalu..
přidáno 01.03.2014 - 02:38
Jak.. naturalistické..

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Cigareta : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Fazole
Předchozí dílo autora : Velký kočár

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
HellRammCZ [11], Athar [9], Niemand [8]
» řekli o sobě
Singularis řekla o ThePočly :
Přemýšlí o věcech, které se jí dějí, a záleží jí na nich. Její úvahy často mají hloubku a opravdu stojí za to si je přečíst a popřemýšlet o nich.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku