přidáno 22.02.2014
hodnoceno 0
čteno 738(5)
posláno 0
Nedotýkej se!

Mám velký respekt z elektrických rozvodů, prodlužováků smotaných do hrozivě vypadajících klubek, která mohou co chvíli zajiskřit, a mám k tomu pádný důvod. Naše domácnost je propletená vodiči vedoucími odnikud nikam, jejichž původní účel instalace zapomněl i můj lehkomyslný kutil, pramálo dbající na bezpečnost provozu zapojovaných spotřebičů. Naučila jsem se zásadně používat gumové rukavice na veškeré činnosti v okolí nebezpečných zařízení a to díky opakované masáži elektrickým proudem. Podél lišty vedlo jedno z provizorií s poškozenou izolací a vrnělo mně pod rukou, kdykoliv jsem se jen přiblížila s mokrým hadrem. Se stížnostmi jsem u zhotovitele uspěla až po dalších kolizích i na jiných místech. Samozvaný elektromontér vše vyřešil způsobem, který náš byt změnil v obydlí chovatele opic. Část vedení uchytil u stropu, zdi, které byly v cestě provrtal jako ementál obrovskými dírami, a ve finále se ani nesnažil prověšené šňůry řádně vypnout.

Když jsme si zvykli na netradiční výzdobu, rozbil se elektrický sporák. Manželovi pro ztrátu důvěry nebyla oprava svěřena a svoji odbornost měl prokázat dospělý syn, vzdělaný v oboru. Okamžitě vyhodil hlavní jistič někde v rozvodové skříni mimo panelák a nezbylo, než volat skutečného odborníka. Čekali jsme na jeho příjezd a sledovali dění na chodbě. „Který blbec to byl? Mám v troubě bábovku a můžu ji rovnou vyhodit!“ hlasitě vykřikovala kuchařka na adresu neznámého pachatele. Další samozvaný opravář dupal po schodech a postupně vypínal a zapínal všechny přístupné jističe, to vše za doprovodu šťavnatých nadávek. Sousedky se po delší poradě rozešly hledat vlastní pomoc a my dva se báli vystrčit hlavy z bytu. Naštěstí se nic vážnějšího nestalo, sporák byl opět funkční, ale začal probíjet vodovodní kohoutek. Při umývání nádobí pod tekoucí vodou nebylo radno s ním manipulovat bez rukavic. Moje stížnost byla zamítnuta s poznámkou „Máš si vzít gumové rukavice, víš, jak to u nás chodí!“ Až si prošel „brněním“ také, problém společnými silami odstranili. Za zmínku stojí i starší vrtačka, která se při práci bez rukavic měnila ve vibrující zbraň a dokázala s nebohým kutilem pořádně zatočit. Bezpečná, příklepová, byla uschovaná v dílně, aby se náhodou nepoškodila!

Uplynulo několik let, já zapomněla na problémy s „proudíky“ a opět svěřila synovi instalaci elektrických rozvodů v jídelně. Z počátku vše vypadalo bezpečně, ale po několika dnech začala jedna sestava zásuvek jiskřit, prskat plameny, vyhazovat pojistky, a rozšířila anarchii po celém rozvodu. Neexistuje kombinace současného připojení dvou spotřebičů, aniž by nedošlo k výpadku proudu. Občasný domácí ohňostroj při manipulaci s rozdvojkami považuji za samozřejmost, pouze zneklidním při zápachu páleného plastu. Tehdy se vydávám na obchůzku bytem, někdy po čtyřech, s nosem u podlahy, nebo trčícím ke stropu, a s vytrvalostí policejního psa čenichám neúnavně do doby, než se mi podaří zjistit příčinu. Doposud šlo vždy jen o planý poplach, a mě nezbývá než doufat, že to tak i zůstane. Není nad to, když máte v rodině dva odborníky.

Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Kutil - nedotýkej se. : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Černá je dobrá.
Předchozí dílo autora : Dveře.

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Mlčeti Zlato
» narozeniny
Diog [4]
» řekli o sobě
derrry řekla o barunka=o) :
Jedna z mých nejoblíbenějších autorek. Ví, co chce říct a ví, proč to říká. Její práce se nedají jen tak přejít.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku