V mládí jsem preferoval vyšší cíle, s přibývajícím věkem shledávám, že i ty nižší stojí za pozornost. Dílo může vyvolat o mně falešnou iluzi, ve skutečnosti jsem vůči ženám ostýchavý. Je to jen taková slovní hříčka.
přidáno 08.02.2014
hodnoceno 30
čteno 1716(30)
posláno 0
Jestli mezi námi musí přeskočit jiskra!
...budeme se třít.

Jestli se musím dotknout tvého srdce!
...dlaní svou ho zkusím vzít.

Jestli si to nejcennější skrýváš uvnitř!
...to není nedobytná cela.

Jestli splynutí duší je ti vším!
...ovládám to skrze těla.

Jestli před tebou vystupují vyšší cíle!
...hrdě se k nim stavím.

Jestli váháš, zdali jsem ten pravý!
...stálost do tě vpravím.

Jestli potřebuješ zažít hluboký pocit!
...tohle hravě svedu.

Jestli hned teď neutečeš!
...rozpustím tvou krustu ledu.

ikonka sbírka Ze sbírky: PPV
přidáno 13.05.2016 - 21:42
Moc hezké :-) takové přímé, chlapské a pobavilo :-D a souhlasím s Amélií a Yanou a Vanovaso :-)
přidáno 25.09.2014 - 06:05
Zamila: Ó, to je koment!
Díkas.
přidáno 24.09.2014 - 16:27
:-D To je dobrý, tohleto :-) Ty poeto ;-)
přidáno 06.09.2014 - 00:54
Musím se pousmát :) první moje myšlenka je - prostě chlapské :)) Bez přetvářky, bez zábran.. ryzí.. Pěkné.
přidáno 25.02.2014 - 13:23
Sucháč: Jo, je to potřeba správně uchopit, vzít najednou obal i srdce:-)
Dík.
přidáno 23.02.2014 - 21:26
Krásný nápad i koncepce...někde prostě na dlouhé řeči není čas...srdce vzít do dlaně...hmmm, ani ten obal není k zahození... :-)
přidáno 09.02.2014 - 17:37
taron: viz. závorka v mém komentáři, která říká: alespoň v tomhle případě. :) Ale jinak jste to pochopila.
přidáno 09.02.2014 - 17:08
taron:
Díky moc, budu pozdravovat.

Stále si nejsem jistý, zda je to jasné.
Takže takto:
Vyššími cíli bylo nazváno to, co je obsahem podprsenky.

(má to vztah i k anotaci)
přidáno 09.02.2014 - 16:31
jeden:
Hm...nerozumím tomu, asi nám chceš vysvětlit, že člověk ostýchavý, je proto ostýchavý, že zrazuje své cnosti (vědomě) zatímco zlý je nezrazuje, protože o nich neví....- to je pravda, ale jen v určitém směru, ostýchavost asi my ostatní chápeme jako stydlivost -která je svým způsobem vlastní všem lidem - snad sis zaměnil ostýchavost se svědomím, které ti může bránit ( ostýchavě) v konání něčeho zlého, dejme tomu svádění žen na jednu noc.....
asi jsme - jsi opravdu nebyl pochopen...

kmotrov:
jinak název opravdu zavádí spíše k tomu, že kmotrov měl za vyšší cíle s ostýchavým špatným svědomím jen svádět ženský :)

ha, ha, ha.....Pavle, Pavle tak tak jsi se nám ukázal :)))))))))) , ne, musím tě poškádlit, pozdravuj kmotrovovou :)
přidáno 09.02.2014 - 14:24
kmotrov: Já zase srdce takového muže nemohu vidět jako dobré, jinak by se tak nechoval. Nestotožňuji takového muže s vámi, díla bývají ledacos, častokrát potom ne kopie autora, ale nesouhlasím s vámi v pohledu na dílo. Ale to už je věc, kterou nemá ani cenu zde rozebírat. Jsem rád za vaše dodatečné vysvětlení a vážím si jej. :)
přidáno 09.02.2014 - 14:06
jeden: vanovaso: Yana: Stává se, že se muž uchází o ženu a ona oponuje, že jsou si sice blízcí, ale že ona potřebuje aby přeskočila jiskra. Jak je to jednoduché napadlo mne, když se věci o sebe třou přeskočí jiskra. Tak jsem se rozhodl že napíšu konečně pořádnou erotickou báseň, když jsem to dopsal byl jsem zklamán, zase jsem z toho udělal komedii. Jak hned poznala Yana. Jeden má v něčem pravdu, je to plné dvojsmyslů i braní srdce do dlaně je dvojsmysl, právě Ty dvojsmysly do toho vnáší humor. Není to o mně, tak jsem se přiznal v anotaci, že jsem ostýchavý. Ostýchavost má opodstatnění, bere ohled na ženu, jenže ostýchaví muži nejsou přitažliví, brzdí svoji energii. Žena podvědomě potřebuje vnímat z muže energii (je to genetický potenciál pro její děti). Je to monolog muže a i přes vnesený humor může muž v díle, tím jak jde za svým cílem působit agresivně, jeho dobré srdce odhaluje poslední verš.
přidáno 09.02.2014 - 13:32
vanovaso: Promiňte, ale neznáte mě tak dlouho, abyste věděla o nějakém posunu. Psal jsem dost, díla tu byla, nechal jsem účet smazat a znovu je sem dávat nebudu, jen ta nová. Jsem shovívavý, nenapsal jsem zatím nic, co by mělo někomu ublížit a nemyslím si nic špatného o nikom, jenom ukazuji na to, jak se věci mají, což mi povoluje autorův postoj ke kritice.
přidáno 09.02.2014 - 12:39
jeden: no vidíš, i to je velký posun v tvém pohledu,a věř že pravda není jenom jedna- ta tvá, stejně jako city a nitro má každé své... začínám mít docela ráda tvoji urputnost v názorech, ... a piš víc... myslím básně... a trochu shovívavosti k ostatním ...
přidáno 09.02.2014 - 11:30
vanovaso: Nevím, jak si mám vaše chování ke mně vykládat, ale vztahuji k vám důvěru, že v něm není nic zlého, to jen chladná písemná komunikace (jakou komunikace po internetu často bývá) vaše slova taková ukazuje. :) Já vidím pouze ty dvojsmysly a celé se mi to zdá zkažené, ne způsobem, který by ve člověku vyvolal silné emoce hněvu nebo děsu, ale vyvolává ve mně pocit úzkosti a smutku. Mohu mluvit o pravdě jenom tak, jak ji znám a uznávám, že vy ji znáte jiným způsobem, nemyslím si, že lepším, ale často se mýlím, tak proč ne teď. Mějte dobrý den a všechny další.
přidáno 09.02.2014 - 10:55
kmotrov: jeden: ty kluku jeden, za prvé každá báseň je báseň autora to především , a jen on ví co skutečně je v ní obsaženo, a co se týče téhle básně, vůbec mi nepřípadá odpudivá, špatná nebo dokonce hnusná, protože zahlcená chtíčem,je to naopak, kdyby mě napsal někdo takovou bášeń považovala bych to spíš za poctu, protože je v ní vyjádřená láska a touha,a třeba vzít dlaní srdce je nádherný , nebudu rozebírat každý verš, možná některý vyznívá dvojsmyslně,ale pro mě jsou krásné vyjádření nejhlubšího citu.jestli se tobě nelíbí máš na to právo a nebudu tě přesvědřovat o pravdě či nepravdě, nakonec je to umění - tak proč v něm hledat nějakou pravdu, která je potažmo vždycky relativní. Pro mě je krásná, tečka. A ty se s tím vyrovnej, jak umíš,budu si muset přečíst tvoje básně či díla, neznám tě a ještě nevím jestli je to škoda nebo ne. I tak ti přeji hezký den a vživotě hodně upřímnosti...zvládneš to ?
přidáno 09.02.2014 - 10:35
já tedy nerada slovíčkařím, tuto báseň beru hlavně jako vtipně podanou, při obrazotvornosti místy vzrušující ale tak hravě, možná kdybys nepsal do anotace že jsi ostýchavý tak by se ani nerozpoutala tahle diskuze, ale já tedy absolutně nechápu tuhle část komentáře: "ostýchavost je ošklivější, protože ukazuje, že člověk zná ctnosti, ale zrazuje je, z čehož ta ostýchavost proudí. Je to ukazatel, že ten člověk dělá něco, co je proti jeho přirozené dobrotě. "Z toho úryvku jsem já paf.
přidáno 09.02.2014 - 10:24
Hm... komentářů(vpravdivých) k tvé básni je víc než dost, mě kupodivu zaujal ten alternativní názor, velmi nebojácný a směle podán, jakoby životní moudro hodné k zamyšlení, ještě, že tu mám(e) Vanovaso, přiznám se, že mě jeden jeden :))) docela zmátl :)))) fakt.
přidáno 09.02.2014 - 10:21
vanovaso: Omlouvám se, ale špatně chápete. Hrubost etc. je hnusné, ale ostýchavost ošklivější, protože ukazuje, že člověk zná ctnosti, ale zrazuje je, z čehož ta ostýchavost proudí. Je to ukazatel, že ten člověk dělá něco, co je proti jeho přirozené dobrotě. (alespoň v tomhle případě) Prosím vás tedy, abyste mi vysvětlila o čem je tato báseň. Nemyslím si, že jsem moc mladý. Ale pokud je báseň ukázkou autorova chtíče, jak se ostatně domnívám, tak ji vždy budu považovat jen za ošklivou. Snad mi to vyvrátíte, snad je o něčem jiném.
přidáno 09.02.2014 - 10:10
Špunt:
Dík za komentář.
přidáno 09.02.2014 - 10:09
jeden:
Děkuji za alternativní názor.
přidáno 09.02.2014 - 10:02
ŽblaBuňka: Lenora:
Dík.
přidáno 09.02.2014 - 10:02
vanovaso:
Díky moc.
přidáno 09.02.2014 - 10:00
Yana: Ty sem dáváš pecky, každej tejden.
Dík

PS: kmotrovová to komentovala HA,HA.
Ale kupodivu se ji to líbilo.
přidáno 09.02.2014 - 07:58
jeden: jsi ještě mladý abys vůbec pochopil o čem je v básni řeč, ale ostatně tvoje mládí na to právo, až přijdeš na to že hrubostí a lhostejností jenom ubližuješ, uběhne ještě mnoho let, taky ostýchavosti přibude,protože tvoje hodnoty se budou měnit a nabudou jiných rozměrů, zdravím
přidáno 08.02.2014 - 23:58
Vhodná k okomentování :)
přidáno 08.02.2014 - 23:43
Nelíbí se mi, umělosti mnoho nemá, je to báseň otrávená hříchem, ne báseň hřích. Ostýchavost, myslím, plodí často ošklivost větší, než hrubost a lhostejnost, právě v tom, že ostýchavost značí zradu ctnosti, kdežto hrubost a lhostejnost ctnost nepoznává. (pokud někdo dá na má slova :) )
přidáno 08.02.2014 - 23:26
věru dobré
přidáno 08.02.2014 - 20:38
moc hezky a zvlastni))
přidáno 08.02.2014 - 20:13
Je to nádherny...
přidáno 08.02.2014 - 19:44
takhle to dokážeš jenom ty, dlouho nic a teď takováhle pecka, hned první sloka je skvělá, je to nápadité, inteligentní, nenaservírované, ostýchavé a přitom jasné

jestli hned teď uteče
...nepozná tvé vyšší cíle

jestli budeš dlouho mluvit
...uteče ti velmi čile

jestli půjdeš směle vpřed
...oběma vám bude mile

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Vyšší cíle : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Křižovatka
Předchozí dílo autora : Verše pro neznámou

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Ellisabeth, Kakuzu
» nováčci
Ellisabeth
» narozeniny
Zdendulinka [15], Pjpajkis [15], Rigor Mortis [13], MACHAJDA [13], mannaz [11], Loreley [11], misháá [10], Daisy Moore [9], gajda [6], Putri [3], VykladacKaret [1], J.Rose [1]
» řekli o sobě
Severka řekla o shane :
Mé Sluníčko....které píše krásnou poezii...;) moc si tě Mirku vážím, i když jsme si v poslední době moc nepovídali...děkuji ti za podporu...za tvá vřelá slova...za tvé přátelství...
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku