Je to umanuté. Zpátečnické. Když jsem narazila na návrh zákona (naštěstí v té nejabsurdnější formě neprošel) o regulaci semen - Viz zde: http://www.vlastnihlavou.cz/evropska-komise-hodla-kriminalizovat-temer-vsechna-semena-a-rostliny-bez-statni-registrace/ - zjistila jsem, že mi už došla s úředničinou, snahou vše ovládat a regulovat trpělivost. Od této chvíle jsem zarputilým odpůrcem EU. (Bijte mne a haňte, já to snesu :-).) A taky proto mne napdla tahle absurdita.
přidáno 01.02.2014
hodnoceno 8
čteno 1277(13)
posláno 0
Jsem starý. Ne, ještě se nehrbím, neztrácím jiskru v oku, v kalendáři si napočítám jen o pár let víc než čtyři desetiletí. Jsem ale uvnitř sebe poskládán ze starožitných kousků, navíc z takových, o které teď nikdo nestojí. Nemůžu a hlavně nechci na tom nic měnit, ať mi to působí sebevětší bolest. Ať jsem kvůli tomu sebevíc sám.

Často, když se podívám z okna svého domu, přehlédnu svou divokou a neupravenou zahradu, nechápavě hledím na to, co je za plotem.

Jsem trosečníkem na svém ostrově, trosečníkem v čase. Trnem v oku všem ostatním, normálním, jdoucím s dobou k zářné budoucnosti.

Regulované budoucnosti. Nalinkované a očekávatelné, hlídané a plánované. Ideální. Sterilní.

Nenašli na mne normu. Nenašli na mne formu. Proto jsem na obtíž.

Házejí mi do schránky barevné letáky, téměř každý má v záhlaví modrou vlajku s kruhem z hvězd. Milión dobrých rad. Milión šuplíčků, kam se nechat zatřídit. Tisíc ran samotné mé podstatě. S úsměvem a dobrou vůlí zasazených.

Jsem zahradník. Pirát, bandita, vyděděnec. Z mých rukou vychází neschválené, živelně bujné, geneticky nevhodné. Malé miny hrozící podrýt autoritu systému, narušit jednolitost společenství.

Jsem dealer. Za tmavých nocí, krčí se mi u vrátek zahalené postavy a já jim tisknu do strachem roztřesených dlaní drobné balíčky.
Semena rajčat, ředkviček, špenátu, slunečnic. Horké zboží. Platí tím nejcennějším. Upřímným díkem a nervózním úsměvem.

Nechám je jít. Malé revolucionáře.

Jsem překupník s rozmanitostí a ideolog sebeuvědomění.

Beznadějný zpátečník.

Jednou si na mne počíhají.

Ale zatím stále ještě mám svůj ostrov, nad kterým nevlaje modrá hvězdnatá vlajka.
přidáno 14.02.2014 - 18:19
Davidsoft: Myslím, že ty drobnosti jsou nejhorší. Tak nějak plíživě se zabydlují, nikdo si jich moc nevšímá, protestovat vlastně není proti čemu... a pak už bude pozdě. Dík za komentář.
přidáno 13.02.2014 - 16:51
Život v Evropské unii mi čím dál víc připomíná Orwellův román 1984; zatím jen drobnostmi, ale uvidíme, jak se to do budoucna vyvine.
přidáno 02.02.2014 - 09:37
Severak: Přesně tak. Jsem ráda, že nejsem sama, která to tak vidí. Páč si občas připadám docela paranoidní.
přidáno 02.02.2014 - 00:13
mannaz: to jo. Já hlavně nechápu, že si někdo může lajsnout vůbec uvažovat o nějakém plošném řízení tak důležité věci jako je vlastní pěstování. V případě Velkého průseru pak bude problém...
přidáno 02.02.2014 - 00:07
Severak: Aha. Regulace bylin. Tedy to, jak se budou uvádět jejich účinky. Neškodně vyhléžející nařízení. Rozumné. A asi docela k ničemu. Ono u těch semínek to taky nakonec dopadlo docela dobře. Nebudou buzerovat obyčejné zahrádkáře. Ale děsí mě ten princip. Dovést lidi k závislosti na oštemplovaných semenech. Vede mě to k myšlence, že si nikdo nebude moci nějak sám z bídy pomoct, a i za to nejzákladnější pěkně zaplatí.
přidáno 01.02.2014 - 23:53
přidáno 01.02.2014 - 22:39
Byla bych ráda, kdyby to byla absolutní fikce. Ale dobrá, zabírám si hrách, cukety a červeniu řepu.
přidáno 01.02.2014 - 22:34
To není až tak velká absurdita. Už se na tom pracuje.
Navrhuji specializace. Já si beru na starost množení salátu, rajčata a papriky.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Vyvrhel : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Les na Maarru
Předchozí dílo autora : Vůně života

»jméno
»heslo
registrace
» nováčci
Mari
» narozeniny
Shanti [12], Oldrich [11], Sithoras [10], Mazekeen [7], Jsem [4]
» řekli o sobě
Boleslava řekla o Sokolička :
Moc fajn holka, krásný básničky i povídky - to je ideální kombinace! A nemáme společné jenom ty sportovce...přihlásily jsme se přece na Psance ve stejný den (to bude znamení...)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku